Mi a keresőmarketing? A keresőmarketing fogalma, szerepe a SEO és az online marketing terén

Keresőmarketing: SEO és AdWords szakértő egyben

A keresőmarketing definíciója (search engine marketing)

keresőmarketing (angolul search engine marketing) olyan marketingeszköz, amely a keresőmotorok segítségével szerez új vevőket és ügyfeleket a vállalkozásod számára. A keresőmarketinget viszonylag olcsón tudod arra használni, hogy a vállalkozásod elérje a célcsoportjait.

Hogyan viszonyul az online marketing és a keresőmarketing?

A kereső marketing  célja, hogy növelje a weboldalak láthatóságát a keresőmotorokban, mint például a Google. Az online marketing általánosabb, bővebb kategória, amelyben sok másfajta stratégia is megvalósítható. Ilyenek például:

Google keresőmarketing

A kereső marketing olyan keresőmotorokon alapul, mint például a Google, a Yahoo és a Bing. Magyarországon ezek közül a Google az abszolút piacvezető. A Google segít az embereknek abban, hogy megtalálják azokat az információkat, amelyeket keresnek az interneten.

Ügyfélszerzés keresőmarketinggel: honlap keresőoptimalizálás (SEO) és fizetett hirdetések

A keresőmarketinget két fő terület jellemzi:

Az organikus keresőmarketing tehát magát a keresőoptimalizálást jelenti (SEO). Ez segít jobb helyezést elérni különböző kulcsszavakra a Google organikus találati listáján.

A fizetett keresőmarketing a Google Ads (AdWords). A fizetett keresőmarketing keretében a vállalkozások megvásárolhatják a találati listákon való megjelenést azoknál a kulcsszavaknál, amelyekre szeretnél elérni ügyfeleiket.

Mit csinál egy keresőmarketing szakértő?

Egy keresőmarketing szakértő a következő szolgáltatásokat nyújthatja a cégednek:

  1. Weboldal belső optimalizálás (on page SEO vagy on site SEO)
  2. Off page SEO vagyis linképítés
  3. Google Merchant kampánykezelés
  4. Keresőhirdetések kezelése
  5. Google Cégem térkép adatok kezelése
  6. Stb.

Arra kell törekedni, hogy vállalkozásod ezek közül minél több csatornán legyen jelen.

A weboldal optimalizálás alapja: válassz megfelelő kulcsszavakat!

Megfelelő kulcsszó választással és beállításokkal elérhető, hogy erős online hirdetési versenyben is olcsón szerezhess látogatókat és magas konverziót érj el. Mivel a kulcsszavak szoros kapcsolatban állnak mind a keresőoptimalizálással mind a fizetett reklámokkal, kiválasztásuk a jó stratégia legfontosabb eleme.

A Kanga Design keresőmarketing ügynökség vállalja kulcsszó kutatás elvégzését.

A kulcsszókutatás célja: megtalálni azokat a releváns kifejezéseket, amelyekkel a lehetséges ügyfeleid keresik a termékeidet, szolgáltatásaidat. Ezekkel kell a Google találati lista élére kerülnöd.

Google Ads: PPC fizetett hirdetés

A keresőmarketing legfontosabb összetevői a Pay Per Click (PPC – fizess kattintásonként) típusú Google Ads reklámok, amely a találati lista alján és tetején jelennek meg.. A kattintás alapú hirdetéseknél – szemben a honlapokra bizonyos időszakokra kihelyezett bannerektől – csak akkor kell fizetned, ha a hirdetésedre rákattint valaki. Ilyenkor azonban az illető már be is került a honlapodra, tehát valamit biztosan kapsz a pénzedért. Ezzel szemben egy reklámbanner ára függetlenül a kattintások számától, a kihelyezés időtartama vagy a megjelenések mennyisége után kapod a számlát.

A PPC kampányok így sokkal kedvezőbbek lehetnek a számodra, hiszen csak a tényleges látogatókért fizetsz.

