hivjamost-mobil email

Keresőoptimalizálás tippek: webmester eszközök használata

Keresőoptimalizálás tippek: webmester eszközök Keresőoptimalizálás tippek: webmester eszközök

A webmester eszközök, vagy új nevén a Google Search Console a keresőoptimalizálás lépéseinek egyik legfontosabb eleméhez, a kulcsszavak pontos meghatározásához jelent ideális eszközt.

Miért fontos a webmester eszközök?

Bár a webmester eszközök számos más szolgáltatást is kínál, leglényegesebb funkciója, hogy ellenőrizni tudod segítségével, milyen kulcsszavakra jelent meg a honlapod a Google keresőben, és hogy a megjelenésekből hányan kattintottak a honlapodra.

Keresőoptimalizálás tippek: webmester eszközök használata

Ahogy a fenti ábrából is látszik, a webmester eszköz fiókban ellenőrizheted, hogy hányszor jelent meg az adott kulcsszóra a honlapod (a fenti honlap pl. a tükörfólia szóra 930-szor). Mutatja, hogy hányan kattintottak a honlap linkjére a 930-ból: 182-en. A CTR (click through rate) az átkattintási arány az két szám aránya. Az elhelyezkedés az átlagos Google helyezést mutatja. Sajnos ez utóbbi érték a legtöbbször eltér a valóstól. Van, hogy a honlap helyezése sokkal rosszabb a kulcsszóra, mint a webmester eszközök mutatja, de van, hogy éppen fordítva: sokkal jobban áll. Tehát a Google helyezés ellenőrzésre tehát más módszert érdemes alkalmazni (ide kattintva olvashatsz részeltesen a Google helyezés ellenőrzésről).

Miért szükséges a kulcsszavak ellenőrzéséhez a Webmester Eszközök, miért nem elég a Google Analytics?

A Google Analytics nagyszerű statisztikai progam, de komoly hiányossága, hogy önmagában nem mutatja azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket, amivel a látogatók a honlapodat megtalálták a Google keresőben. Ezt pedig nagyon fontos lenne tudni, hiszen ebből tudod, milyen kulcsszavak hoznak látogatottságot a weboldaladnak.

A Google analyticben is van egy menüopnt (Lekérdezések), ami alatt elméletileg megnézhetnéd, milyen kulcsszavakkal jöttek a látogatók a honlapodra. Itt azonban a kulcsszavak élére minden weboldalnál az kerül:

Not provided (nincs beállítva)

Mit jelent ez a not provided?

A Google maga azt mondja erről: „A felhasználók adatainak védelme érdekében a nagyon kis számú alkalommal elvégzett, illetve személyes vagy bizalmas adatokat tartalmazó lekérdezések „(nem beállított)”-ként vannak csoportosítva.”

Vagyis: ha keresés közben valaki be van jelentkezve egy Google fiókba, akkor a Google a személyes adatok megőrzése érdekében nem mutatja a beírt kulcsszót az Analyticsben.

Vannak már olyan weboldalak, ahol a not provided (nincs beállítva) kulcsszavak teszik ki az összes kulcsszó több mint 80-90%-át.

Az alábbi kép egy általam kezelt portáloldal 2012. február 1-től 2013 február 1-ig terjedő not provided forgalmát mutatja. Lehet látni, hogy a not provided keresések aránya milyen mértékben nőtt. Egy év alatt 20000 adatot rejtett el a Google, pedig ezek a felhasználók átlagban több mint 3 és fél percet töltöttek el a weboldalon.

google-not-provided

A webmester eszközök használatával a "nem beállított" kulcsszavakat is pontosan megismerheted.

Partnereim webáruházainka, honlapjainak Google keresőoptimalizálásában főként akkor kap nagy szerepet a webmester eszközök, ha a weboldal egy évnél régebben működik. Ilyenkor általában már jó néhány (50-150) kulcsszóra bejön a honlap. Ezeket lekérdezve meg tudjuk kezdeni a Google helyezések ellenőrzését. Ha megvannak a pontos helyezések, és hogy mely aloldalak jönnek be webmester eszközök által megadott kulcsszavakra, akkor kidolgozhatjuk a prémium linképítés stratégiáját, és megkezdődhet a prémium linképítés. Ez néhány hónap alatt a Google helyezések jelentős javulását eredményezi.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnéd a webáruházad vagy a honlapod optimalizáltatni, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!

hivjamost-mobil email