Joomla Joomla keresőoptimalizálás

Joomla keresőoptimalizálás (Joomla SEO)

Írta: 

keresőoptimalizálás, keresőmarketing, SEO, Google, kulcsszó, kulcsszavak, kulcsszó sűrűségHa azt szeretnéd, hogy a Joomla honlapod a Google listáján jó helyezést érjen el, akkor a nincs mese: optimalizálni kell. Ezt nevezik keresőoptimalizálásnak (Search Engine Optimization - SEO). Ha azonban Joomla weboldalad van, akkor kimondottan Joomla keresőoptimalizálásra lesz szükséged. Ezt angolul úgy is nevezik: Joomla SEO

Joomla keresőoptimalizálás – más mint a „normál” keresőoptimalizálás?

A Joomla keresőoptimalizálás sok szempontból más mint más tartalomkezelő szoftvereké (Wordpress, Drupal stb.). Például az a sablon amit a Joomla honlap készítés során alkalmazol, alapvetően befolyásolja a honlapod Google helyezését. A Joomla keresőoptimalizálás első lépése, hogy a Joomla honlapodat „keresőbaráttá” kel tenni.

Joomla keresőbarát – még nem keresőoptimalizált

A keresőbarát honlap még nem keresőoptimalizált!

A keresőbarát azt jelenti, hogy a Joomla honlapod beállításai segítik a Google helyezés javulását. Az angolban erre nem a SEO (Search Engine Optimization), hanem a SEF (Search Engine Friendly) kifejezést használják.  Vagyis a keresőbarát Joomla honlap egy lehetőség. A lehetőséggel azonban élned is érdemes. Ha élsz a lehetőséggel, akkor beszélünk keresőoptimalizálásról.

A keresőoptimalizálás során a weboldaladon olyan menüpontokat alakítasz ki, olyan szövegeket teszel fel, úgy formázod meg a szöveget, hogy az megfeleljen a Google elvárásainak. A keresőoptimalizálás fontos része az, hogy a weboldaladra más honlapokról hivatkozások (linkek) mutassanak.

Mitől keresőbarát egy Joomla weboldal? (Joomla SEF)

A keresőbarát Joomla tágan értelmezett fogalom. A neten találsz úgynevezett „keresőbarát” (Joomla SEF) Joomla sablonokat. A gyakorlatban azonban a Joomla SEF megjelölés inkább csak marketing fogás. Az elmúlt három-négy évben több mint 100 fizetős és ingyenes Joomla sablont néztem át (közötte sok olyat, amiről azt állították, hogy „keresőbarát”), de nagyon kevés olyan volt közöttük, ami valóban az lett volna.

Az egyik legszembetűnőbb hiányosság, hogy a cikkek címei nem H1 formázásúak. A H1 (Header 1 – Címsor 1) cikk cím a sablon beállításain múlik. Ezeket a sablonokat lehet módosítani az index oldal és a stíluslap módosításával.

A Joomla alapvető keresőoptimalizálása

A Joomla alap keresőoptimalizálásának kezdőlépései a következők.

1. A Joomla saját keresőbarát névátírásának bekapcsolása. Ehhez szükség van a .htaccess fájlra, és olyan szerverre, amely lehetővé teszi ennek a funkciónak a működtetését.
2. Olyan Joomla sablonra lesz szükséged, amelyben a cikkek címe H1 formázású. Ha ilyen nincs, a meglévő Joomla sablonod kell átalakítani  ilyenre.
3. A meta leírásokat és kulcsszavakat minden menüpontban, cikkben, kategóriában add meg. Ebből a szempontból a Joomla 2.5 változat sokkal fejlettebb: lehetővé teszi a menüpontok kulcsszavainak és meta leírásainak testre szabását. A Joomla 1.5 változat esetén ehhez külön komponenst kell használni.
4. Oldaltérkép alkalmazása. Sajnos ez a funkció is hiányzik az alap Joomlából, így a keresőoptimalizálás e részét is külön komponenssel kell megoldanod.
5. A Joomla keresőoptimalizálás fontos lépése az ún. „tag”-ek elhelyezése a cikkek mellett. Ilyet találsz ezen a honlapon is, például ez alatt a cikk alatt is. Erre megint külön komponensre lesz szükséged.

