Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Miért nem hoz a weboldalam ügyfeleket?

Értékelés:
(0 szavazat)
Miért nem hoz a weboldalam ügyfeleket? Miért nem hoz a weboldalam ügyfeleket?

Miért nem hoz a weboldalam ügyfeleket?2011-ben felmérést indítottam a weboldalamon arról, hogy mi a cégvezetők legnagyobb gondja a weboldalukkal. Egy hét alatt csaknem 100 szavazat jött. Az eredmény: a legtöbb vállalkozónak (19%) az a problémája, hogy weboldala nem hoz ügyfeleket a cégnek, illetve nem boldogulnak a szövegírással (17%). A két dolog összefügghet, ezért ma ezekre a gondokra keresünk megoldást külön-külön, illetve összefüggéseiben. Tehát először is tisztázzuk azt:

Miért nem hoz a weboldalad ügyfeleket a cégednek?

Ennek három oka lehet:

1. A weboldaladnak nincs elég látogatója

2. Vannak a weboldaladnak látogatói, de nem azt keresték, amit a honlapon találtak

3. Vannak a weboldaladnak látogatói, a honlapod azt kínálja, amit keresnek, mégsem hívnak fel, mégsem kérnek árajánlatot, mégsem rendelik meg az árudat.

Haladjunk sorban végig ezeken a pontokon.

1. A weboldaladnak nincs elég látogatója

Apropó: tudod, hány látogatója van a weboldaladnak?

A tőlem tanácsot vagy weboldal felújítási árajánlatot kérő cégvezetők 90%-nak fogalma sincs, hogy a weboldalát abban a hónapban hány ember nézte meg. Szóval: ha az a gondod, hogy a weboldalad nem hoz ügyfeleket neked, akkor először is nézd meg, egyáltalán hányan látogatják azt. Ha még nincs a weboldaladon statisztika, akkor a javaslatom az ingyenes Google Analytics, amely a világ egyik legfejlettebb statisztikai rendszere.

Ha van statisztikád, és megnézed a honlapod nézettségét, akkor az eredmény (vagy mondjuk inkább: eredménytelenség) láttán valószínűleg meg fogsz lepődni. A weboldalak többségét naponta 3-4 ember nézi. Ez a 3-4 is azért, mert már ismerik a céged, illetve a weboldalad címét.

Ha a weboldaladnak nincsenek látogatói, akkor először ezt a problémát kell kezelni. Hogyan?

Röviden: linképítéssel és hirdetéssel. Hosszabban: olvasd el az Internet Sikerkalauz című könyvem 5. fejezetét (körülbelül 40 oldal), amelynek címe: Hogyan népszerűsítsem a weboldalam? A könyvben leírt módszerekkel kb. egy hónap alatt elérheted, hogy a weboldalad több százan, vagy akár több ezren látogassák.

Ha ezután még mindig nem jönnek az ügyfelek, akkor jön a következő pont:

2. Vannak a weboldaladnak látogatói, de nem azt keresték, amit a honlapon találtak.

Vajon honnan tudhatod, hogy mit kerestek a látogatóid? Ehhez nem kell gondolatolvasónak lenni, elég ha megnézed a statisztikát. Egy jó weboldal statisztika (például a Google Analytics) megmutatja, hogy:

a, Hány ember hagyta ott a weboldalad 5 másodpercnél rövidebb idő alatt. Ha a látogatóid több mint fele távozik 5 mp-ben belül, akkor ez ellen sürgősen tenned kell. Hogy hogyan, arról részletesen olvashatsz a Bevételt hozó honlapok 15 titka című e-könyvben és az Internet Sikerkalauzban is.

b, A statisztikából azt is látod, milyen szavakat írtak be azok a látogatóid a keresőbe, akik a Google oldalán keresztül találtak a weboldaladra.

3 évvel ezelőtt, mikor a kangadesign.hu weboldalt elindítottam, feltöltöttem rá néhány a Szép házak magazinban megjelent cikkemet. Mivel akkoriban a magazinnak még nem volt saját weboldala, ezért a weboldalam jó Google helyezést ért el a Szép házak kulcsszóra. Azt vettem észre, hogy rengeteg látogató érkezik a Google oldaláról, akik arra kerestek rá, hogy Szép házak. Az weboldalamat sokan nézték – csak éppen nem az én lehetséges ügyfeleim. Le is szedtem gyorsan a cikkeket a honlapomról.

