Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Linképítés árak – mi mennyi, és miért annyi?

Linképítés árak – mi mennyi, és miért annyi? Linképítés árak – mi mennyi, és miért annyi?

Mitől függnek a linképítés árak, milyen típusú linkeket vásárolhatsz? Miért változnak olyan széles skálán az árak? Az alábbiakban megtudhatod ezekről a legfontosabb információkat.

Hogy ne kelljen végigolvasnod az egészet: a legolcsóbb link amit nálam tudsz rendelni, 1300 forintba került. Azt javaslom, hogy ez alatt az ár alatt ne is vásárolj linket, mert kidobott pénz lesz! Ha csak az ár számít, nem kell tovább olvasnod. Ha viszont szeretnéd megtudni, hogy mit kaphatsz a pénzedért, kérlek olvass tovább.

Linképítés a gyakorlatban

Minden szakértő azt javasolja, hogy természetes módon szerezz linkeket. Én még azonban nem találtam olyan céget, aki ezt a gyakorlatban meg tudta volna valósítani. Marad tehát a fizetős linképítés. A link kialakítása azonban egyáltalán nem mindegy. A Google korábban büntette a rossz minőségű linkeket, ma az én tapasztalataim szerint egyszerűen nem veszi figyelembe azokat.

A Pingvin algoritmus bevezetése főleg a nagy számú rossz minőségű linket büntette. Éppen ezért a linképítés árak a Pingvin algoritmus megjelenése óta eltelt években többszörösére emelkedtek. Ennek oka, hogy a megbízható és valóban hasznos linkekhez egyre komolyabb és egyre hosszabb szövegeket kell írni, és az sem mindegy, milyen honlapokra helyezik ki azokat.

Vásárolhatsz még ma is olcsó linkeket. Aki néhány száz forintért kínál linket, azt jobb ha kerülöd, mert hosszabb távon csak kárt fog okozni neked.

A katalóguslinképítés árai

A legolcsóbb linképítési típus a katalóguslinképítés. Ennek ára csak néhány száz forint. A linkkatalógusok olyan oldalak, amelyek kizárólag linképítési célokat szolgálnak és tömegesen találhatóak bennük rövid, néhány soros szöveg kíséretében kimenő linkek, amelyek persze általában kulcsszavasak. A Google ezeket a katalógusoldalakat kezdte el tömegesen büntetni a Pingvin algoritmussal 2012-ben. Bár árukat tekintve ezek a legolcsóbb linkek, gyakorlati hasznunk nincs.

Pr cikkek kárai

A következő szint a prémium PR cikkeknek. Ezeket olyan portáloldalakra helyezik ki, amelyeket – miután a domain használati joga lejárt – a linképítő cég újraregisztrálja azokat. Ezek az oldalakra a lejárat előtti időből sok link mutat már, így különböző Domain Authority értékük van. Ezekre helyeznek ki 2000-2500 karakteres cikkeket bennük egy-vagy két linkkkel. A cikkeket jogtiszta kép is kíséri. A PR cikkek ára nagyjából 2600 Ft-nál kezdődik és megy felfelé, az adott oldal Domain Authority értékétől függően a 26.000 Ft-ot is elérheti.

Ma ezek a linkek bizonyítottan jól működnek. Éves szinten 30-40 partneremnek készül folyamatosan havi 15-25 PR cikk. A cikkeket a linképítő cég soha nem törli, a portál oldalak pedig (mivel folyamatosan új cikkek kerülnek rájuk) egyre magasabb Domain Authority értéket érnek el, így hosszabb távon is erősítik a linkelt oldalakat.

Mi indokolja a magas linképítés árakat?

A legfontosabb tényező, hogy a linképítő cégnek több száz magas értékű domaint, az ezekhez használt tárhelyeket, szervereket, kell fenntartania. A honlapokat folyamatosan frissíteni és karbantartani kell. Ehhez jön a cikkírás költsége, és a jogtiszta képek biztosítása. Ha mindezeket összerakod, a 2600 forintos induló ár nem is magas egy cikkért, főleg hogy ezért két linket kapsz (egy link ára tehát 1300 Ft).