Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

A kereső optimalizálás elmélete és gyakorlata

A kereső optimalizálás elmélete és gyakorlata A kereső optimalizálás elmélete és gyakorlata

A hétvégén egy segélykérő e-mailt kaptam egy cégvezetőtől, aki saját maga készítette a weboldalát, és saját maga végzi annak a kereső optimalizálását is. Elolvastam, és elgondolkodtam rajta. Két kérdés merült fel bennem:

1. Vajon ez a cégvezető mennyire képzi magát kereső optimalizálás terén?

2. A gyakorlatban mit tud megvalósítani a tudásából?

Idézem a levelet:

Szia Zsombor!
Készítettem egy honlapot a cégemnek. A Google keresőben eddig szépen jött előre. Tegnap este már a 15. oldalon volt. Tegnap beajánlottam pár linkcenterbe, erre eltűnt a weboldalam a Google listáról, sehol nem található.
Valamit elrontottam?

A levélről egy nagy cég kutatólaborjának szlogenje jutott eszembe:

„Az elmélet az, amikor mindent tudsz, de semmi nem működik. A gyakorlat az, amikor minden működik, de nem tudod miért. A mi cégünknél az elmélet és gyakorlat ötvöződik: semmi sem működik és senki nem tudja, hogy miért…”

A levél írójánál is hasonlóan ötvöződik az elmélet és a gyakorlat. Nem működik, és nem tudja miért. Nézd meg a számtalan közül a három legfontosabb hibát , amelyet kereső optimalizálás terén a ez a cégvezető elkövetett:

1. Egy kereső optimalizált weboldalnak a Google 1. oldalának 1. helyén kell lennie. A 15. oldal (150. helyezett) nem eredmény. Ide a tulajdonoson kívül senki nem jut el, tehát ügyfeleket sem hoz ez a helyezés.

2. A kereső optimalizálás soha nem egy kulcsszóra történik, hanem legalább 15-20-ra. Az ezekre elért helyezések átlaga már mond valamit arról, hogy mit ért el a kereső optimalizálás.

3. Napjainkban ahhoz, hogy bármilyen kulcsszóval elfogadható helyezést érj el a kereső optimalizálás terén, nem néhány linkcenterbe kell beajánlani a honlapod. A megoldást a prémium linképítés jelenti, amelynél tematikus blogokban egyedi szövegeket írnak az adott kulcsszóra, és abból linkelik be az oldalad. Ezt egyetlen cégvezető sem tudja saját maga elvégezni, hiszen nincs annyi blogunk, ami erre a célra megfelelne. Ezzért bizony fizetni kell...

Ne kövesd el azt a hibát, amit a fenti segítség kérő cégvezető elkövetett: nem képezi magát rendesen, és ennek ellenére saját maga akar mindent megcsinálni. Van három fontos szempont, amit sikeres lesz az általad végzett kereső optimalizálás és a weboldalad folyamatosan fog számodra ügyfeleket hozni. Ez a három szempont:

1. Képezd magad! A képzés nem mindenki számára elérhető fórumok és weboldalak böngészését jelenti, hanem a témában néhány könyv elolvasását, egy tanfolyamon való részvételt, vagy egy olyan szakember tanácsadását, aki ezen a téren már komoly eredményt ért el. Ajánlon meked erre a célra az Internet Sikerkalauz című könyvem pl. :)

2. Mérd fel, hogy milyen szavakra szeretnél jó helyezést elérni a kereső optimalizálás során. Gyűjtsd össze azokat a szavakat, kifejezéseket, amivel a vevőid, ügyfeleid a termékedet vagy szolgáltatásodat keresik az interneten, és igyekezz ezekre a kifejezésekre a Google első oldalára kerülni.

3. Ne csak a weboldaladon belüli tartalmat fejleszd. A kereső optimalizálás elengedhetetlen feltétele, hogy a weboldalad linkeken (hiperhivatkozások) keresztül elérhető legyen más weboldalakról. Ha nincs időd erre, bízd szakemberre ezt a munkát.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő keresőoptimalizált honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!