Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Hogyan használd ki a hosszú farok előnyeit a céged fellendítésére?

Ha eddig nem tetted volna meg, most itt az ideje: kérj a könyvelődtől egy listát arról, hogy melyik vevőd mennyi pénzt hozott neked az elmúlt egy évben. Azt fogod látni, hogy a bevételed 80 %-a a vevőid 20 %-tól származik, míg a többi 80% csak a bevételed 20%-át hozta.

Ez a 80-20 megoszlás az élet számtalan területén előfordul. A TV gyártók például a forgalmuk 80 %-át az általuk gyártott televíziók 20 %-ával érik el (amelyek általában a legolcsóbb modellek). A hollywoodi stúdiók bevételének 80 %-át a filmek 20 %-a hozza (ha előre tudnák, hogy melyik 20 %, csak ezeket forgatnák le). A magyar céges weboldalak 10 %-a viszi el a net forgalmának 90 %-át.

Igen, nem csak 20-80, hanem 10-90 megoszlás is lehet. Sőt 10-70 vagy 30-90 is. Például előfordulhat, hogy cégek 30 %-a viszi az összbevétel 90 %-át.

Az egyenlőtlen megoszlásnak ezt az elvét Vilfredo Pareto olasz közgazdász alkotta meg 1906-ban. Ő figyelte meg, hogy a megtermelt javak 80%-a az emberek 20%-ának kezében összpontosul. Később Dr. Joseph Juran hasonló megállapításra jutott a minőséggel kapcsolatban: a bekövetkező problémák 80%-át a az elkövetett hibák 20%-a okozza. (Ez akár Murphy törvény is lehetne.)

„Ez eddig rendben. De hol itt a hosszú farok?” – kérdezheted.

A két héttel ezelőtti blogbejegyzésem (A „Neten a cégem” megtévesztő Google adatai) egyik témája az volt, hogy az első 10 Google helyezés kapja a kattintások 90 %-át. A cikkben ez a grafikon szemléltette ezt:

top-10-serp-clickthrough1


Forrás: Optify

Most csak a grafikon alakját nézd: egy először meredeken zuhanó, majd később ellaposodó görbét alkot. A hosszú farok a grafikon balra elnyúló részére vonatkozik.

A hosszú farok kifejezést Chris Anderson vezette be. A Hosszú farok című könyve röviden arról szól, hogy miért lehet az interneten nagyon sok mindent eladni, amit a normál boltokban nem. A lényeg: a webáruházaknak nincs raktárköltsége, így megéri ritkán keresett termékeket is kínálni. Az Apple több millió dalt kínál letöltésre. Ebből az első néhány ezer sláger az amit egy normál zeneboltban CD-n megtalálsz. Az első párezer sláger az Apple számára is dollármilliárdokat hoz, de a fennmaradó több millió dal – amelyek nagy részét havonta csak néhány tucat ember tölt le – még sokkal több milliárdot hoz. Vagyis az interneten fokozottan igaz: sok kicsi sokra megy.

Hasonló a helyzet az Amazon könyváruházzal, vagy az Ebay, a Teszvesz vagy a Bookline esetén. A normál boltokban forgalmazott slágerterméken felült több százezer vagy millió olyan termék van, ami lassan forog, de ezek összessége nagy pénzbevételt jelent.
Ha tehát a termékek széles kínálatát árulod, akkor törekedj arra, hogy a teljes termékkínálatod felkerüljön a weboldaladra, és hogy azokat az emberek meg is találják (a Google keresőn, vagy a weboldal saját keresőjén, menürendszerén keresztül). Ha webáruházat indítasz, ne úgy gondolkodj, hogy: „elindulok az 500 legkelendőbb termékemmel, és ha menni fog, akkor majd feltöltöm a többit is.” Egy „tégla és habarcs” boltban a korlátozott polcfelület miatt ez jó stratégia. Egy webáruházban azonban édeskevés. Az emberek többsége az interneten pont a speciális, boltokban nem található termékeket keresik. Ezekből egyenként keveset adhatsz el, de ha több tízezer van raktáron, szép summát forgalmazhatsz belőle. Ezért inkább azt nézd, hogy hogyan tudsz hatalmas kínálatot nyújtani olyan termékekből, amelyek nem nálad, hanem egy nagykereskedőnél vannak raktárban.

De mit csináljak, ha csak egyetlen termékem vagy szolgáltatásom van?

Ha csak egy(néhány) terméked (szolgáltatásod) van, akkor nagyon fontos, hogy megtalálj minden olyan kifejezést, amivel az emberek a te szolgáltatásod, a te terméked keresik. Ha ezek megvannak, törekedj arra, hogy ezeknek a kifejezéseknek mindegyikével a a Google listájának első helyére kerülj.

Joomla weboldal készítés, Joomla SEOÉn például ezen a weboldalamon a Joomla weboldalak készítésére hegyeztem ki. Logikusnak tűnik, hogy a Joomla kulcsszóra végezzem el a keresőoptimalizálást. Erre a kifejezésre azonban túl nagy a konkurencia, ezért inkább a következő kifejezésekre optimalizáltam:

Joomla weboldal készítés

Joomla honlapkészítés

Joomla keresőoptimalizálás

Ezekre a kifejezésekre benne vagyok az első 4-ben a Google listáján.
De ezen felül számos más kifejezésre is az első négyben vagyok, pl.:

Joomla honlapok

Joomla oldal készítése

Joomla SEO

honlapkészítés Joomla

keresőoptimalizálás Joomla

Joomla honlap

Joomla weboldalak

Joomla-seo

stb.

A cikk írása idején a Joomla szóra csak 15. helyen jön be a weboldalam, és ez havonta csak 20 látogatót hoz nekem. De az a további 180 Joomla szót tartalmazó kifejezés, amellyel a weboldalam megtalálják összesen 350 látogatót hoz havonta a weboldalamra.

Tehát ne kövesd el azt a hibát, hogy egyetlen a számodra fontos kifejezéssel kerülj a Google listájának első helyére. Ha budapesti, XI. kerültben dolgozó építőipari vállalkozó vagy, akkor számodra fontosak a következő kifejezések is:

kőműves budapest
burkoló Budapest
kőműves XI kerület
építőipari kivitelező Budapesten
stb.

Azt, hogy ezekre a kifejezésekre mind a Google listájának élére kerülj, csak úgy tudod elérni, ha ezek a kifejezések többször is szerepelnek a weboldaladon, értelmes, emberek számára is érdekes cikkek formájában.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!