Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Egyedi és profi Joomla webáruház készítés, webshop készítés

Joomla webáruház készítés, webshop készítés Joomla webáruház készítés, webshop készítés

Sokan teszik fel nekem a kérdést: „Érdemes-e több százezer forintért egyedi webáruházat készíteni, vagy jobb bérelni egyet havi 5-10 ezer forinttért?”

A kérdés nagyon jó. Minden vállalkozónak érdemes feltennie, mielőtt weboldal/webáruház készítésbe/készíttetésbe kezd. Az alábbiakban a legfőbb érveket és ellenérveket nézem át, aztán megismerheted a Joomla webshopok által nyújtott lehetőségeket.

A legtöbb cégvezető szeretne saját egyedi webáruházat. Ennek főként pszichológiai okai vannak. Szeretjük, ha valami saját birtokunkban van. Biztonságosabbnak érezzük, a saját házat az albérletnél, a saját autót a béreltnél. A saját egyedi webshop is jobb ebből a szempontból a béreltnél.

A webáruház indításnál azonban a szubjektív lelki tényezők általában veszteséget és sikertelenséget eredményeznek. Nézzük meg milyen objektív szempontok szólnak az egyedi és a bérelt webáruházak mellett!

Bérelt webáruházak előnyei és hátrányai

Eleinte olcsóbb

Egy bérelhető webáruház havi 5.000-10.000 forintba kerül. Egy olyan saját webáruház, ami ugyanazt tudja mint a bérelt, körülbelül 300000-400000 forintba kerül.

Egy viszonylag egyszerű számolás után azonban az jön ki:

„Igaz, hogy az elején olcsóbb, de 3-4 év múlva már többe kerül a bérlés, mint a saját!”

Ez igaz lenne, ha nem jönne be a következő 5 évben legalább 20 olyan új funkció, amelynek a leprogramozása a saját oldalba súlyos további százezrekbe kerül.

Egyedi webáruház költségei

Ráadásul az egyedi webáruháznak is vannak költségei. Bérelned kell a domaint és a tárhelyet. A szoftvert frissíteni kell. Ha fejlesztéseket akarsz bele, az pénzbe kerül. Tehát előfordulhat, hogy a bérelt webshop hosszabb távon is olcsóbb megoldás, mint a saját.

Részletekben fizethető költség

A bérelt webáruház esetén nem kell az elején egyszerre nagy összeget kifizetned, ami nagy előny lehet. Ezt a pénzt marketingbe, hirdetésbe, keresőoptimalizálásba tudod fektetni, ami bevételt hoz, vagyis pénzt!

Magyarországon két szolgáltatótól bérelhetsz webáruházat: az Unastól vagy a Webshop Experttől. Én az Unast jobban ismerem, de a két rendszer nagyjából ugyanannyiért ugyanazt nyújtja.

Speciális funkciók (kártyás fizetés, szállítás)

A webáruházak több speciális funkcióra lehet szükség (Pick Pack Pont szállítás, kártyás fizetés, termékajánló, kilépéskor felugró ablak, stb.). Az Unas, és a Webshop Expert ezeket a szolgáltatásokat már éves szinten kb. 100.000 forintért biztosítja bérelt webáruházaiban, míg ugyanez egy saját szoftver elkészíttetése esetén kb. 500.000 forintba is belekerül.

Nem a webáruház a nagy költség, hanem a marketing!

Arról se feledkezz meg, hogy a webáruház ára (akár bérelt oldal, akár saját) már az első év végére el fog törpülni a mellett az összeg mellett, amit keresőoptimalizálásra és hirdetésre (AdWords, Facebook) ki kell fizessél annak érdekében, hogy látogatók legyenek a webáruházadban. Ahhoz, hogy egy webáruház 10 millió forint bevételt termeljen, minimum havi 50.000 forint havi marketing (hirdetés, SEO) költséggel kell számolnod. Ez éves szinten 600.000 Ft.

A bérelt webshop egyedi dizájnja nagyon drága!