A weboldalra írt megfelelő szövegek, és a honlapod szerkezete biztosítja azt, hogy a Google olyan látogatókat „szállítson” neked, akiknek a te céged, a te terméked jelent megoldást. Erről részletesen olvashatsz az Internet Sikerkalauzban (kb. 40 oldal foglalkozik ezzel a témával).

Ha sikerül „kiszűrnöd” a weboldaladról a nem a terméked iránt érdeklődőket, akkor még mindig fennáll annak az esélye, hogy:

3. Vannak a weboldaladnak látogatói, a honlap azt kínálja amit keresnek, mégsem hívnak fel, mégsem kérnek árajánlatot, mégsem rendelik meg az árudat.

Na itt jön képbe a szövegírás. A weboldaladon lévő szöveg a felelős leginkább azért, hogy hányan hívnak fel, hányan kérnek árajánlatot stb.

A szövegírás rejtelmeiről írtam már itt a blogban, olvashatsz róla az Internet Sikerkalauzban is. Nem tudok mást mondani: olvasd el! A könyvből megérted a szövegírás alapjait, megérted azokat a problémákat, amikkel a szövegírás során találkozol. De lehet, hogy ez nem elég ahhoz, hogy jó „ügyfélszerző” szövegeket írj.

A múlt héten egy előadásom után odajött hozzám egy munkaerő gazdálkodási cég vezetője, akinek van weboldala, és aki olvasta is a könyvem. Azt mondta nekem:

„Nagyon jó amiket írsz. Értem az egészet, érdekes, tanulságos. De amikor a saját cégemre akarom alkalmazni, akkor egyszerűen leblokkol az agyam, és fogalmam sincs, hogy mit csináljak. Úgy döntöttem, hogy másodszor is el fogom olvasni.”

Persze attól, hogy tudod, hogyan kell szöveget írni (elmélet), az első szövegek kicsit setesuták lesznek (gyakorlat). Sok cégvezető csak olyan szöveget akar kirakni a honlapjára amely tökéletes. Nem baj azonban, ha valami nem hibátlan. Sokkal fontosabb, hogy legyen. Egy szöveget át tudsz olvasni egy hét, egy hónap vagy egy év múlva, és ki tudod benne javítani a fogalmazási hibákat, tudsz finomítani rajta. De addig is ott van a honlapodon, kommunikálni tudsz általa. 

Sajánt honlapot én is csak 2008-ban indítottam. Egy ismerősöm adta oda Wolf Gábor Hipnotikus Reklámszövegek című könyvét, azt olvastam el, annak alapján kezdtem el csiszolni az akkor elég béna szövegeim. Mivel nem voltam elégedett, így elolvastam újra meg újra Gábor könyvét. A hozzá tartozó CD-ket meghallgattam 6-szor vagy 8-szor. Elkezdtem ebben a témában más könyveket is olvasni. És írtam és írtam. A szövegek javultak, de még mindig nem voltam elégedett. Így tovább tanultam. Azóta több mint 100 könyvet olvastam el a szövegírás, előadástechnika, marketing, emberismeret, üzleti alapismeretek, üzletkötési alapismeretek témakörében. Ha valahova utazok, az MP3 lejátszómon állandóan valamilyen oktató anyagot hallgatok: hangoskönyveket és konferenciák hangfelvételeit. És közben folyamatosan írok, írok és javítom a korábbi szövegeimet. Ezt a cikket például 2011-ben írtam az Internet Sikerkalauz megjelenése után, de 2015 februárjában elég jelentősen átírtam. Te döntsd el mennyire sikeresen.

Ja, elfelejtettem mondani: én nem „nulláról” indultam. 1995 óta több száz cikket írtam magazinokba műszaki és egészségügyi témában. 1999-től 2009-ig 5 könyvet írtam, amiből 3-at a Kossuth Kiadó adott ki. 2009-ben mégis úgy éreztem, mindent előröl kell kezdenem. A magazinok ugyanis nem mérték, hogy a cikkeimet hányan olvassák el, és hányan vásárolnak ezek miatt termékeket, rendelnek szolgáltatásokat. A könyveimnek sem kellett az embereket rávennie arra, hogy valamit megvegyenek vagy megrendeljenek.

Szóval a kimondottan értékesítést szolgáló reklámszövegek írása is elsajátítható. Nekem kellett hozzá két év. Neked talán kevesebb is elég lesz. Ma már nem csak magamnak, hanem ügyfeleimnek is írok szövegeket, havonta átlagban 40-50 cikket.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!