A Google Ads rövid távon is jól működő vevőszerzési módszer. Gyakorlatilag azonnal tud látogatókat hozni a weboldalra. Nagy hátránya, hogy ha belép akár csak egy-két tőkeerős cég a piacra, kiszoríthatják a hirdetésed a jó pozíciókból és gyorsan ügyfeleket veszítesz. Ezt tapasztalta egy autó gumiszőnyeg kereskedő partnerem. A nagyker, akitől a gumiszőnyegeket beszerezte, saját maga is weboldalt készített. A nagyobb árréssel magasabb kattintási díjjal tudott hirdetni, így kiszorította ügyfelemet a Google Ads hirdetések közül. A bevétele egyik hónapról a másikra 30%-kal esett vissza. Fél év keresőoptimalizálásra volt szükség, hogy a kieső bevételt pótolni tudjuk.

Karácsonyra, Black Friday-re, Húsvétra, Valentin napra sem érdemes optimalizálni. Ezekre egy jól összeállított reklámkampány költséghatékonyabb megoldás lehet.

Hosszú távon jövedelmező keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás hosszú távú ügyfélszerzési lehetőség. Hónapok kellenek, hogy jó pozícióba kerüljél releváns kulcsszavakkal. Viszont a konkurencia sem tud gyorsan előre kerülni, akár mennyi pénzt szánjon honlapja optimalizálására.

A keresőben a Google AdWords hirdetések és az organikus találatok egyszerre jelennek meg, és egyre inkább összemosódnak. Ráadásul mind a SEO mind az Ads hirdetések alapja a megfelelő kulcsszavak kiválasztása.

Fontos tényező az is, hogy az optimalizált weboldalak olcsóbban és hatékonyabban hirdethetők a Google Ads segítségével: alacsonyabb kattintási díjakat és magasabb konverziót lehet így elérni.

Érdemes tehát a vevőszerzésre szánt marketing költséget nagyjából egyenletesen felosztani a hirdetés és az optimalizálás között.

Linképítés

A linkek nagy szerepet töltenek be abban, hogy a weboldalad jobb helyet érjen el a Google találati listán az adott kulcsszavakra.

Mitől függnek a prémium linképítés árak, milyen típusú linkeket vásárolhatsz? Miért változnak olyan széles skálán az árak? Az alábbiakban megtudhatod ezekről a legfontosabb információkat.

Mérd a konverziót!

Nagyon lényeges, hogy mérd a kampányok és az optimalizálás hatékonyságát! Az Analyticsben beállított célokkal vagy e-kereskedelem követéssel mérheted, hogy fizetett reklámok vagy a keresőoptimalizálás hoz-e több ügyfelet.

Tapasztalataink szerint vannak cégek, ahol a Google reklámok nagyon rossz hatékonysággal működnek, alacsony konverzióval, míg az organikus keresésből érkező ügyfelek sokat rendelnek.

De van, hogy a fordítottját látjuk: jobban teljesítenek a reklámkampányok,  magasabb konverziót és nagyobb kosárértéket hoznak, mint a keresőoptimalizálás. Ez utóbbi főként bejáratott márkák által üzemeltetett webáruházakban tapasztalható, ahol kis értékű termékeket értékesítenek.

Kérdésed van? Árajánlatot szeretnél kérni? Fordulj hozzánk bizalommal.

Meglévő vagy újonnan készülő honlapod marketingjének megtervezésében és kivitelezésében is tudok segíteni. Bővebb információt erről az alábbi gombokra kattintva kapsz.

Elérhetőségeink

Kérdésed van?

Hívj minket most!

Komáromi Zsombor online marketing szakértő, wordpress szakértő

Komáromi Zsombor

SEO specialista, WordPress designer

NE HÍVJ
ha a céged:

  • erotikus termékeket
  • alkoholt
  • kábítószert
  • dohányárút
  • sertéshúst
  • biztosítást
  • hitelt

értékesít,

  • tetoválással
  • szerencsejátékokkal
  • pénzügyi tanácsadással

foglalkozik.

Legújabb cikkjeink