Az Unas rendszerében 2017-ben 600.000 forintért fejlesztenek le egy egyedi dizájnt. A Webshop Expert rendszerében egy egyedi dizájn 1,5 millió forint! Ennyiért már elég komoly egyedi webáruházat lehet fejleszteni.

Ilyen árak mellett egy egyedi webshop jobb alternatíva. Főként akkor, ha nem csak a termékeket akarod kirakni, hanem sok szöveges információt, és olyan funkciókat is szeretnél (szavazás, különböző formanyomtatványok, időpont foglalási lehetőség, blog, stb.) amit a bérelhető webáruházak alapból nem biztosítanak.

Joomla webáruház készítés

Egyedi és profi Joomla webshop avagy webáruházak készítés céljára a több szoftver is elérhető. Magyarországon a legelterjedtebb a Virtuemart, a Hikashop és a Joomshopping.

Személyes kedvencem a Hikashop. Professzionális rendszer, amelynek a fizetős változata szinte mindent tud, amit a Virtuemart vagy a Joomshopping csak több külön megvásárolható kiegészítővel.

A keresőoptimalizálásra mind a Hikashop, mind Virtuemart, mind a Joomshopping esetén egyedi és jól bevált módszereim vannak. Kattins ide, ha a Joomla webáruházak keresőoptimalizálási módszereimről szeretnél olvasni. Ha tehát optimalizáltatni szeretnéd a meglévő webáruházad, és erre a célra hajlandó vagy beruházni, akkor én vagyok a Te embered.

Ha azonban új webáruház készítésbe szeretnél belevágni, röviden bemutatnám számodra a fenti három lehetőséget.

1. Hikashop webáruház

Az ügyfeleimnek általában a Hikashopot ajánlom egyedi webáruházhoz. Van ingyenes változata, amely a legtöbb cégnek megfelel. Ennek egyetlen hátránya, hogy a termék oldalaidon linket helyez el a fejlesztő oldalára.

Ha ez zavarna, a Hikashop fizetős Business változata 100 Euróba kerül, de ebből a pénzből sok olyan szolgáltatást alapból biztosít, amit a Virtuemart csak több fizetős kiegészítővel.

Van benne beépített termékszűrő, amivel a látogatóid saját szempontjaik szerint szűkíthetik a termékeid kínálatát, hogy megtalálják maguknak a legmegfelelőbb megoldást.

A Hikashop nagy előnye, hogy saját import rendszere van, amellyel egyszerűen tudsz nagy tömegben termékeket felvinni, vagy a meglévő termékeid árait frissíteni.

Ha olyan webáruházat indítanál, amelyben többféle valutával lehet vásárolni, akkor fontos lehet, hogy a Hikashop amellett, hogy automatikusan követi a valuta árfolyam változásokat, és érvényesíti a webáruházadban, el is tudsz ettől térni. Ehhez csak egy szorzószámot kell megadnod. A Virtuemart ilyen lehetőséget pl. nem biztosít.

A Hikashop nagy előnye, hogy képes importálni a Virtuemart termékeit is. Így az átállás gyorsan elvégezhető.

2. Virtuemart webáruház

Magyarországon a Virtuemart a legelterjedtebb. Nagy előnye, hogy jó magyar fordítás van hozzá, és nagyon sok olyan ingyenes vagy fizetős kiegészítő, amivel hozzáértő kezekben professzionális Joomla webáruház készíthető.

Megoldott a kártyás fizetési lehetőség, és PickPack pont szállítási modul is van hozzá.

Fizetős kiegészítőként vehetsz hozzá termékszűrőt is, így ha sok terméked van, jelentősem megkönnyítheted vásárlóidnak a vásárlást.

A Virtuemartnak azonban számos hátránya is van.

Az egyik legnagyobb, hogy a Virtuemart fejlesztője a biztonsági és hibafrissítéseit gyakran úgy teszi közzé, hogy az egyszerűen hibákat okoz a webáruház működésében. Ezért a frissítéseket csak nagyon óvatosan szabad telepíteni, és tesztelni kell.

