Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Mi a Google index? Mitől függ a Google indexelés?

Mi a Google index? Mitől függ a Google indexelés? Mi a Google index? Mitől függ a Google indexelés?

A Google index határozza meg, hogy egy-egy meghatározott kulcsszóra vagy kifejezésre milyen honlapok és milyen sorrendben jelennek meg a Google keresőben.

Képzeld el az internetet úgy, mint egy hatalmas könyvtárat, ahol minden weboldal egy könyv számos oldallal. Ebben a „könyvtárban” a Google tölti be a „katalógus” szerepét. A Google minden általa felfedezett honlapot „kiolvas” vagyis eltárolja és elemzi a rajtuk lévő szövegeket. A feltérképezési folyamat során lényegében „beszkenneli” a honlapok aloldalait, majd ennek alapján létrehoz egy indexet.

A Google index a könyvek végén található tárgymutatóhoz hasonlóan információkat tartalmaz a honlapokon lévő szavakról és azok helyéről. Amikor beírsz egy kifejezést a Google keresőbe, akkor a keresőóriás megkeresi a keresett kifejezést az indexben, hogy kilistázza a szerinte leginkább megfelelő weboldalakat.

Mi határozza meg a weboldalak sorrendjét a Google indexben?

Logikusnak tűnik, hogy minél hosszabb egy oldal szövege, és azon minél többször szerepel egy kulcsszó, az annál érdemesebb az indexelés jó helyezésére. Az „olvasó” szempontjából azonban nem biztos, hogy ez az előnyös. Ha valaki a „macskák” szóra keres, akkor nem olyan oldalon akar kikötni, ahol a „macskák” szó szerepel százszor. Valószínűleg képekre, videókra vagy a fajták listájára kíváncsi.

A Google ezért nem egyetlen kifejezés előfordulásának gyakoriságát veszi figyelembe, hanem az általa egymáshoz tartozónak tartott kifejezések együttes előfordulását.

Vannak persze más szempontok is. A Google indexelő rendszerei több száz különböző szempontból vizsgálják meg a honlapok aloldalait, azok egymásra hivatkozását (linkeket) és ennek alapján állítják sorrendbe azokat.

A Google időről időre újraolvassa a honlapok aloldalait, és hivatkozásokat (linkeket) így „finomítja” az indexet, változtatja a honlapok sorrendjét és besorolását.

Hogyan gyorsítható fel a Google indexelés?

A Google egyre gyorsabban indexeli a honlapokat. 10 évvel ezelőtt egy hónap is eltelhetett, mire egy honlap bekerült a Google indexébe.

Most ha egy weboldal be van linkelve egy már indexelt másik honlapról, akkor annak beolvasása körülbelül egy hét alatt elkészül. A folyamatot tovább gyorsíthatod, ha előállítasz egy sitemap.xml nevű oldaltérképet, amely a weboldalad minden aloldalát tartalmazza, és azt beküldöd indexelésre a Google webmester eszközökben.

Saját tapasztalatok a Google indexelésről

2016 januárjától egy speciális elemző szoftvert használok, amivel több mint 30 webáruházat és honlapot vizsgálok hétről-hétre összesen több mint 5000 kulcsszóra és kifejezésre. Látom a kulcsszavak heti-havi változásait, látom, hogy milyen oldalak jönnek be ezekre a kulcsszavakra, vagyis milyen aloldalakat indexelt be a Google. És kezdek észrevenni olyan szabályosságokat, amelyeket korábban nem ismertem.

Ezek a szabályok a következők:

1. A Google a honlapod nem minden aloldalát indexeli be (vagyis van sok olyan oldal - főleg webáruházak esetén -, ami semmilyen szóra nem jön be a Google keresőben). Ez gyakran előfordul több aloldalon ugyanazokat a kulcsszavakat tartalmazó aloldalak vannak, vagy ha a szöveg nem tartalmaz megfelelő mennyiségben valamilyen kulcsszót.

2. A Google nem mindig azt az aloldalt indexeli be, amit te a legmegfelelőbbnek tartanál az adott kulcsszóra. Sokszor általános kulcsszavakra webáruházakban nem a termékkategória oldalát, hanem egy konkrét terméket indexel be a Google. Ennek általában az az oka, hogy a kategóriákhoz nem készül szöveg, leírás, a termékekhez viszont igen. A gond ezzel az, hogy ha a termékek változnak (kifutnak, újak érkeznek), a termékkategóriák azonban maradnak. Érdemes lenne tehát a kategóriákra optimalizálni (például azokra építtetni linkeket).

3. Azokat az aloldalakat, amiket a Google beindexel, azokat sok kulcsszóra hozza be. Találkoztam olyan aloldallal, ami több mint 30 kulcsszóra is bejön a Google keresőben. Az pedig gyakran előfordul, hogy egy-egy jól megírt szövegű oldal 10-20 kifejezésre is előkelő helyen van a Google listáján. Ezeken az oldalakon azonban mindig hosszú, legalább 500 szóból álló szöveg van. A beindexelt kifejezések egy témakört részletesen tárgyalnak, alaposan körüljárva egy-egy témakört.

Vagyis a Google olyan komplex oldalakat indexel szívesebben, ahol:

1. Ahol az adott oldalon hosszú szövegben...

2. ... több egymással rokon, hasonló szavakból álló kifejezés (kulcsszó) is előfordul

3. Ahol vannak képek és videók.

Milyen tanulságok vonhatók le a fentiekből a SEO szövegírásra vonatkozóan?

1. Minden olyan aloldaladra, amit szeretnél ha a Google beindexelne, írjál olyan legalább 500 szóból álló (kb. 3000 karakteres, 1,5 Word oldalnyi) szöveget, amelyben a témához kapcsolódó legalább 10 kulcsszó előfordul 2-3-szor.

2. Ha több kapcsolódó témád van, jobb ha egy hosszabb szövegben fejted ki, mint 3-4 rövidebben.

3. A szövegben helyezz el magyarázó, kapcsolódó képeket. A képekre érdemes ALT tagként ugyanazokat a kifejezéseket betenni, mint amiket a szövegben is szerepeltetsz.

A szavak kiválasztásában nagy segítséget jelent egy online piackutatás, amely megmutatja, hogy egy-egy témát milyen kifejezésekkel keresnek az emberek a Google keresőben. A piackutatás által feltárt szavakból érdemes kiválasztani azokat, amelyek egy témához tartoznak, és olyan hosszú szöveget írni belőlük (akár 700-1500 szó, vagyis 2-4 Word oldalnyi), amelyben ezek a kulcsszavak mind előfordulnak többször is.

Ha szeretnél online piackutatást készíttetni, vagy SEO szövegíróra van szükséged, hívd az alábbi telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!