Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

SEO optimalizálás árak új webáruházak indítása esetén

SEO optimalizálás árak új webáruházak indítása esetén SEO optimalizálás árak új webáruházak indítása esetén

A SEO optimalizálás árak két legfontosabb összetevője a következő:

  1. A szövegírás ára
  2. Linképítés árak

Ezeket az árakat azonban nem lehet úgy meghatározni, mint ahogy egy fodrász azt mondja, hogy:

„5000 Ft egy hajnyírás.”

A keresőoptimalizálást addig kell végezni, amíg minden neked fontos kulcsszóval a Google lista első helyére kerültél. Ez a tapasztalataim szerint nem érhető el. A konkurenciád is optimalizál. Ha tehát abbahagyod, leelőznek. Így akármilyen alaposan mérem fel a Te piacodat, és a konkurenciád erősségét, még ezután sem tudom megmondani, hogy mikor lesznek eredmények. Ráadásul ennél a különleges versenynél nincsenek meghirdetve a feltételek! A Google több mint 200 szempont figyelembe vételével állapítja meg, ki legyen az első, második, harmadik. A gond az, hogy ezeket a szempontokat nem adja meg. Csak az eredményt látod.

Az alábbi cikk új webáruházak SEO optimalizálásának az árait tárgyalja. Ha egy évnél régebbi webáruházad van, kattints ide már meglévő webáruházak SEO árainak megismeréséhez.

Mik a SEO optimalizálás árak legfőbb meghatározó elemei?

Bár a cikk elején azt írtam, hogy a keresőoptimalizálás árnak két fontos összetevője van, új webáruházak esetén ehhez még hozzájön egy harmadik tényező:

  1. Piackutatás és a webáruház kategória-menürendszerének megtervezése
  2. Keresőoptimalizált szövegírás a webáruházadba
  3. Linképítés árak

Nézzük át ezeket részletesen.

1. Piackutatás

Egy új webáruház esetén rengeteg eldöntendő kérdés és feladat van. Ezek általában a következők:

  • Milyen menüpontokat hozz létre?
  • Milyen termékkategóriák legyenek?
  • Hogyan nevezd el a termékeidet?
  • Milyenek legyenek a termékleírások?
  • Legyen-e blog a webáruházon belül, illetve abban milyen témákról írn?
  • Stb.

Ezeket a legtöbb cégvezető szereti saját maga eldönteni arra hivetkozva, hogy:

„Én ismerem legjobban a saját vállalkozásom.”

A saját vállalkozásod biztosan Te ismered a legjobban, viszont tapasztalataim szerint a cégvezetők egyáltalán nem ismerik a célcsoportjukat, és nem tudnak eredményesen kommunikálni velük. A marketing kommunikáció, vagyis hogy mit és hogyan mondasz a termékeidről nem a szakmád része! Ezt külön érdemes megtanulnod.

A legfontosabb, hogy ne saját ötleteid alapján válassz a lehetőségekből, hanem inkább vedd figyelembe, mit keresnek a vevőid.

A piackutatás mutatja meg, hogy Magyarországon az emberek pontosan milyen kifejezésekkel és hányan keresnek egy adott terméket. A piackutatás által feltárt kifejezéseket érdemes használnod a webáruházad menüiben, a kategóriák és a termékek neveiben, a termékek leírásaiban, stb. Ezt a folyamatot érdemes alaposan megtervezni. A piackutatás és tervezés ideális esetben már a webáruház elkészítése előtt megtörténik, de meglévő webáruházak forgalmát is jelentős mértékben fokozhatja.

A piackutatásnak egyszeri költsége van, ára 25.000 Ft.

Kattints ide, ha részletesebben szeretnél olvasni az online piackutatásról!

2. SEO optimalizált szövegírás a webáruházba

Webáruházak esetén is nagy jelentősége van a szövegírásnak.

Nagyon fontos, hogy azon felül, hogy a kulcsszavakat elhelyezed a termékek, a termékkategóriák és a menüpontok neveiben, érdemes kategória leírásokat is készíteni.

Miért fontosak a kategória leírások?

A kategória leírások azok a szövegek, amelyek egy-egy termékkategória oldalára kerülnek a webáruházba. Gyakran találkozom olyan problémával, hogy webáruházban általános kulcsszavakra nem a kategória, hanem egy-egy termék jelenik meg.

Például egy szerszám webáruházban az „elektromos fűnyíró” kulcsszóra nem az elektromos fűnyíró kategória jelenik meg, hanem egy konkrét termék. Ezzel az a gond, hogy a termék oldalát nem érdemes linkelni, hiszen a termék egy idő után „kifut” nem szerezhető be a gyártótól vagy forgalmazótól. Az új termék pedig másik oldalon fog bejönni.

A fenti probléma általában akkor fordul elő, ha egy terméknek részletes leírása van, a kategóriában viszont semmi szöveg nincs, ezért a Google nem értékeli azt.

