Online piackutatás árak keresőoptimalizáláshoz

Online piackutatás árak keresőoptimalizáláshoz

A piackutatás létfontosságú lépés minden online marketing stratégia és keresőoptimalizálási (SEO) terv számára. A Kanga Design ügynökség kiváló minőségű kutatási szolgáltatásokat nyújt online marketing terén. Így segítünk Neked az internetes jelenléteddel kapcsolatos legjobb döntések meghozatalában.

Tartalomjegyzék

Miért van szükség piac kutatásra?

Az online kutatások legfontosabb célja, hogy felmérd a piac nagyságát.  Abból, hogy hányan keresnek havonta egy-egy kulcsszóra, megtudod, hogy mekkora a potenciális vásárlók száma. Ez rendkívül fontos mind a keresőoptimalizálás mind a PPC hirdetések szempontjából.

Ezen kívül, a piackutatás során gyűjtött adatok feldolgozására mélyreható elemzéseket is készíthetünk. Így az online piackutatással jobban megérted a célcsoport igényeit, szándékát és viselkedését.

A klasszikus piackutatás típusai: kvalitatív és kvantitatív

A kvalitatív piackutatás során mélyebb, árnyaltabb információkhoz juthatunk, például etnográfiai vagy személyes kérdőíves módszerekkel. Ehhez nem elég számadatokat gyűjteni, hanem interjúkat kell készíteni. Meg kell kérdezni az ügyfelek szokásait, elvárásait, elvárásait, visszajelzéseit. Ez történhet például online kérdőíves vagy telefonos módszerrel.

A kvantitatív kutatásnál a piackutató cégek reprezentatív mintán alapuló adatokat gyűjtenek. Ebben az esetben a kapott számadatok kiértékelése, elemzése szakértelmet igényelhet.

Reprezentatív piackutatás

A reprezentatív piackutatás esetén az adatgyűjtés során a minta olyan összetételű, hogy az tükrözi az egész vizsgált piacot. Ez lehet egy adott ország lakossága, egy bizonyos demográfiai csoport, vagy akár egy online közösség is.

A reprezentatív piackutatás segít a klasszikus marketingben abban, hogy a kapott eredmények ténylegesen tükrözzék a célcsoport vagy a lakosság véleményét. A reprezentatív minta kiválasztása demográfiai és pszichográfiai módszerekkel történhet.

Kérdőíves piackutatás vs. telefonos kutatás

Kérdőíves és telefonos piackutatás között sok a különbség, mindkettőnek megvan a maga előnye és hátránya. Az online kérdőíves módszerek gyorsak és általában olcsóbbak, míg a telefonos interjúk mélyebb, személyre szabott válaszokat eredményezhetnek.

Ha a kérdőív megfelelő közösségi média csoportban kerül meghirdetésre, a reprezentatív minta is figyelembe vételre kerülhet.

Kulcsszókutatás az online marketing és SEO számára

A kulcsszókutatás elengedhetetlen az online marketing és a keresőoptimalizálás terén. Megfelelő módszerekkel megtudható, hogy Magyarországon az elmúlt egy év során hányan kerestek egy-egy kulcsszóra a Google keresőben. Az adatok gyűjtéséhez a Google Kulcsszótervező adataiból indulunk ki. Ezen felül speciális analitikai szoftverek (Ahrefs) segítik munkánk. Meglévő weboldalaknál a Google Search Console adatait is feldolgozzuk.

Ennél lényegesebb, hogy a Google minden vizsgált kulcsszóra megadja a hozzá kapcsolódó releváns kifejezések listáját is. Ezeket összegyűjtve bőséges mennyiségű kvantitatív adathoz jutunk. Ezeket az adatokat Excel táblázatokba gyűjtjük.

Piackutatási módszertani háttér

A kapott táblázatok először szűrésre kerülnek. Ügyfeleink bevonásával először kizárjuk azokat a kulcsszavakat, amelyek nem érdekesek a megrendelő számára.

A kapott kereső kifejezéseket szemantikai módszerekkel csoportosítjuk vevői szándék szerint. A következő csoportokat alakítjuk ki:

  1. probléma kulcsszavak
  2. informálódási kulcsszavak
  3. döntéselőkészítési kulcsszavak
  4. vásárlási kulcsszavak

A kapott csoportok felhasználási területei:

Opcionális szolgáltatások ügyfeleink számára a piackutatás kiegészítéseként:

  • prezentáció készítés
  • marketing stratégia összeállítás
  • weboldal tervezés
  • keresőoptimalizálás

Piackutatás árak: Mit kínálunk cégünk szolgáltatásában?

Cégünk csak online piackutatási szolgáltatást kínál. A kutatási módszert is a megbízó piacához igazítjuk. Mind a lakossági (B2C) mind a vállalati (B2B) piacokon használhatók módszereink.

Az alap kulcsszókutatás ára 200 Euró.

Szolgáltatásunkat opcionálisan kiegészítheti a kutatást elemzési szolgáltatásunk is. Ebben az esetben részletes prezentáció készül ügyfeleink számára az adatok gyakorlati alkalmazási lehetőségeiről.

Szeretnél kedvező áron kulcsszó kutatást céged számára? Fordulj hozzánk bizalommal!

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!