Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Hogyan indíts saját vállalkozást?

Értékelés:
(0 szavazat)
Hogyan indíts saját vállalkozást? Hogyan indíts saját vállalkozást?

Ez az írás nem csak akkor hasznos, ha saját vállalkozás indításán gondolkozol, de akkor is, ha már van céged, és több bevételt szeretnél magadnak.

A sztori:

Géza három éve dolgozott kőművesként egy jól menő építőipari vállalkozó alkalmazottjaként. A főnök sokszor rábízta a segédmunkások felügyeletét, mert lelkiismeretesen és jól végezte munkáját. Géza egyre többet gondolt arra, hogy ennyi erővel saját maga is vállalhatná a munkákat, és akkor nem a főnök – aki a legtöbbször ott sincs az építkezéseken – szakítaná a nagy lét, hanem ő maga. Látta, hogy megrendelőik egymás ajánlására maguktól is keresik a céget, reklám nélkül is folyamatosan vsn munkájuk.

Az egyik építkezésen aztán megjelent a ház tulajdonosa megnézni a munkállatokat. Odament Gézához, és megkérdezte, nincs-e kedve elvállalni egyik ismerőse házának felhúzását. Géza ekkor érezte azt, hogy itt az idő saját lábára állnia. Ezen az egy melón annyit kereshet, mint máskor egy év alatt. Nem szólt a munkáról a főnöknek, hanem saját maga kereste fel az ügyfél ismerősét. Megállapodtak. Géza gyorsan alapított egy Bt-t, és következő héten már saját vállalkozása keretében végezte a munkáját.

Hogyan indítsunk saját vállalkozást – ha bevételt is akarunk…

Talán te is azért akarsz saját vállalkozást indítani, mert úgy gondolod, hogy a munkát amit eddig alkalmazottként végeztél saját cégedben is meg tudnád csinálni. Szoktad érezni: amit a főnököd csinál, te is el tudod végezni? Többet beszélsz az ügyfelekkel, vevőkkel mint a cégvezető? Akkor miért az övé legyen a nagy pénz? Miért ne indíthatnál saját vállalkozást?

Egy saját vállalkozás indítása egyszerű: kiváltod a vállalkozói engedélyt. Ha céget szeretnél, egy ügyvéddel bejegyeztetsz egy Bt-t vagy egy Kft-t. Az indulásnak ugyan van valamennyi költsége, de ez vállalkozói engedély esetében minimális.

Önálló vállalkozásként azonban hamar megérzed majd, hogy a munka elvégzése önmagában nem elég. Az ismerős ügyfelek elfogynak, új vevőket pedig az erősödő verseny miatt egyre nehezebben szerzel. Az igazán nagy kérdés tehát nem az, Hogyan indítsunk saját vállalkozást? Elindítani egyszerű. Inkább azt a kérdést tedd fel: Hogyan szerzek ügyfeleket? Illetve: Hogyan lesz bevételem?

Az ügyfelek szerzéséhez az kell, hogy az emberek megtalálják a vállalkozásod. A hagyományos médiumokban – televízióban, rádióban, magazinokban – azonban egy új vállalkozást nem tudsz hirdetni, mert drága. A forgalmas helyen lévő bolthelyek bérlése – amelyekhez nem kell reklám – szintén drága. Az ismerősök ajánlására ne számíts – ezt tapasztalatból mondom. Az ismerősök ismerősei alkudoznak a leginkább, mindent olcsóbban, gyorsabban és persze sokkal jobbnak szeretnének mint az idegen ügyfelek.

Mi marad vevőszerzésre?

Egy jó céges weboldal. Tehát ha választ akarsz arra a kérdésre, hogy Hogyan indítsunk saját vállalkozást?, előbb arra kell választ keresned: Hogyan indítsak céges weboldalt?

  • Ma ügyfelek, vevők szerzésére a leghatékonyabb eszköz egy weboldal. Ez tény.
  • A netet a magyar lakosság fele – közel 5 millió ember – használja. Ez is tény.
  • A Google kereső reklám nélkül is hoz látogatókat a weboldaladra. Ez is tény.

Sokan azonban elkövetik azt a hibát, hogy a fenti három tényt tudat alatt összekapcsolják, valahogy így:

Rengetegen használják az internetet, és mivel a Google reklám nélkül is hoz látogatókat a weboldalakra, ezért ha lesz weboldalam, automatikusan vevőim is lesznek.

