hivjamost-mobil email

A Google keresőoptimalizálás lépései

A keresőoptimalizálás lépései A keresőoptimalizálás lépései

A Google keresőoptimalizálás lépései négy nagyon fontos, és egymástól elkülönülő részből állnak. Ezek:

1. Online piackutatás

2. keresőoptimalizált szövegírás

3. Google helyezés ellenőrzés

4. prémium linképítés

Nézzük meg most részletesen, hogy miből is állnak pontosan a keresőoptimalizálás lépései:

1. Online piackutatás

A Google keresőoptimalizálás lépései közül az első és legfontosabb, hogy megkeresed és kiválasztod azokat a kulcsszavakat, amelyekre optimalizálni érdemes. Sok cégvezető saját ötleteiből meríti a keresőoptimalizálás kulcsszavait. Jobban jársz azonban, ha nem saját kútfejedből meríted a kulcsszavakat, hanem inkább azt veszed figyelembe, hogy ténylegesen mit keresnek a lehetséges vevőid.

Az online piackutatás megmutatja, hogy Magyarországon az emberek pontosan milyen kifejezésekkel és hányan keresnek egy-egy terméket vagy szolgáltatást. A piackutatás által feltárt kifejezéseket érdemes használnod a webáruházad menüiben, a kategóriák és a termékek neveiben, a termékek leírásaiban, stb. A honapod vagy webáruházad kialakítását már indulás előtt érdemes alaposan megtervezni. A piackutatás, és a honlap menüpontjainak átdolgozása, a céltudatos szövegírás azonban már meglévő webáruházak és honlapok forgalmát is jelentős mértékben fokozhatja.

Kattints ide, ha részletesebben szeretnél olvasni az online piackutatásról!

2. keresőoptimalizált szövegírás

A Google keresőoptimalizálás lépései közül talán a legnehezebb a keresőoptimalizált szövegírás. Akár céges honlapod van, akár webáruházad, a szövegírásnak mindkettő keresőoptimalizálásában nagy jelentősége van. 

Hová kellenek a szövegek?

Webáruházakba szövegek kerülhetnek a termékkategóriákba, magukhoz a termékekhez (főleg olyanokhoz, amit több éven keresztül fogsz forgalmazni), vagy egy szakmai blogba. Céges weboldal esetén a cég szolgáltatásinak részletes leírását érdemes a kulcsszavak alapján elvégezni és menüpontok alá rendezni, illetve itt sem árt egy szakmai blogot indítani. Nagyon fontos, hogy azon felül, hogy a kulcsszavakat elhelyezed a termékek, a termékkategóriák és a menüpontok neveiben, érdemes kategória leírásokat, termékleírásokat készíteni, és egy szakmai blogot, amelyben folyamatosan tudsz cikkeket tenni azokról a témákról (kulcsszavak) amelyekkel az emberek a termékeidet keresik.

Lényeges, hogy sem a kategória, sem a termék leírásokat, sem semmilyen más szöveget nem szabad másolni más honlapokról, mert ezt a Google bünteti. Az sem szerencsés, ha a webáruházon belül ismétlődnek termékleírások. Ha ez több tucat termék esetén előfordul, azt is megbünteti a Google.

3. Google helyezés ellenőrzés

A Google keresőoptimalizálás lépései között a Google helyezés ellenőrzés egyszerűnek látszik: csak be kell írni a kulcsszót a Google keresőbe, és megnézni, hol áll rá az oldalad. 

Ez a módszer azonban több szempontból sem megfelelő:

1. Ha a Google listáján nem vagy az első 10-ben, akkor több oldalon kell a honlapod a találatok között keresned. Ha nem vagy elég figyelmes, előfordul, hogy nem veszed észre a sok találat között a saját oldalad.

2. A honlapod sok kifejezésre ellenőrizni kell. Van olyan partnerem, akinek a webáruházát 600 kulcsszóra optimalizáljuk. Egy átlagos honlap 100-150 fontos kulcsszóra jön be a Google találati listáján. Elég nehézkes ennyi kifejezésre a honlap helyezését ellenőrizni, főként mikor nagy részére csak a 20-50 hely között van a weboldal.

3. A Google kereső mindenkinek más helyen jelentetheti meg a weboldalad. A helyezések kialakításánál a Google figyelembe veszi, hogy helyileg honnan lépsz fel az internetre, és egy debreceni internetezőnek más helyi szolgáltatókat dob fel, mint egy szombathelyinek. Más találatokat kapsz, ha be vagy jelentkezve a Google fiókodba, és mást ha ki vagy jelentkezve. Más eredményt ad, ha korábban megnézted már az adott weboldalt az adott böngészővel, és ha nem. Más eredmények adódnak mobil telefonnal és asztali gépekkel.

