Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Kifogytam a munkából, mit csináljak?

Értékelés:
(0 szavazat)

A napokban az egyik nagyon kedves megrendelőm, akinek több webodalt is készítettem egy kétségbeesett levelet írt nekem:

„Fogytán a munkánk! Ha feltennénk néhány újabb referenciát a honlapunkra, hozna megrendeléseket?”

Mit mondhatnék erre? Igen, ha ír valamit a honlapjára, főleg minden héten egy új cikket egy negyed éven keresztül, az előbb utóbb hoz majd ügyfeleket, de az átmeneti vevőhiányra nem jelent megoldást!

Ilyen jellegű problémákkal főleg egy fős cégeknél találkozom. Az egyéni vállalkozók nagyon idegesek, ha nincs munkájuk, viszont könnyen előfordulhat, hogy ha sok megrendelésük lenne, azt egyszerűen nem tudják vállalni. Így ezek az egy fős cégek jó esetben addig fizetik a honlap keresőoptimalizálát, amíg az első látogatók meg nem jelennek. Ez az az időszak, amikor az ügyfelem örül a weboldalának, örül az új vevőknek és a bevételnek. A honlap kész, azt gondolják, nem is kell vele foglalkozni.

Ez óriási hiba. Hiba, azért, mert egy weboldalból akkor lehet kihozni a maximumot, ha nem elégszel meg azzal a néhány látogatóval, akik a Google segítségével beestek honlapodra. Mikor vége egy szezonnak, és hirtelen elfogynak a vevők, megrendelők, akkor nem lehet egy weboldalt egyik pillanatról a másikra felpörgetni. Ehhez előre kell tervezni és cselekedni. Egy weboldal értékesítési potenciáljának kihasználásához számos módszer van, de mindegyik csak hosszabb távon hoz eredményt. Hagy soroljak fel csak néhány példát:

1. Linképítéssel folyamatosan hivatkozásokat hozhatsz létre a weboldaladra. Így a honlapod folyamatosan előre kerül a Google listáin, így lesz egyre több látogatója. Ez ma már csináld magad mozgalom keretében nem megy, prémium linképítésre van szükség. Kattints ide, ha szeretnél többet olvasni a prémium PR linképítésről.

2. Írhatsz szakmai blogot. Ez nem kerül pénzbe, csak heti néhány órádba. A szakmai blog látogatókat hoz, növeli a szaktekintélyed, párbeszédre serkenti a látogatóidat. Ha úgy érzed, hogy nincs hozzá elég tehetséged, rendelhetsz is profi szakmai cikkeket a honlapodra. Szövegírást én is vállalok (valamikor műszaki újságíró voltam). Kattints ide, ha szeretnél bővebben olvasni a szövegírásról.

3. Készíthetsz videót a termékeidről, szolgáltatásaidról. A videók egyre népszerűbbek, és nagy előnyük, hogy a konkurenseknek általában még nincs belőle. Nem kell profi kamera: megteszi egy olcsó digitális fényképezőgép vagy egy okostelefon is. Ez utóbbiakból a jobbak kiváló HD felvételt készítenek. Annyit tegyél meg, akármivel is veszel fel, hogy állványra teszed a kamerát.

4. Hirdetheted az oldalad bannerekkel, AdWords hirdetéssel. Havi 10000-15000 forintért folyamatosan új vevők ismerik meg így a weboldalad, a termékeid, a szolgáltatásod és lesznek az ügyfeleid. Ha túl sok vevőd lenne, emeld az áraid, vagy válogass közöttük. Van egy rendkívül hatásos és olcsó hirdetési rendszer, a remarketing. Kattints ide, ha szeretnél részletesen olvasni a remarketingről.

5. Indíthatsz Facebook oldalt, ahol naponta egy-egy fényképet felöltve a termékeidről, egy-egy rövid írást megeresztve népszerűsítheted a céged. A Facebook kiváló hirdetési lehetőséget nyújt, amelyben életkor, végzettség, és érdeklődési kör alapján is szűkítheted a célközönség körét.

6. Vásárolhatsz vevői adatbázist, és kiküldhetsz közvetlen ajánlatokat, akár e-mailben, akár levélben. Ha nem akarsz erre a célra pénzt kiadni, gyűjthetsz feliratkozókat a saját weboldaladon, akiknek folyamatosan küldhetsz ki hírlevelet, ajánlatokat.

Szóval ne akkor ess pánikba, mikor már elfogytak az ügyfelek. Gondolkodj előre!

Az Internet Sikerkalauz című könyvemben, amely szeptemberben jelenik meg a Kossuth Kiadó gondozásában, 40 oldalt szenteltem azoknak a módszereknek, amellyel folyamatosan népszerűsítheted a weboldalad, így elkerülheted a „jaj nincs munkám” pánik gyomorszorongató érzését.

Kattins ide, ha szeretnél könyvről bővebben olvasni.