Na ez már nem tény! Sőt… A céges weboldalak 90 százaléka épp emiatt a téveszme miatt nem hoz vevőket.

Mindig elcsodálkozom azon, hogy vajon a cégvezetők több mint 90 százaléka miért nem várja el már a weboldaluk készítése előtt, hogy az ügyfeleket és bevételt hozzon nekik? Miért van az, hogy a legtöbb cégvezető végcélja még mindig maga a weboldal, nem a bevételnövelés.

Pedig elég három kérdést feltenni magadnak, hogy ezt a csapdát kikerüld.

1. kérdés: Hogyan fogják megtalálni az ügyfeleim a weboldalam? (vagyis a cégem)

A legtöbb cégvezetőben az a téves elképzelés él, hogy a weboldala (illetve a cége) valamiféle hatalmas mágnes, ami egész Magyarország területéről vonzza majd a vevőket (mint a Top Secret című filmben a Poláris Akna a tengeralattjárót). Ez azonban nem így van. Egy weboldalt (céget) két módon találhatnak meg az emberek:

  • a, a Google keresőn keresztül
  • b, ha hirdeted

A hirdetés persze pénzbe kerül. A Google helyezés elérése pedig sok munkába – vagy pénzbe. Arra kevés ez a bejegyzés, hogy elmagyarázzam, hogyan érdemes hirdetni a weboldalad, illetve hogyan érhet el a weboldalad jó Google helyezést. Az Internet Sikerkalauz című könyvben 40-40 oldalnyi rész foglalkozik mindkét témával. A lényeg: a fenti kérdésre van válasz, igenis elérheted, hogy a lehetséges ügyfeleid megtalálják a weboldalad – és a céged. De ez automatikusan, önmagától nem fog bekövetkezni.

2. kérdés: Miért maradna ott a látogató a weboldalamon?

Ezt a kérdést főleg azok a cégek tehetnék fel maguknak, akik a szabványos „Üdvözöljük weboldalunkon!” és a „Cégünk 15 éve minőségi…” szöveggel fogadják a látogatóikat. Ez eszedbe se jusson! A honlapodon lévő szöveg nem csak azt határozza meg, hogy a Google hová sorolja be a weboldalad, de azt is, hogy a látogatóid otthagyják-e azt 2 másodperc alatt vagy nem.

A céges weboldalak szövegírásának alapjaival a Bevételt hozó honlapok 15 titka és az Internet Sikerkalauz is részletesen foglalkozik, olvasd el valamelyiket, és megkapod a választ a fenti kérdésre.

3. kérdés: Miért épp az én termékem rendelné meg az érdeklődő?

(Vagy: Miért épp engem hívna fel érdeklődni? Miért épp tőlem kérne árajánlatot? Miért épp az én boltomba jönne be? Nem kívánt rész törlendő!)

Ahogy a céged nem vonzza mágnesként a vevőket, úgy a termékedért sem fogják áttörni a boltajtót a vevők. Ha a fenti kérdésedre meg tudsz válaszolni, akkor jó. Két válasz azonban tilos:

  • a, Mert kedvező az ára…
  • b, Minőségi…

Ezek nem érvek. Úton-útfélen csak akciós ajánlatokat látsz mindenhol. Az pedig, hogy a terméked, szolgáltatásod minőségi, az nem előny, hanem alapkövetelmény. Szóval:

  • Miért éppen a te termékedre van szüksége a látogatónak?
  • Mi az, amiben te különleges, egyedi, utánozhatatlan és utolérhetetlen vagy?

Nem arról van szó, hogy kételkednék a termékedben. Biztos jó a árud, biztos kiváló a szolgáltatásod. Arról van szó, hogy ezt meg tudod-e értetni vadidegen ügyfeleiddel is.

A termékeid, szolgáltatásaid előnyeinek bemutatása nem ördöngösség. És ha azt akarod, hogy a terméked megrendeljék, hogy a szolgáltatásodra árajánlatot kérjenek, hogy az érdeklődők felhívjanak, akkor a weboldaladon be kell mutatnod, miért épp téged érdemes választani. Hogyan? Erről is ír az Internet Sikerkalauz.

Tehát ha felmerül: „Hogyan indítsunk saját vállalkozást?”, akkor gondolkozz el a fenti három kérdésen:

  • 1. Hogyan fogják megtalálni a cégem (weboldalam) az ügyfeleim?
  • 2. Miért maradna ott a látogató a weboldalamon?
  • 3. Miért épp az én termékem rendelné meg az érdeklődő?

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!