hivjamost-mobil email

Konkurencia elemzés a keresőoptimalizálás előtt

Konkurencia elemzés a keresőoptimalizálás előtt Konkurencia elemzés a keresőoptimalizálás előtt

A konkurencia elemzés a marketing stratégia fontos része, amely nélkül a keresőoptimalizálás gyakorlatilag kidobott pénz.

Normál esetben a konkurencia elemzés a vállalkozás indítása előtt történik meg. A gyakorlatban azonban a legtöbb cég akkor kezd bele ebbe a feladatba, mikor - jó néhány hónappal, vagy akár a vállalkozás indítása után évekkel - rájönnek arra, hogy képtelenek fejlődni.

Az alábbi írásból megtudhatod, hogy miért értelmezi, és végzi rosszul a legtöbb cég a konkurencia elemzést, és hogy hogy lehet ezt úgy jól elvégezni, hogy a vállalkozásod indítása után azonnal hatékony növekedésbe kezdjen.

Az átlagos cégvezetők számára a konkurencia elemzés azt jelenti, hogy a versenytársak weboldaláról vagy webáruházából próbálnak ötleteket „szerezni” saját honlapjuk, webshopjuk fejlesztésére. Ez óriási hiba!

Miért? Azért, mert ezek a cégvezetők feltételezik, hogy a konkurens sikeres.

A siker feltétele azonban az, hogy ismerd a vevő igényeit, az ügyfelek szükségleteit!

Keresőoptimalizálás esetén például fontos, hogy milyen szavakra optimalizáljuk az oldalt. Nem az a lényeg azonban, hogy a konkurenseid milyen szavakat használnak a honlapjukon, hogy ők mire optimalizálnak, hanem az, hogy a termékeidet vagy szolgáltatásaidat milyen kifejezésekkel keresik a vevőid, ügyfeleid.

Ez nagyon fontos! Ha megérted, nagyon könnyen gyors sikereket érhetsz el.

Saját tapasztalatom szerint a cégek több mint 70%-a ma még nem végez piackutatást! A piackutatás elsősorban a vevői igények felmérésére irányul (mit keresnek az emberek), és csak ezután (másodsorban) foglalkozik azzal, hogy mit kínálnak a konkurensek!

Ez azonban az esetek többségében nem így van! A gyakorlatban a webáruházak és weboldalak több mint 80%-án nem a megfelelő kulcsszavakat használja a tulajdonosa.

A siker kulcsa: ne azt nézd, mit kínál a konkurencia, hanem azt, mit akar a vevőd!

A konkurensed a kulcsszavak kiválasztásánál saját szakmai tapasztalatából indul ki. Automatikusan úgy nevezi a termékeket, ahogy a kollegáival egymás között hívják (szakzsargon). Ez azonban a legtöbbször teljesen más, mint ahogy a vevők azt keresik. Ha meg akarod tudni, hogy az ügyfeleid milyen kifejezésekkel keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat, előbb piackutatásra van szükség.

A konkurencia elemzés a piackutatás része

A keresőoptimalizálás első és legfontosabb része minden cég és minden piaci szegmens esetén a piackutatás. A piackutatás két fontos részből áll:

1. A kereslet felmérésé (vagyis hány ember, és pontosan milyen kifejezésekkel keresik a termékeid és a szolgáltatásaid a Google keresőben).

2. A kínálat felmérése, vagyis hány konkurens oldal tartalmazza a vevők által használt kulcsszavakat.

A két számot (keresési mennyiség és konkurens weboldalak) egymással elosztva számoljuk ki a kereslet kínálat arányt.

Nézzünk egy példát. A „kerékpár üzlet” kifejezésre pl. 170 keresés van Magyarországon, és ezt a kifejezést 49.900 honlap tartalmazza. A kereslet kínálati arány 294/1 vagyis egy keresésre 294 konkurens oldal esik.

A „bicikli bolt” kifejezésre 1600 keresés van, viszont csak 9760 honlap tartalmazza. A kereslet kínálati arány 6/1, vagyis egy keresésre 6 konkurens oldal jut.

A fenti eset tanulsága: a szakma a hivatalos „kerékpár üzlet” névvel hívja saját magát, de így alig keres valaki. Az emberek „bicikli bolt”-ot keresnek! A bicikli bolt kifejezésre könnyű jó helyezést elérni, és van is értelme, mert sokan keresik. A „kerékpár üzlet” kifejezésre nehéz jó Google helyezést elérni, és nem is érdemes rá optimalizálni, mert kevés keresés van rá.

A keresőoptimalizálás előtti konkurencia elemzés legfőbb haszna az, hogy azonnal látod, milyen kifejezésekre érdemes optimalizálnod. Meg tudod határozni, mik azok a szegmensek, ahol van kereslet, de kicsi a kínálat. Így tervezhetővé válik az, hogy milyen sorrendben érdemes optimalizálni a termékeket, tudod tervezni, mennyi pénz és mennyi munka lesz megelőzni a versenytársakat.

Az elmúlt években több olyan honlap, webáruház keresőoptimalizálását végeztem, amelyek a piackutatás alapján végzett következetes keresőoptimalizálással saját területükön piacvezetők lettek. Ez nem megy egyik napról a másikra: általában 3-4 évet igényel, és komoly anyagi befektetést. Cserébe viszont ezek a honlapok és webáruházak több 10 vagy akár több 100 milliós bevételt hoznak a tulajdonosuknak.

Ha szeretnél piacvezető honlapot, webáruházat, amely a legtöbb kulcsszóra megelőzi a versenytársakat, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!

Tovább a kategóriában: Mi az online marketing jelentése? »
hivjamost-mobil email