Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

internet-sikerkalauz-3dLehet, hogy egy új weboldalt szeretnél készíttetni.

Lehet, hogy a meglévő honlapod nézettségét akarod növelni, mert több vevőt szeretnél.

Az Internet Sikerkalauz abban segít neked, hogy a weboldaladat kevesebb munkával, kisebb költséggel tehesd hatékonyabbá.

Az Internet Sikerkalauz nem számítástechnikai könyv. Ha semmit nem értesz a számítástechnikához, ha a telefonodon nem tudsz megírni egy SMS-t, az Internet Sikerkalauz segítségével akkor is megérted, mi fontos üzletileg a weboldaladon és mi nem.

A legtöbb cégvezető nem sajnálja a pénzt és energiát, ha a saját honlapjáról van szó. Szívesen írnak tartalmakat, fizetnek egy szép weboldal sablonért vagy egy hasznos funkcióért.

Elkövetik azonban azt a hibát, hogy mikor a linképítésre kerül szó, akkor megelégszenek azzal a néhány linkkel, amit linkcenterekbe vagy fórumokba saját maguk el tudnak helyezni. Sajnálják a pénzt ugyanis olyan tartalmakra, ami nem a saját honlapjukon belül van.

Valójában azonban a honlapodra mutató linkek épp oly fontosak, mint a saját weboldaladon lévő szövegek.

A prémium linképítés folyamata a következő főbb lépésekből áll:

1. Piackutatás azoknak a kulcsszavaknak a felkutatásához, amellyel az emberek a Google keresőben a termékeidet vagy szolgáltatásaidat keresik.

Egyre többször keresnek meg cégvezetők a következővel:

„Van egy weboldalam, ami évek óta megvan. Saját magam optimalizáltam, hozott is vevőket rendesen. Most viszont visszaestünk a Google listáján, ezért kéne egy kis segítség.”

Az alaposabb átvizsgálás azt mutatja, hogy ezeket a honlapok Google büntetést kaptak valamilyen nem megengedett keresőoptimalizálási módszer használata miatt.

A tulajdonos lehet, hogy nem is tudta, hogy illegális módszert alkalmaz, vagy nem tudta, hogy olyan céget bízott meg, aki ilyen módszerrel "doppingolta" a honlapját. Dopping alatt értsd: nem megengedett látogatószerző módszerek.

A keresőoptimalizálás legfontosabb és legnehezebb része, hogy milyen kulcsszavakat válassz, és hogyan helyezd el azokat a honlapodra.

Sok cégvezető számára a versenytárs elemzés azt jelenti, hogy megnézik annak weboldalát, webáruházát, és megpróbálnak ötleteket „szerezni” saját honlapjuk, webshopjuk fejlesztésére. A versenytárs weboldaláról próbálják „leszedni” a kulcsszavakat amikre ők is optimalizálni akarnak. Onnan „kölcsönöznek” témákat saját szakmai cikkeikhez.

A Google már évekkel ezelőtt szabadalmaztatott egy „duplikált dokumentum felismerés” nevű eljárást böngésző rendszerében. A szabadalom azt határozza meg, hogy a keresőmotor hogyan szűri meg a duplikált weboldal tartalmakkal.

Mi is a duplikálás, mi a duplikált tartalom?

A Google szabadalma pontosan leírja:

Lehet egy weboldalt doppingolni? Ha igen, le lehet bukni a doppingteszten? Erről írnék most neked...

2013-ban a Tour De France-on induló kerékpárosok lényegesen gyengébb eredményeket produkáltak, mint néhány évvel korábban. Mindezt azért, mert a kerékpáros versenyszövetség egyre hatékonyabban képes szűrni a versenyzők körében általánosan elterjedt doppingot. Több mint egy évtizedre visszamenően töröltek el világbajnoki címeket emiatt, többek között Lance Armstrong és Michael Rasmussen díjait.

Mi köze ennek a Google keresőoptimalizáláshoz?

Ez a cikk a keresőoptimalizálás legfontosabb alapját, a kulcsszavakat mutatja be. A cikkben bemutatok neked egy ingyen szoftvert is, amivel ellenőrizni tudod, milyen kulcsszavak szerepelnek leggyakrabban a weboldaladon.

Mielőtt megismernéd a kulcsszó sűrűség fogalmát és jelentőségét, először is nézzük meg, mit jelent maga a kulcsszó.

A kulcsszó az a szó vagy kifejezés, amire szeretnéd, ha a weboldalad a Google keresőben az első helyre kerüljön.

Mi a horgönyszöveg?

