Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

A keresőoptimalizálás alapjai: duplikálás, duplikált tartalmak

Hogyan kezeli a Google a duplikált tartalmakat? Hogyan kezeli a Google a duplikált tartalmakat?

A Google már évekkel ezelőtt szabadalmaztatott egy „duplikált dokumentum felismerés” nevű eljárást böngésző rendszerében. A szabadalom azt határozza meg, hogy a keresőmotor hogyan szűri meg a duplikált weboldal tartalmakkal.

Mi is a duplikálás, mi a duplikált tartalom?

A Google szabadalma pontosan leírja:

„Duplikált dokumentumok azok, amelyeknek tartalma alapjában azonos, de különböző dokumentum cím alatt jelennek meg.”

Vagyis nem kell, hogy a tartalom másik honlapról másolt lehet, a honlapodon belüli duplikálódással is létrejöhet.

Hogyan jöhet létre ilyen duplikált tartalom?

  1. Például ha a weboldaladon ugyanazt a cikket különböző menüpontok alatt helyezed el.
  2. Vagy ha a weboldaladat több domain név alatt is el lehet érni. Mostanában sok cégvezető regisztrál be tucatnyi domain nevet, de csak egyetlen weboldalt készít. A honlap beállítható úgy, hogy minden domain név alatt bejöjjön a tartalma. Ha ez történik, akkor nem duplikált, hanem triplikált, vagy akár tucatizált tartalom jön létre.
  3. A versenytársad fogja magát és lemásolja a weboldalad tartalmát.

Mit tesz a Google, ha ilyen duplikált tartalommal találkozik?

Megbünteti az adott oldalt!

A Google ilyenkor hátrébb sorolja azt az oldalt, amelyen a duplikált tartalmat találja. Az algoritmus valahogy ellenőrzi, hogy melyik változat a fontosabb. Érdekes módon nem mindig a magasabb pagerankkal rendelkező oldalt választja a Google, hanem „tartalom ujjlenyomatot” vesz, és ezeket hasonlítja össze. Az is előfordulhat, hogy figyelembe veszi a tartalom indexelésének, tehát első beolvasásának idejét. A pontos eljárás nem ismert. Egy a lényeg: óvakodni kell minden duplikált tartalomtól!

Mit jelent ez számodra, ha céges honlapra van szükséged?

A jobb Google helyezésekhez egyértelműen egyedi tartalomra van szükséged. Vagyis sok-sok eredeti és egyedi cikkre. Használj ebből minél többet a honlapodon. Ha weboldaladon azonos szövegeket kell használnod, mert például te is forgalmazol egy terméket, amelyet több konkurens oldal, vagy egy terméked több változatban is előfordul a honlapodon belül, akkor vedd a fáradságot, és írd át, vagy írasd át a szövegeket! Volt már olyan, hogy egy partner webáruházába 22 különböző termékleírást kellett előállítani, úgy hogy a szöveg ismétlődése ne legyen nagyobb 30%-nál. Megoldottuk!

Ha szeretnél keresőoptimalizálás témában kicsit bővebben tájékozódni, részletesebben olvashatsz erről az Internet Sikerkalauz című könyvben.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél a cégedhez, az ügyfeled igényeihez, és a te elképzeléseidhez illeszkedő egyéni honlapot, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!