Lényeges, hogy sem a kategória, sem a termék leírásokat nem szabad másolni más webáruházakból vagy a forgalmazó oldaláról, mert ezt a Google bünteti. Az sem szerencsés, ha a webáruházon belül ismétlődnek termékleírások. Ha ez több tucat termék esetén előfordul, azt is megbünteti a Google.

A termék és kategória leírásokat Te is megírhatod, ha van ebben valamennyi gyakorlatod, és van időd rá. A szövegíráshoz tudok segítséget, irányelveket adni, így neked pénzedbe nem, csak idődbe és munkádba kerül.

Szövegírást több cég és szövegíró vállal, általában 1 Ft/betűtől akár 5 Ft/betűig terjed az ára. Én a szöveg bonyolultságától függően általában 3-4 forintért vállalok szövegírástKattints ide, ha részletesen szeretnél olvasni a keresőoptimalizált szövegírásról.

A fenti díjszabásokkal és szöveghosszokkal számolva egy-egy cikk megírása az oldaladra hossztól és minőségtől függően 2.000 Ft-tól akár 25.000 forintba is kerülhet. (Vannak olyan partnereim, akik örömmel fizetnek ki akár 20.000 forintot egy jól sikerült marketing cikkért. Ezek ugyanis nagymértékben javítják a konverziót, vagyis a látogatók nagyobb része rendeli meg a szolgáltatást vagy terméket.)

A szöveget nem elég megírni, fel is kell tölteni a webáruházadba. A feltöltés során be kell állítani a SEO optimalizáláshoz fontos elemeket (kiemelt, „boldolt” kulcsszavak, címsorok, Title tag, meta leírás, stb.). Ennek is van költsége.

Átlagban 5000-10.000 Ft cikkenkénti költséggel számolhatsz. Ebben már benne lehet a megírás, feltöltés, SEO optimalizálás. Ha lehetőséged van, kérj hosszabb szöveget, és válassz profibb szövegírót.

3. Prémium linképítés árak

A SEO optimalizálási árak nagyobb része hosszabb távon a prémium linképítésre megy el. Minimális költsége havi 25.000 forint, jellemző értéke havi 50.000-90.000 Ft között mozog. 25.000 forintból kb. 10 prémium link rendelhető, ami havi 3-4 kulcsszó 1-2 hellyel előre mozgatásához elegendő. Ez éves szinten 30-40 kulcsszó 10-20 hellyel való előre mozgatására elég. Figyelembe véve, hogy egy webáruházban sokszor legalább 80-100 termékkategória van, és ezekre mind érdemes lenne optimalizálni, érthető, ha ennél kisebb befektetéssel nem lehet eredményeket elérni.

Sok cégvezető szeretné a prémium linképítés költségét megspórolni azzal, hogy saját maga épít linkeket, vagy olcsó úgynevezett katalógus linkeket rendel. Ez nagyon veszélyes lehet hosszabb távon, könnyen elérheted vele, hogy a webáruházad a Google megbüntesse, és örökre kizárja a Google találati listákról (kattints ide, ha részletesen szeretnél arról olvasni, miért bünteti a Google a webáruházakat).

A prémium linképítést olyan cégre érdemes bízni, akik több száz blogot és portáloldalt üzemeltetnek, és akik 10-20 alkalmazottakat tartanak arra, hogy a linképítéshez elengedhetetlen 1000-2000 betűnyi egyedi keresőoptimalizált szöveget írjanak arról a kulcsszóról, amire a webáruházad előre szeretnéd juttatni (kattints ide, ha szeretnél a prémium linképítésről részletesen olvasni).

Az a linképítő cég, akitől ügyfeleim számára a prémium linkeket rendelem, 350 portált üzemeltetnek, és 15 alkalmazottal írják folyamatosan a PR cikkek szövegeit. Az elmúlt 3 évben több mint 3000 cikket írtak meg csak az én ügyfeleim részére, és ugyanennyi linket hoztak létre az ügyfeleim weboldalaira.

Az én feladatom az, hogy minden hónapban megtervezzem:

a. Milyen kulcsszavakra írjanak cikkeket

b. A webáruházad melyik aloldalát linkeljék be a cikkekből

c. Melyik kulcsszóra hány darab linket érdemes készíteni

A prémium linképítés díja 2500 Ft/cikktől indul. (Ha nem tudod mi az a prémium linképítés - amelyben komoly szövegírási munka is van - feltétlen kattints ide, és olvasd el erről a részletes leírást.) A prémium linképítés ára függ attól is, hogy annak az oldalnak, ahová a linket kiteszik, mekkora a Google Pagerank értéke, illetve milyen hosszú szöveget írnak az adott kulcsszóra.

Nagyobb Pagerank értékű webáruházokra kihelyezett cikkek 4.000-16.000 forintba is kerülhetnek, de ezeknek jóval nagyobb a hatása is.

Havi maximum 20 linket építtethetsz, ennél több esetén kockáztatod, hogy a Google megbünteti a webáruházad. Ha gyorsabban akarsz eredményeket elérni, nem a linkek számát érdemes emelni, hanem nagyobb Pagerank értékű oldalakra érdemes drágább linkeket rendelni.

