hivjamost-mobil email

Keresőoptimalizálás tippek: a kulcsszó kereső használata

Keresőoptimalizálás tippek: a kulcsszó kereső használata Keresőoptimalizálás tippek: a kulcsszó kereső használata

A keresőoptimalizálás alapjai közé tartozik, hogy olyan kulcsszavakat válassz honlapod optimalizálásához, amelyekkel a vevőid a termékeid, szolgáltatásaid keresik. A legjobb kulcsszó kereső a Google Adwords Kulcsszótervező.

Kulcsszó kereső elérése

Kulcsszó kereső: eredetileg hirdetéshez

Mivel AdWords-on belüli szolgáltatás, látszik, hogy ez a kulcsszó kereső eredetileg fizetett hirdetések tervezéséhez és kialakításához lett megalkotva. Mivel azonban pontosan megtudhatod a segítségével, hogy egy-egy kulcsszóra Magyarországon (vagy a világ bármelyik országában) pontosan hányan kerestek rá az elmúlt 12 hónapban, ezért ideális eszköz keresőoptimalizálás során is.

Az AdWords kulcsszó kereső funkciói

Az AdWords kulcsszó keresőben három módon kutathatsz kulcsszavak után:

1. Kérhetsz közvetlenül a Google-től kulcsszó ötleteket

2. Ellenőrizheted a saját ötleteid helyességét

3. Létrehozhatsz kulcsszó kombinációkat összetett szavak képzésével

Kulcsszó tervező opciók

1. Kulcsszó ötletek keresése

Itt érdemes kezdened a keresést. Annyi a feladatod, hogy adj meg egy kulcsszót vagy kifejezést, amely szerinted leginkább leírja a terméked vagy szolgáltatásod. Ezt követően az „Ötletek szerzése” gombra kattintva a kulcsszó kereső a beállításaidnak megfelelően megadja a Google szerint ehhez kapcsolódó kulcsszavakat, amelyek hasznosak lesznek számodra a keresőoptimalizálás során.

FONTOS:

Nagyon lényeges, hogy a kulcsszó ötletek megjelenítése előtt válaszd ki a Magyar nyelvet és Magyarországot mint területet! (Ha Magyarországra akarsz optimalizálni.) Ez az összes kulcsszó kereső lehetőségre igaz!

  Keresőoptimalizálás tippek: a kulcsszó kereső használata

A kulcsszavak melletti oszlopokban láthatod a havi pontos keresések számát az elmúlt 12 hónap átlagát véve.

Keresőoptimalizálás tippek: a kulcsszó kereső használata

Lehetőséged van „ötleteket” szerezni a konkurenseid weboldalairól is. Ehhez nem kell más, mint hogy ne kulcsszót adj meg, hanem a versenytárs weboldalának domain nevét „Az Ön céloldala” mezőben.

A kapott kulcsszavakat ki tudod menteni a „Letöltés” gombra kattintva. CSV fájlként vagy Google dokumentumként tudod lementeni. A CSV fájlt OpenOffice programmal tudod megnyitni és lementeni Excel táblázatként. A Google dokumentumot a böngésződben megnyitva tudod Excel fájlként lementeni.

Az Excelbe való mentés nagy előnye, hogy válogathatsz a kulcsszavak között, törölheted a feleslegeseket, bármikor hozzáírhatsz újakat.

2. Ellenőrizheted a saját kulcsszó ötleteid helyességét

Előfordul, hogy sok olyan kulcsszó van, amelyről ellenőrizni szeretnéd, hogy azokra hány keresés van. Például a webáruházadban már összeírtad a termékkategóriák neveit, és ezeket szeretnéd ellenőrizni. Ezt is megteheted a „Keresési mennyiség lekérése” gombra kattintva. Ez akár több ezer kulcsszóra megadja a kifejezésekhez tartozó pontos havi keresések számát. A különbség az, hogy itt nem kapsz új javaslatokat, csak a saját listád ellenőrizheted.


3. Kulcsszó kombinációkat összetett szavak képzésével

Ezzel a funkcióval rengeteg új ötletet szerezhetsz. Ha már van egy kulcsszó listád pl. a termékeidről, akkor azokat kombinálhatod más szavakkal. Mikkel érdemes kombinálni? Például:

ingyen, ingyenes, olcsó, használt, ár, árak, eladó, akció, stb.