További hátrány, hogy a Virtuemart saját speciális dizájn sablont használ. Előre készített fizetős Virtuemart sablont sokfélét letölthetsz, de egyéni igényeidhez speciális szerkesztő szoftver szükséges, ami megdrágítja a Joomla webáruház elkészítését.

A harmadik jelentős hátrány, hogy a bár a Virtuemart kínál keresőoptimalizálási beállításokat, tapasztalataim szerint a Google nehezen indexeli be a termékoldalakat, ami ronthatja a keresőoptimalizálási esélyeidet.

A Virtuemart további jelentős hátránya, hogy a termékek importja és exportja csak bonyolult és fizetős szoftverekkel valósítható meg. Ha sok terméked van, amelyek adatait rendszeresen frissíteni kell, a legjobb, ha ezzel a feladattal megbízol egy hozzáértő programozót.

A Virtuemart akkor ajánlható, ha kevesebb mint 4000-5000 terméket szeretnél felvinni a webáruházadba. E fölött hajlamos arra, hogy belassuljon a szoftver.

3. Joomshopping webshop

A Joomshopping német fejlesztésű. Van magyar nyelvi fordítása. Az alapszoftver ingyenes, de ha azt szeretnéd, hogy a termékoldalakon ne legyen rajta a fejlesztő oldalára mutató link, az rögtön 200 Euróba kerül (ami duplája a Hikashop Business árának).

A Joomshoppinghoz vannak ingyenes és fizetős kiegészítők is, ez utóbbiak ára valamivel magasabb más átlag Joomla komponensekénél.

A Joomshopping megbízhatóan működik, és gyors még viszonylag sok termék felvitele esetén is.

Eddig egyetlen egyedi Joomshopping webáruházat optimalizáltam. A szoftver megbízható, rendszeresen frissítik. Már az alapszoftver is sok szolgáltatást nyújt, illetve jól bővíthető.

Akármelyik változatot választod, a pl. kártyás fizetés és a Pick Pack pont szállításhoz külön fizetős kiegészítő kell, amelyek egyenként többe kerülnek, mint a szoftverek fizetős változatai.

Ha szeretnéd, hogy a webáruházad össze legyen kapcsolva egy számlázó vagy készletnyilvántartó programmal, akkor ehhez mindenképpen programozót kell bevonni a munkába. A programozó bevonása két dolgot jelent:

1. Sok pénzbe kerül.

2. Ha a programozó már belenyúlt a webáruházadba, akkor az nem az eredeti szoftver, és onnantól a programozóra vagy utalva ha frissíteni kell, vagy bármit változtatni kell rajta.

Bevallom én nem értek a programozáshoz. Van olyan kollégám, aki igen, és ha olyan igény merül fel, ami csak a szoftver módosításával oldható meg, akkor a hozzám forduló webshop tulajdonosokat automatikusan hozzá irányítom.

Ha még nincs működő webáruházad, akkor a webáruház készítés előtt a vedd figyelembe, hogy egy webshophoz sokkal bonyolultabb webdizájnt készíteni, mint egy céges weboldalhoz. Az, hogy a termékkategóriák és a termékek hogyan jelennek meg, hol vannak az árak, milyen a kosár, hogyan jelenik meg egy akciós ár és kedvezmény, és még több tucatnyi szempontot a webáruház dizájn sablonja határozza meg. Én a Gavick webáruház sablonjait kedvelem, és ügyfeleimnek is ezek használatát javaslom. Persze lehet egyéni igényekhez igazodó sablont is fejleszteni.

Egy Joomla webáruház indítása sok előkészítést igényel. Fel kell mérnem a pontos igényeidet, és meg kell mutatnom számodra a különböző webshopok előnyeit, hátrányait és az általuk biztosított lehetőségeket. Ezért webáruház készítésre árajánlatot is csak fizetős konzultáció után adok.