hivjamost-mobil email

A weboldal optimalizálás külső és belső feltételei

A weboldal optimalizálás külső és belső feltételei A weboldal optimalizálás külső és belső feltételei

Ha szeretnéd a honlapod minél több kulcsszóra a Google első helyén látni,
először ismerd meg a weboldal optimalizálás feltételeit.

Vagyis azt, hogy mi alapján fogja a Google a weboldalad az első helyre tenni.

A weboldal optimalizálás feltételei két nagy csoportra oszthatók:

1. A weboldal optimalizálás belső feltételei

A Google figyelembe veszi egy weboldal belső tartalmát, vagyis azt, hogy mennyi és milyen szöveg található rajta, hány menüpont van, milyen szavak ismétlődnek gyakran, milyen szavak vannak kiemelve stb.

Egy weboldal az esetek 99%-ban több aloldalból áll. A főoldal maga a domain név (pl: www.atehonlapodneve.hu). Ezt kell begépelnie a látogatóknak a böngészőbe, ha meg szeretnék nézni a weboldalad fő oldalát. Az aloldalak erről a fő oldalról érhetők el egy-egy menüpont, vagyis link segítségével. Az aloldal domain neve hosszabb, például: www.atehonlapodneve.hu/szolgaltatasaink

A weboldal optimalizálás közben vedd figyelembe, hogy egy-egy aloldal teljesen más kifejezésre optimalizálható mint a főoldal. És más kifejezésre is kell optimalizálni. Erről részletesen olvashatsz az Internet Sikerkalauz című könyvemben.

2. A weboldal optimalizálás külső tényezői

A weboldal optimalizálás külső tényezői közé tartozik az, hogy mennyi és milyen link mutat a weboldalra (a főoldalra és aloldalakra). Nem mindegy, hogy milyen más weboldalakról linkelik, hogy azokon a weboldalakon milyen szövegek vannak.

Milyen mértékben számítanak a weboldal optimalizálás külső és belső tényezői?

Keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek gyakran nyilatkoznak arról, hogy milyen arányban számítanak a weboldal optimalizálás során a külső és belső tényezők. Valójában ezek nem mért adatok, inkább a keresőoptimalizálás során végzett munka tapasztalataiból szűrjük le.

Néhány évvel ezelőtt például a Google számára fontosabbak voltak a külső tényezők, vagyis az, hogy mennyi és milyen link mutat a weboldaladra. Akkoriban 35-65%-os arányról beszéltünk: vagyis 65%-ban a külső tényezők határozták meg a weboldal helyezését, csak 35%-ban számított a weboldal tartalma.

Mára ez az arány sokak szerint megfordult. Sokkal lényegesebbé vált a weboldal belső tartalma. Mondhatni az arányok 65-35%-ra változtak.

Akárhogy is: nem a pontos számok számítanak, hanem az, hogy a weboldal optimalizálás során a belső és külső tényezőket párhuzamosan fejleszd. Az sem megoldás, ha telerakod a weboldalad értékes tartalommal, de egyetlen link sem mutat rá. És az sem megoldás, hogy linkhegyek mutatnak a honlapodra, de nincs semmilyen belső tartalom. Ha folyamatosan foglalkozol a weboldal optimalizálás külső és belső feltételeivel, akkor olyan helyet ér el a honlapod a Google keresőben, amely folyamatosan szállítja a weboldaladra a látogatókat.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha profi honlapra, a honlapod profi keresőoptimalizálására van szükség, hívd a

hivjamost-mobil

telefonszámot. Mobilról kattintva azonnal hívható!

hivjamost-mobil email