Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Mi az online marketing jelentése?

Mi a marketing jelentése? Mi a marketing jelentése?

A magyar vállalkozások többségének honlapja szinte teljesen sikertelen. Az elmúlt években több tucatnyi olyan honlappal találkoztam, amelyet egy hónapban legfeljebb 5-10 ember nézett meg, és amelyekről tulajdonosa is elismerte, hogy sem érdeklődőt, sem vevőt nem hozott soha neki. A sikertelenség oka nem a kódolásban, nem a programozás, hanem a marketing hiányosságaiban található. A sikertelen honlapok tulajdonosai ha meghallják a „marketing” szót, különös idegesség fogja el őket tőle - mert nem is tudják mi az. De tényleg:

Mi a marketing jelentése?

Mit mond a Wikipedia?

„A marketing az egyik olyan gazdasági kifejezés, amire nincs egységes definíció.”

Brávó! Ez jó meghatározás! De még nincs vége!

„Szűkebb értelemben a marketing egy olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.”

Te értetted ezt? Vissza tudnád mondani ennek a mondatnak az értelmét anélkül, hogy visszaolvasnád? Mert én nem. 

A marketinget túlmisztifikálják, pedig ettől sokkal egyszerűbben meghatározható. A „market” angolul piacot jelent. Egy barátom – Sándor Zsolt – mondta azt: Végre le kellene fordítani magyarra a marketing szót, ami tulajdonképpen azt jelenti:

„piacon lenni”

És akkor mit jelent az online marketing? Az online marketing azt jelenti:

„ott lenni az interneten”

Az interneten lennei persze nem egy 2x2 méteres helyet jelent, ahol kirakod a portékád – aztán jönnek a vevők, vegyék, vigyék. Az interneten lenni nem is azt jelenti, hogy megvan az Te honlapod, amire mint egy kirakatba kirakod a portékád képét és leírását, aztán majd jönnek a vevők sűrű tömött sorokban.

Akkor vagy a „piacon”, akkor vagy ott igazán az interneten, ha meg is találják a honlapod. Ha tudnak rólad. Ha a Te terméked jelenti a megoldást valamilyen problémájukra. Ha a lehetséges vevőid megértik, milyen előnyük, milyen hasznuk származik abból, ha tőled vásárolnak. Ha bizalommal fordulnak hozzád.

Akkor vagy a piacon. Akkor vagy ott az interneten. Ezt biztosítja a marketing. Ezt nyújtja az online marketing.

A „piacon” meg is kell találni a jó helyeket. Sőt: először érdemes felmérni, hogy egyáltalán érdemes-e kimenni a „piacra”. Ez a felmérés a online piackutatás. Az online piackutatás megmutatja, hogy hányan vannak a „piacon”, és főleg mit keresnek. Vagyis azt, hogy a Google keresőben - ami a legtöbb vevőt szállíthatja a standodra - hányan keresik a Te terméked. Kattints ide, ha az online piackutatásról részletesebben szeretnél olvasni.

Ha korábban már úgy döntöttél, hogy kirakod a portékád a piacra (vagyis készíttettél már honlapot), de nem hoz vevőket, akkor érdemes elvégeztetni a honlapodon egy weboldal elemzést. Kattints ide, ha a weboldal elemzésről részletesebben szeretnél olvasni.

Ha pedig Te magad szeretnél elmerülni az online marketing rejtelmeiben, akkor ajánlom figyelmedbe az Internet Sikerkalauzt, ezt a tömör és olvasmányos könyvet, amely érdekes és hasznos bevezető az világháló rejtelmeibe. Kattins ide, ha szeretnéd jobban megismerni a könyvet.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!