A Google tehát a keresési eredményekben előre hozza azokat az oldalakat, amelyeket korábban meglátogattál, és amelyek földrajzilag „közelebb” vannak hozzád. A Google ugyanis – jogosan – úgy gondolja, hogy ezek számodra fontos oldalak. Vagyis a Google mindenki számára személyre szabott listákat hoz létre.

Az igazi megoldást a Google helyezés ellenőrző szoftverek jelentik.

Korábban voltak ingyenes Google helyezés ellenőrző szoftverek. Ilyen például az Ingyenes Google Monitor (Free Google Monitor), amit innen tudsz letölteni.

Sajnos a Google 2016 januárjától olyan mértékben korlátozta az egyszerre lekérhető keresések mennyiségét, hogy az ehhez hasonló szoftverekkel egy napon 10-15 kulcsszó első 30 helyen való ellenőrzését lehet elvégezni, többet nem.

Vannak fizetős megoldások is, ezek kompromisszumok nélküli megoldást kínálnak. Nekem például több mint 30 weboldal közel 6000 kulcsszavát kell ellenőriznem hétről hétre, ezért az AwrCloud online alkalmazását használom. Ezt nem lehet letölteni a számítógépre, hanem szerveren fut. Havi 50 dollárét 2000, 100 dollárért 7000 kulcsszó Google helyezéseinek alakulását lehet vele nyomon követni.

Ha megvannak a piackutatás által feltárt kulcsszavakra a honlapod Google helyezései, ki kell alakítani a linképítés stratégiáját, és el kell azt kezdeni.

4. Prémium linképítés

A Google keresőoptimalizálás lépései közül a költségek legnagyobb része a prémium linképítésre megy el. Minimális költsége havi 25.000 forint, jellemző értéke havi 50.000-90.000 Ft között mozog.

Sok cégvezető szeretné a prémium linképítés költségét megspórolni azzal, hogy saját maga épít linkeket, vagy olcsó úgynevezett katalógus linkeket rendel. Ez nagyon veszélyes lehet hosszabb távon, könnyen elérheted vele, hogy a webáruházad a Google megbüntesse, és örökre kizárja a Google találati listákról (kattints ide, ha részletesen szeretnél arról olvasni, miért bünteti a Google a webáruházakat).

A prémium linképítést olyan cégre érdemes bízni, akik több száz blogot és portáloldalt üzemeltetnek, és akik 10-20 alkalmazottakat tartanak arra, hogy a linképítéshez elengedhetetlen 1000-2000 betűnyi egyedi keresőoptimalizált szöveget írjanak arról a kulcsszóról, amire a webáruházad előre szeretnéd juttatni (kattints ide, ha szeretnél a prémium linképítésről részletesen olvasni).

A linképítés havi ciklusokban folyik. Minden hónapban meg kell adni a linképítő cégnek, hogy

a. Milyen kulcsszavakra írjanak cikkeket

b. A honlapod melyik aloldalát linkeljék be a cikkekből

c. Melyik kulcsszóra hány darab linket készítsenek

A linképítés havi ciklusokban folyik. Havi maximum 20 linket építtethetsz, ennél több esetén kockáztatod, hogy a Google megbünteti a weboldalad.

Mikor a havi linképítés elkészült, újra kell ellenőrizni a weboldalag Google helyezéseit. A linképítés hatása minden kulcsszó esetén más-más (ez főleg a konkurencia erősségétől függ). Lesznek olyan kulcsszavak, amivel sok helyezést lép előre az oldalad, és lesznek, amivel kevesebbet.

A honlapod általában nem csak azokra a kulcsszavakra lép előre, amelyekre abban a hónapban linképítés történt. Egy honlap, amely 150 kulcsszóra a Google lista első 50 helyén belül van jellemzően legalább 40-50 kulcsszóval lép előre egy-egy prémium linképítési ciklusban.

Persze mindig vannak olyan kulcsszavak is, amelyekkel a honlapod visszalép. Ezek általában azok, ahol te nem rendeltél linket, a konkurensed viszont igen (vagy más módon fejlesztette a honlapját, pl. szövegeket töltött fel az adott kulcsszavakkal).

Innentől a keresőoptimalizálás optimális esetben havi ciklusokban folyik. A ciklus elején Google helyezés ellenőrzés, ezután az aktuális havi linképítési stratégia kialakítása. Ha a havi prémium linképítés megindult, akkor az egy hónapos várakozási időszakban érdemes új kulcsszavakra szövegeket írni, bővíteni a kategória vagy termék leírásokat a webáruházban, stb.

Meddig érdemes folytatni a keresőoptimalizálást?

A linképítést és szövegírást soha nem érdemes abbahagyni!

Ha nem kerül a weboldaladra, a webáruházadba új cikk, ha nem épül új link, a konkurensedére viszont igen, akkor abban a hónapban veszítesz a helyezéseiből!

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnéd a webáruházad vagy weboldalad keresőoptimalizáltatni, hívd a következő telefonszámot:

A keresőoptimalizálás lépései

Mobilról kattintva azonnal hívható!

hivjamost-mobil email