Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Én nem akarok eladni semmit!

Értékelés:
(0 szavazat)

Nyár elején e-mailt kaptam egy hölgytől. Tanácsot kért tőlem weboldalával kapcsolatban. A levelében megakadtam egy mondaton:

„Nekem úgy tűnik, hogy csak úgy lehet pénzt keresni az interneten, ha a honlapomon kínálok egy szolgáltatást, vagy terméket. De mi van akkor, ha nem akarok mindenképpen felkutatni egy terméket amit aztán le kell nyomnom a látogatóim torkán.”

Nem először hallottam ezt. Rásózza, lenyomja a torkán, ráerőlteti – így nevezik a cégvezetők az eladást, értékesítést. Szégyellik, hogy el akarnak adni valamit. Azt mondják:

- Mi tulajdonképpen nem eladunk.
- Nekünk nincs konkrét termékünk.

Mintha bárminek az értékesítésén, eladásán csak az eladó nyerne, a vevő pedig veszítene.

Ha így lenne, a vevők már kihaltak volna. Pedig léteznek. Léteznek és imádnak vásárolni - ezért is depressziósak ha nincs rá pénzük.

A vevő szeret vásárolni. De utálja, ha el akarsz nekik adni! Mi a különbség az eladás és a vásárlás között?

Eladás az, ha a vevőnek nincs szüksége a termékre azon az áron, amennyiért kínálod. Vásárlás, ha szüksége van rá.

Stephen R. Covey a „Kiemelkedően sikeres emberek 7 szokása” című kiváló könyvében azt írja, hogy:

A vállalkozásod csak akkor tud hosszabb távon életben maradni, ha:

1. Van bevételed
2. Van küldetésed

Szóval mindegy, hogy nőgyógyász vagy, személyi tanácsadó, vagy színházi társulat vezetője – ha nem vesznek meg téged, a szolgáltatásod vagy a terméked, akkor a vállalkozásod halálra van ítélve.

Vagyis fontos a küldetésed: valamilyen emberi igényt elégíts ki. Ez a „magasztosabb” célod. E nélkül hiába kínálgatod a portékád.

Nem árt persze, ha valódi igényről van szó. Ez látszólag egyértelmű, a gyakorlatban még sem az.

Sok cégvezető meg van győződve, hogy a terméke – legyen az étrendkiegészítő, vagy pénzügyi tanácsadás vagy üzemanyag adalék – meg tudná oldani az emberiség 99,99%-nak a legtöbb problémáját. De valahogy az emberek nem akarnak annyit fizetni érte, hogy meg tudjon élni belőle.

Virtuális vevőknek akarnak eladni.

Virtuális vevő az, megvásárolná a terméked, szolgáltatásod, de csak olyan olcsón (például ingyen), hogy a vállalkozásod hamarosan tönkremegy.

Ahogy dr. Tóth András megjegyezte: „Alkoholistáknak hitelbe korlátlan mennyiségű alkoholt el lehet adni – csak a kocsma megy tönkre.”

Nemrég egy professzionális nyomtatókat forgalmazó cég vezetője panaszkodott nekem, hogy veszteséges több tevékenységük. Én pedig naivan feltettem a kérdést: „Akkor minek csináljátok?” Erre az illető megsértődött.

Sok vállalkozó hajtogatja, hogy „De hát ennek működnie kell!”

A vállalkozás azonban nem úgy mukodik, mint Uri Geller showjában, hogy elég rátenni a tévére, és azt mondogatnod:

„Mukodj!”

Persze lehet, hogy a terméked, szolgáltatásod tényleg nagyszerű. Lehet, hogy csak az emberek nem tudnak róla. Ebben az esetben csak annyit kell tenned, hogy a terméked megmutatod a nagyvilágnak.

Tudok neked segíteni abban, hogy a vállalkozásod sikerre vidd az interneten. Nem ingyen, mert akkor a vállalkozásom tönkremenne. De olyan áron, hogy te is jól járjál, és én is.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!

Tovább a kategóriában: « Mennyi az órabéred?