A kulcsszavakat két vagy három csoportban viheted be, és a Google azok minden lehetséges kombinációját létrehozza.

kulcsszotervezo kombinaciok

Nézzünk egy egyszerű példát:

Az egyik listádban legyen a „kerékpár” és a bicikli”. A másikban az „olcsó”, „akció” és „árak”.

Ezekből a szavakból a Google a következő kombinációkat hozza létre:

Keresőoptimalizálás tippek: a kulcsszó kereső használata

Lényeges, hogy a „Keresési mennyiség lekérése”, és ne az „Előrejelzés lekérése” gombra kattints. Ez utóbbi a kampánytervezési részbe visz, amivel nem sokat tudsz kezdeni keresőoptimalizálás szempontjából.

Miért fontos a kulcsszó kereső használata?

A kulcsszavak hihetetlen mértékben befolyásolják a keresőoptimalizálás hatékonyságát, tehát sikerét.

hangfalTételezzük fel, hogy hangsugárzó webáruházat szeretnél indítani. Neked kell döntened arról, hogy milyen domain nevet válassz.  (Vagyis milyen www..... .hu név alatt fog bejönni a weboldalad.) Neked kell döntened arról, mi legyen a menüpontok neve a webáruházadban, és milyen szavakat használj a termékek leírásában.

Hangsugárzó webáruházadban pl. a következő szinonimákat használhatod a hangfalak megnevezésére:

hangsugárzó
hangszóró
hangfal
hangdoboz

A webáruházad neve lehet tehát:

www.hangsugarzowebaruhaz.hu
vagy
www.hangszorowebaruhaz.hu
vagy
www.hangfalwebaruhaz.hu
vagy
www.hangdobozwebaruhaz.hu

És a menüpontokban is írhatod azt, hogy:

Kisméretű hangsugárzók
Nagyméretű hangsugárzók
Lapos hangsugárzók
Stb.,

vagy

Kisméretű hangfalak
Nagyméretű hangfalak
Lapos hangfalak
Stb.

Szakmailag a hangsugárzó a helyes kifejezés. Ha tehát az audió bizniszben vagy,  akkor automatikusan ezt a kifejezést használnod a menüben, a termékleírásokban.

Ennél nagyobb hibát azonban nem is követhetnél el!

Nézd meg a kulcsszó kereső segítségével, hogy a fentiek közül melyiket használják az emberek a leggyakrabban.

Melyiket írják be a legtöbben a Google keresőbe?

A kutatásból az derül ki, hogy a hangsugárzó szó a lehető legrosszabb döntés. Az alábbiakban láthatod, hogy a fenti kifejezésekre havonta hány ember keres rá Magyarországon:

hangfal - 2900
hangszóró - 2400
hangdoboz - 73
hangsugárzó - 73

Nézd meg mekkora különbség van a keresletben a hangfal és a hangsugárzó kifejezések között! 39-szeres! 3900%-kal több ember keres hangfalat mint hangsugárzót!

Ennyivel több embert érhetsz el, ha a hangfal szó szerepel a weboldalad nevében, a címekben, a szövegben, a menüpontokban és a leírásokban, és nem a hangsugárzó.

És ez csak egyetlen szó kiválasztása. Egy szó alkalmazása a webáruházadban vagy a weboldaladon. Vajon akkor mekkora különbséget okoz 10, 20 vagy 50 ilyen tényező?

Néhány példa még a kulcsszavak fontosságára...

Ha textil anyagot árulsz, akkor hogyan nevezed?

streccs anyag

vagy

elasztikus anyag

(a streccs anyagra senki sem keres, mindenki elasztikusnak nevezi.)

Ha kerékpárt árulsz, hogyan nevezed?

kerékpár
bicikli
bringa

Ha izzót árulsz, hogyan nevezed? 

kompakt fénycsőnek (szakmailag helyes), vagy energiatakarékos izzónak (szakmailag helytelen)?

Míg elkészül a weboldalad, több ezer szót fogsz leírni. Minden egyes szó választásod ronthatja vagy javíthatja a hatékonyságod. Minden egyes döntésed a sikerhez vagy a sikertelenséghez visz közel.

Éppen ezért a hozzám forduló cégekkel csak úgy kezdünk bele honlapjuk keresőoptimalizálásába, ha előtte egy piackutatást végzek. A piackutatás mutatja meg, hogy Magyarországon az emberek pontosan milyen kifejezéseket írnak be a Google keresőbe. 

Az ezekre vonatkozó adatokat a Google adatbázisából szedem, és pontos méréseken alapul.