Horgonyszöveg az a szó vagy kifejezés egy szövegben, melyre linket raktak. Vagyis ha a szövegnek erre a részére kattintasz, akkor egy másik honlapra, vagy a honlap egy másik helyére visz a böngésződ (Firefox, Chrome, Internet Explorer, stb.).

Bár Magyarország szinte minden tájáról vannak partnereim (sőt néhányan küldöldiek is), a legtöbb cég akinek a honlapját keresőoptimalizálom Budapesti, vagy Budapest környéki. Én a Dunakanyarban, Leányfalun élek, és ritkán mozdulok ki itthonról, hiszen a keresőoptimalizálás munkáját itthonról is tökéletesen el tudom látni.

Ha szeretnéd a honlapod minél több kulcsszóra a Google első helyén látni,
először ismerd meg a weboldal optimalizálás feltételeit.

Vagyis azt, hogy mi alapján fogja a Google a weboldalad az első helyre tenni.

A weboldal optimalizálás feltételei két nagy csoportra oszthatók:

A hétvégén egy segélykérő e-mailt kaptam egy cégvezetőtől, aki saját maga készítette a weboldalát, és saját maga végzi annak a kereső optimalizálását is. Elolvastam, és elgondolkodtam rajta. Két kérdés merült fel bennem:

1. Vajon ez a cégvezető mennyire képzi magát kereső optimalizálás terén?

2. A gyakorlatban mit tud megvalósítani a tudásából?

Idézem a levelet:

A honlap optimalizálás sokkal megfelelőbb kifejezés a kereső optimalizálás vagy Google optimalizálás helyett. A keresőoptimalizálás ugyanis - éppúgy mint a katasztrófavédelem – nyelvileg helytelen kifejezés, hiszen nem a Google keresőt optimalizáljuk, hanem a honlapot (és nem a katasztrófát védjük…).

A helyes kifejezés tehát: honlap optimalizálás.

A honlap optimalizálás során tehát igyekszünk egy honlapot úgy kialakítani, hogy az a rajta lévő tartalmakkal, linkekkel, képekkel, funkciókkal támogassa a Google keresőben jó helyezések elérését. Nézzük át, mi az a három legfontosabb szempont, ami elősegíti a honlap optimalizálás sikerességét:

Bár a Facebook és Google+ kedvelések és megosztások közvetlenül nem javítják a honlapod Google helyezéseit, nagy hiba, ha a honlapod tartalma nincs rendszeresen megosztva a közösségi oldalakon. Az alábbi cikkből megtudod miért.

Szerinted mit jelent az a szó, hogy keresőmarketing?

És mi a különbség a keresőoptimalizálás és a keresőmarketing között?

Hiába Googliztam rá, a talált weboldalakon össze-vissza beszéltek róla a szerzők.

Annyit tudtam megállapítani, hogy a keresőmarketing olyan fogalom, amiről sokan beszélnek, de valójában azt sem tudják mit jelent.

Ezért elmondom, hogy mit jelent a keresőmarketing az én megfogalmazásomban.

A Google index határozza meg, hogy egy-egy meghatározott kulcsszóra vagy kifejezésre milyen honlapok és milyen sorrendben jelennek meg a Google keresőben.

Képzeld el az internetet úgy, mint egy hatalmas könyvtárat, ahol minden weboldal egy könyv számos oldallal. Ebben a „könyvtárban” a Google tölti be a „katalógus” szerepét. A Google minden általa felfedezett honlapot „kiolvas” vagyis eltárolja és elemzi a rajtuk lévő szövegeket. A feltérképezési folyamat során lényegében „beszkenneli” a honlapok aloldalait, majd ennek alapján létrehoz egy indexet.

2016. március 7-én a Google bejelentette, hogy törli a PageRank értékeket. Mivel a PageRank a linképítés alapja volt, joggal merül fel, hogy a jövőben minek alapján lehet eldönteni egy honlap értékét? Ezt nézem át az alábbi cikkben.

(És miért hiszik olyan sokan, hogy nem az?)

A Google keresőoptimalizálás látszólag két egyszerű tevékenységből áll:  szövegírás és linképítés. Az elmúlt két évben a legtöbb cégvezető mégis belebukott, ha saját maga próbálkozott optimalizálni saját céges weboldalát. Az alábbi cikkből megtudhatod, miért olyan nehéz eredményeket elérni – még ha úgy látszik is, hogy nem az...

Az elmúlt héten több partnerem oldalával kapcsolatban a következő figyelmeztetést kaptam a Google Webmester Eszközöktől (Search Console):

„A nem biztonságos jelszógyűjtés figyelmeztetéseket generál az 56-os verziójú Chrome-ban a(z) xxx oldalon.”

Mit jelent ez a figyelmeztetés? Mennyire kell komolyan venni, és hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás eredményét?