Joomla keresőoptimalizálás kiegészítőkkel

A Joomla kiegészítők között találsz keresőoptimalizálást szolgáló ingyenes és fizetős komponenseket, amik automatikusan hoznak létre meta leírásokat, meta kulcsszavakat, saját névátírást használnak, stb. Az egyik legismertebb az sh404sef és az artio Joomsef. Én mind a kettőt kipróbáltam, és ha fizetnének a használatukért, akkor sem tűrném meg a honlapjaimon. Tapasztalataim szerint több kárt okoznak mint hasznot, az weboldalak egyes funkcióit teljesen működésképtelenné tehetik. Ne az automatizált komponensekben bízz, a manuális beállítások hosszabb távon sokkal több eredményt hoznak.

Ha magad szeretnéd ezt a munkát elvégezni, akkor érdemes képezned magad benne. Ha erre nincs időd, vagy nem érzel hozzá megfelelő felkészültséget, akkor inkább bízz meg egy Joomla szakértőt.

Hogyan segíthetek én a Joomla weboldalad keresőoptimalizálásában?

2009 óta az általam készített weboldalak több mint a felén alkalmaztam Joomla keresőoptimalizálást. Kidolgoztam egy saját módszert a Joomla 1.5 változatra, ami egy speciális beállítású sablonból, és két Joomla komponens ötvözéséből áll. 

A Joomla 2.5 változat megjelenése után más módszert kezdtem el alkalmazni. A Joomla SEF sablon itt is megvan, de más komponenseket, más beállításokat használok.

Ezeket a beállításokat a Te Joomla weboldaladon is el tudom végezni. A sablon, a komponensek és beállítások alkalmazása azonban csak keresőbaráttá teszi a weboldalad. A keresőoptimalizált azonban csak akkor lesz a weboldalad, ha minden egyes menüpontra, cikkre elvégzem a szövegformázásokat, kulcsszavak és meta leírások megadását.

Joomla weboldal készítés tanácsadás

Joomla weboldalak keresőoptimalizálását csak előzetes konzultáció után vállalom.

A konzultáció kettős célt szolgál:

1. A weboldalak készítése, keresőoptimalizálás során olyan speciális, az általam több százszor kipróbált, tesztelt módszereket alkalmazok, amelyeket más forrásból nem ismerhetsz és amelyeket én sem teszek közzé sehol. A konzultáció során ezeket a módszereket veled is megosztom, hogy így el tud dönteni, érdemes-e belevágni a közös munkába. Ezeket a módszereket akkor is fel tudod használni, ha később valaki mással végezteted el a munkát. Tehát a konzultációból akkor is profitálsz, ha a munkát nem tőlem, hanem valaki mástól rendeled meg, vagy saját magad végzed el. Ha a konzultáció során megismered ezeket a lehetőségeket, gyorsabban elérheted üzleti céljaidat, elkerülheted a felesleges pénzkiadást és energiabefektetést.

2. Ahogyan a kezelés vagy a gyógyszer felírása előtt a doktornak is diagnózist kell felállítania, nekem is meg kell tudnom, hogy milyen problémára keresel megoldást. Meg kell ismernem, hogy pontosan mit szeretnél.

Az árajánlat előtti konzultáció óradíjas szolgáltatás. Díjszabása:

Tanácsadás Skype-on keresztül: 4000 Ft megkezdett óránként + Áfa

Tanácsadás Leányfalun: 5000 Ft megkezdett óránként + Áfa

Tanácsadás kiszállással Budapest területén: 10000 Ft megkezdett óránként + Áfa

Árajánlatot csak a személyes konzultáció után adok.

Amennyiben a konzultáció és az árajánlat kézhezvétele után úgy döntesz, hogy megrendeled a kívánt munkát,  a konzultáció díját levonom a munkadíjból.

Hiszek abban, hogy amennyiben meg tudunk állapodni, közös munkánk mindkettőnk számára üzletileg előnyös együttműködést fog biztosítani.

A konzultáció megrendeléséhez, további információk kéréséhez hívd a következő telefonszámot:

hivjmost

Weboldal tanácsadás, online marketing tanácsadás

 

Weboldal készítés, Joomla, keresőoptimalizálás