Hány kulcsszóra érdemes optimalizálni a webáruházad?

A hozzám forduló cégvezetők általában 10-20 kulcsszóra szeretnének a Google kereső első helyére kerülni. Ez az elképzelés több ponton hibás.

A legnagyobb gond, hogy minden versenytársuk pont ugyanerre a 10-20 kulcsszóra optimalizál, így ezekkel nagyon lassan és komoly anyagi befektetéssel lehet elérni eredményeket.

A gyakorlatban a vevők jóval sokkal több, átlagban 150 kulcsszóval keresik egy-egy cég termékeit vagy szolgáltatásait. Van azonban olyan webáruházas ügyfelem, akinek több mint 600 kulcsszóra figyeljük a webáruháza Google helyezéseit. Ennek a módszernek az az előnye, hogy mindig azokra a kulcsszavakra optimalizálunk, amelyekre kisebb a konkurencia, így hamarabb vannak eredmények.

Hogyan tudjuk meg, milyen kulcsszavakra optimalizálható a webáruházad?

Mindig lehetnek olyan kifejezések, ami ugyan fontos lenne a számodra, de a webáruházad nem jelenik meg a Google keresőben. Te ugyanis a webáruházadban saját elképzeléseid szerint nevezed el a terméked, a vevők azonban lehet, hogy más kifejezésekkel keresik. Egy nagykereskedő ismerősöm például „streccs anyagot” kínált, míg a vevők „elasztikus anyagot” kerestek. Miután átneveztük a termékkategóriát és a termékeket „elasztikusra”, jelentős mértékben megnövekedett a webáruház forgalma.

Meddig érdemes folytatni a SEO optimalizálást?

A linképítést és szövegírást soha nem érdemes abbahagyni! (Ahogy az AdWords hirdetést sem!)

Ha nem kerül a webáruházadba új cikk, ha nem épül új link, a konkurensedére viszont igen, akkor abban a hónapban a webáruházad már veszít a helyezéseiből!

Összefoglalva:

A SEO optimalizálás árak főbb összetevői:

1. Piackutatás

2. A SEO optimalizálási stratégia megtervezése

3. SEO szövegírás

4. Prémium linképítés

Havi 25.000 forintos költség alatt nem érdemes belevágni a SEO optimalizálásba. Ennyi pénzből optimalizálni még erősen kompromisszumos megoldás, csak akkor érdemes ezt választani, ha a céged bevétele nem haladja meg a 12 millió forintot, és semmiképpen nem tudsz ennél többet áldozni havi szinten a webáruházadba. Az optimalizálás hatása ebben az esetben általában 6-9 hónap után jelentkezik, innentől azonban általában jóval több pénzt hoz a webáruház, mint amit befektetsz. Az éves 576.000 forint (12 hónap x 48.000 Ft/hó) egy 12 milliós cég bevételének csak 4%-a, ennél alacsonyabb költséggel nem lehet hatékonyan marketingezni.

Kisebb kompromisszum a 12-50 milliós éves forgalmú cégeknek ajánlott havi 50.000 forintos prémium linképítési „csomag”. Ennél – átlagosan erős konkurencia esetében – általában 3-6 hónap után jelentkeznek komolyabb eredmények.

A havi 90.000 forint fölött általában már 2-3 hónap után látványos forgalomnövekedés érhető el. Ezt akkor érdemes vállasztanod, ha havi szinten akár éveken keresztül tudod vállalni ezt a költséget. Jellemzően 100 millió éves bevételű cégek választják ezt a konstrukciót.

A fenti SEO optimalizálás árak átlagosan erős konkurensek esetén érvényesek. Ha nagyon erős a konkurenciaharc (pl. könyvelők, belső építészek, duguláselhárítók esetén), érdemes a cég bevételéhez ajánlottnál eggyel nagyobb csomagot választani arra az időszakra, amíg a kívánt eredményeket el nem éred. Ha már folyamatosan jönnek a vevők, akkor érdemes hosszabb távra beállni a cég bevételéhez illeszkedő mennyiségű SEO optimalizálásra.

A teljes marketing költségvetés hány százalékát tegyék ki a SEO optimalizálás árak?

A SEO optimalizálás nem helyettesíti az AdWords vagy Facebook hirdetéseket. A hozzám forduló cégeknek azt szoktam javasolni, hogy a teljes költségvetés felét-harmadát szánják SEO optimalizálásra, a többit hirdetésre. Érdemes azonban mérni a hirdetések hatékonyságát (konverzió), és ennek függvényében havonta újragondolni, hogy melyik csatornára mennyi pénzt szánsz.

A SEO optimalizálásba úgy vágj bele, hogy válassz egy olyan csomagot a cégednek, amelyet éveken át minden hónapban ki tudsz fizetni. Ebben az esetben garantált, hogy 1-2 éven belül a legnagyobb gondod az lesz, hogyan végezd el a nyakadba szakadó sok munkát, hogyan fejleszd a céged!

Pontos javaslatot a SEO optimalizálás árak vonatkozásában a webáruházad részletes elemzése és egy piackutatás után tudok mondani.