Az általános és mindenki által fontosnak tartott kulcsszavak mellett megkeresek minden olyan kifejezést, amivel a Te termékeidet vagy szolgáltatásaidat ténylegesen keresik az internetezők. Nem ritka, hogy egy-egy területen 500-600 vagy még több ilyen kifejezést is találok.

Hogyan hozd ki a maximumot a kulcsszó keresőből?

Előfordulhat, hogy többször kell próbálkoznod, mire összegyűlnek a legjobb kulcsszó ötletek. Válassz olyan kifejezéseket kiindulásként, amik jól leírják a forgalmazott termékeid, szolgáltatásaid körét.

Próbálkozz a különböző funkciók kombinálását. Más eredmények jönnek ki, ha a keresésnél megadod „Az Ön céloldala” vagy „Az Ön termékkategóriája” mezőket is.

Ha túl általánosnak érzed a kapott kulcsszavakat, add meg az általad forgalmazott termékek kategóriáját, így olyan kulcsszó ötleteket fogsz kapni, amelyek szorosabban kapcsolódnak az adott témakörhöz.

Hasznos lehet még esetleg kizáró kulcsszavakat megadni, ha nem szeretnél bizonyos kulcsszavakat látni az eredmények között (pl. ingyen, használt, stb.)

A kulcsszó kereső lehetőséget ad arra, hogy a havi keresési adatokat is letöltsd. Ha a letöltésnél bepipálod a „Statisztikai adatok szegmentálása hónapok szerint” lehetőséget, akkor nem csak az elmúlt 12 hónap átlagát kapod meg, hanem azt is, hogy egy-egy hónapban hogyan alakult a keresések száma. Ebből tudsz következtetni arra, hogy egy-egy kifejezésre mikor várható forgalom növekedés vagy csökkenés. Ez hasznos lehet szezonális termékek forgalmazása esetén.

Figyelem! A kulcsszavak mellé a Google megadja a konkurencia erősségét is. Ez azonban nem a keresőoptimalizálási versenytársaid erősségét mutatja, hanem az AdWordsben az adott kulcsszóra hirdetők számát! Közelítő értéknek ezt is használhatod, feltételezve, hogy amire hirdetnek, arra optimalizálnak is. Van azonban ennél pontosabb módszer a SEO versenytársaid erősségének mérésére: a konkurens oldalak számának lekérdezése.

A kulcsszavak listája már önmagában is nagy segítség ahhoz, hogy azokat a kifejezéseket használd, amelyekkel a lehetséges vevőid keresik a termékeid, szolgáltatásaid.

A gyakorlatban azonban ez a lista csak kiindulópontja egy teljes keresőoptimalizálási stratégia részletes kidolgozásának.

A legtöbb témakörben több száz kifejezést kapsz eredményül. Komoly fejtörést okoz, hogy ezeket a kulcsszavakat hogyan helyezd el a honlapodon. Nem mindegy, hogy melyikre írsz először szöveget. Nem mindegy, hogy melyikre kérsz prémium linképítést. A kulcsszavak helytelen használata, egy hibás keresőoptimalizálási stratégia Google büntetést vonhat maga után, amely lenullázza a honlapod Google helyezéseit!

Ezért ha hatékonyan szeretnél optimalizálni, kérd SEO szakértő segítségét!

Sok cégvezető akarja saját maga megoldani a keresőoptimalizálást. Ennek a gyakorlatban két hatása szokott lenni:

1. Az energia, munka, idő és pénz befektetéshez képest gyenge eredmények.

2. „Túloptimalizált” honlapok esetén kisebb-nagyobb mértékű Google büntetés.

Az elmúlt 10 évben körülbelül 50 cég sikeres keresőoptimalizálási stratégiájának kidolgozásában és megvalósításában segítettem. A partnereim között van 4 milliárdos forgalmú gyógyszerforgalmazó cég, több néhány százmilliós kereskedő cég, nagykereskedések, kemencés, kertépítő, egészségügyi cégek, épületgépészek, belsőépítészek, webáruházak, stb.

Van jó néhány olyan partnerem, aki piacvezető lett a saját területén. Vannak olyan partnereim, akik jó úton vannak ahhoz, hogy piacvezetőkké válnak.

Ha szeretnéd webáruházad, honlapod hatékonyan optimalizálni, kattints ide, és nézd meg a keresőoptimalizálás árait.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!

hivjamost-mobil email