Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Joomla keresőoptimalizálás (Joomla SEO)

Joomla keresőoptimalizálás (Joomla SEO) Joomla keresőoptimalizálás (Joomla SEO)

Az elmúlt tíz évben a legtöbb általam készített honlap Joomla szoftverre készült. Érthető, hogy a keresőoptimalizálás terén is erre szakosodtam. Van azonban több Wordpress, Unas, Webshop Expert, vagy egyedi fejlesztésű honlap is, amelyet sikkerrel optimalizáltam. Ha a Wordpress optimalizálás érdekel, kattints ide. Ha Unas webáruházat szeretnél optimalizáltatni, kattins ide. Ha viszont a Joomla, a Virtuemart, K2, Hikashop, vagy bármelyik más komponensének keresőoptimalizálása érdekel, akkor olvass tovább.

Miben más egy Joomla honlap optimalizálása, mint az általános keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás apelvei nyilván ugyanazok mint egy bármilyen más honlap esetén:

a tartalom feleljen meg a Google algoritmus "elvárásainak". Vannak azonban speciális beállítási és egyedi optimalizálási alternatívák is.

A Joomla alapszoftver már önmagában is sok keresőoptimalizálási lehetőséget biztosít, és ez igaz a legnépszerűbb kiegészítő komponensekre is. Megoldott a keresőbarát névátírás (SEF), adhatsz minden menüpontnak külön egyéni Title tagot.

Megadhatod a meta leírásokat és meta kulcsszavakat a cikkekben, a webáruház termékeinél vagy blogbejegyzésekben - bár ezeket a Google az elmúlt években nem veszi figyelembe, így felesleges munka vesződni vele.

Ha azonban keresőoptimalizálás szempontjából a maximumot szeretnéd kihozni céged Joomla honlapjából, akkor ennél többre van szükség. Vannak olyan komponensek és beállítások, amelyek a Joomla honlapból a maximumot hozzák ki SEO szempontból.

Mielőtt azonban ezeket ismertetném, beszéljünk először a Joomla oldalakon használt hibás keresőoptimalizálási technikákról.

Automatizált Joomla SEO?

Sok honlapkészítő úgy akarja megoldani a Joomla keresőoptimalizálását, hogy feltelepít egy SEO vagy SEF (keresőbarát névátírás) komponenst. Ezek automatikusan hoznak létre meta leírásokat, meta kulcsszavakat, saját névátírást használnak, stb. A legismertebbek az sh404sef a SEO generator az RSSeo vagy az Artio Joomsef. Ezek többségét kipróbáltam, és ha használni akarod a honlapodon, akkor nem vállalom annak az optimalizálását. Ezek ugyanis tapasztalataim szerint több kárt okoznak mint hasznot. A Joomla honlapok egyes funkcióit teljesen működésképtelenné tehetik, külön adatbázisba töltik a szükséges beállításokat, így később az eltávolításuk problémás lehet.

Ne az automatizált komponensekben bízz, a gondosan a cégedre szabott, lépésről lépésre végrehajtott célirányos keresőoptimalizálás hoz eredményt.

Joomla szoftveres keresőoptimalizálás

2008 óta számtalan olyan kisebb nagyobb kiegészítést alkalmazok az általam használt Joomla honlapokon, amelyek segítségével a szoftver jobban megfelel a Google algoritmus elvárásainak, és így jelentősen javítják a SEO esélyeidet.

A Joomla alapvető keresőoptimalizálása

A Joomla alap keresőoptimalizálásának kezdőlépései a következők.

1. Keresőbarát névátírás (SEF) bekapcsolása

A Joomla saját keresőbarát névátírásának bekapcsolása. Ehhez szükség van a .htaccess fájlra, és olyan tárhelyre, amely lehetővé teszi ennek a funkciónak a működtetését.

2. H1 tagok beállítása minden aloldalon

Alapesetben a H1 (Heading 1 vagy Címsor 1) formázás jelöli a Google számára az „érdemi szöveg” (cikk szövege, termékleírás, stb.) kezdetét. Az, hogy pl. a cikkek címei H1 vagy H2 formázásúak lesznek-e, befolyásolja az alkalmazott Joomla sablon. De még ha be is állítod a Joomla sablonban ezt a funkciót, akkor sem lehet minden kiegészítőnél (webáruház, képgaléria, keresések, stb.) elérni azt, hogy legyen az oldalaknak H1 tagja.

Ezért az általam optimalizált Joomla honlapokon ezt a funkciót kézzel állítom be minden egyes kiegészítőre. Így a H1 címsor minden aloldalon megjelenik, és pont ott, ahol kell: az érdemi szöveg elején.

3. Joomla SEO fejlesztés: tag cloud (címkefelhő)

A címkefelhő eredetileg a Wordpress blogmotor sajátja volt. A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek hamar rájöttek, hogy a Google a címkefelhővel ellátott oldalakat hamarabb indexeli, és jobb helyen hozza, ezért aztán tudatosan kezdték használni kulcsszavak elhelyezésére. A tag cloud (címkefelhő) tehát nem csak tetszetős, de keresőoptimalizálás szempontjából is nagyon fontos!

A Joomla keresőoptimalizálás fontos része a címkék (tag-ek) elhelyezése a cikkek mellett. Ilyet találsz ezen a honlapon is, például ez alatt a cikk alatt is. Erre persze megint külön telepíthető, megfelelően beállított komponensre van szükség, amit az általam optimalizált weboldalakon alkalmazok is.

Ráadásul egy olyan speciális változatot, amely rendkívüli módon felturbózza honlapod Google helyezéseit. Ennek a fejlesztésnek az a lényege, hogy a címkékre kattintva olyan URL-ek jönnek létre, amelyek ékezetes formában tartalmazzák a neked legfontosabb kulcsszavakat. Valahogy így:

Ez a tapasztalataim szerint jelentős mértékben javítja egy Joomla honlap Google helyezéseit.

4. Oldaltérkép alkalmazása.

A Joomla honlapokon alaphelyzetben nincs oldaltérkép. Többféle oldaltérkép kiegészítő alkalmazható hozzá, ingyenes és fizetős is. Többet is kipróbáltam, míg végül találtam egy olyan változatot, amelyet a Google Webmester eszközök el is fogad, és be is indexeli az általa felkínált oldalakat. Azoknak az ügyfeleimnek, akik megrendelik tőlem, ezt is telepítem.

Hogyan segíthetek én a Joomla weboldalad keresőoptimalizálásában?

A Joomla weboldalak optimalizálása két nagy részre oszlik:

a, Joomla keresőoptimalzálást segítő kiegészítők telepítése, beállítása

b, A honlapod minden egyes aloldalának egyenként történő optimalizálása.

Ez utóbbiról pár szót részletesebben.

Minden Joomla oldalon több aloldal van, mint ahány cikk vagy menüpont van rajta. Főként akkor, ha címkefelhő is kerül rá. Hiszen ha egy cikkhez 5 címkét rendelek, és minden címkére kattintva új aloldal jön létre, akkor 5-ször annyi aloldal lesz mint cikk. Ez persze így nem igaz, hiszen bizonyos címkék ismétlődnek a cikkekben, de nagyjából azt lehet mondani, hogy a címkefelhőt alkalmazó honlapokon 3-5 ször annyi aloldal van, mint amennyi cikk.

Tapasztalataim szerint még egy több száz aloldalból álló honlap esetén is a Google általában csak 40-50 aloldalra hoz ténylegesen látogatókat. Ezek az aloldalak azonban akár 20-30 kulcsszóra is megjelenhetnek a Google keresőben.

Ezeket a legfontosabb aloldalakat érdemes egyenként kielemezni, és ha nincsenek a Google első 10 helyezésében, akkor külön-külön optimalizálni azokat.

Ennek a munkának az elvégzését teljesítménydíjazással vállalom (ft/aloldal). Ajánlatot a cikk végén lévő telefonon tudsz kérni!

Bármilyen honlap optimalizálásának fontos része a linképítés

A prémium linképítés főbb lépései

  1. Piackutatásazoknak a kulcsszavaknak a felkutatásához, amellyel az emberek a Google keresőben a termékeidet vagy szolgáltatásaidat keresik.
  2. A honlapod ellenőrzése abból a szempontból, hogy tartalmazza-e a piackutatás által kimutatott kulcsszavakat. Azokkal a kifejezésekkel, amelyeket a honlapod nem tartalmazza, minél előbb szövegeket kell írni, és feltölteni a honlapodra.
  3. Google helyezés ellenőrzés. Egy speciális szoftverrel ellenőrizzük, hogy a piackutatás által feltárt kulcsszavakra a honlapod:
a, hányadik helyen jön fel
b, melyik aloldala jön fel az adott kulcsszóra
(Ehhez szükségünk van egy Google Webmester Eszközök hozzáférésre is.)
  1. Prémium linképítés tervezés. Egy hónap alatt 20 prémium cikket lehet építtetni a honlapra, amely legfeljebb 40 linket tartalmazhat. A linképítés tervezés célja, hogy kiderítsük:
a, mely kulcsszavakra érdemes abban a hónapban linket építeni
b, melyik aloldalt linkeljük be
  1. Elindul a prémium linképítés. Ennek során a linképítő cég munkatársai a megadott kulcsszavakkal 2000 karakteres cikkeket írnak, amelybe 2-2 linket helyeznek el. A cikkeket a linkekkel folyamatosan helyezi ki a linképítő cég az általa üzemeltetett 350 portáloldalra.
  2. Ha elkészült a linképítés, részletes kimutatást kapsz arról, hogy milyen honlapokra milyen szövegeket helyeztünk ki.
  3. Ellenőrizzük, hogy egy hónap alatt mennyit változtak a honlapod Google helyezései. Ennek fényében tervezzük meg a következő havi linképítést. Vagyis a ciklus ismétlődik a 4. ponttól.

A prémium linképítés tehát havi ciklusokból áll.

Mennyi ideig tart a prémium linképítés?

A prémium linképítés minimum 3 hónap, ideális esetben folyamatos, tehát minden hónapban készülnek a honlapodra linkek.

Hány kulcsszót vizsgálunk a prémium linképítés során?

A honlapokat minimum 50, jellemzően 150 kulcsszóra vizsgáljuk. Nagy forgalmú, széles áruválasztékot kínáló webáruházak esetén akár 400 vagy több kulcsszó folyamatos figyelésére is szükség lehet.

Mennyi idő után hoz eredményt a prémium linképítés?

A prémium linképítés általában a 3. hónap végére hoz észrevehető eredményeket. Mivel egy hónapban általában 40 kulcsszóra építünk linkeket, éves folyamatos linképítéssel így lehet kb. 100 kulcsszóra előre hozni. Mindig vannak olyan kulcsszavak, amelyek fontosak, még sincs a honlapod az első helyen rájuk. Amíg pedig így van, addig a prémium linképítést nem érdemes abbahagyni.

A linképítés havi ciklusokban folyik. Mikor a havi adag elkészült, újra kell ellenőrizni a honlapod vagy webáruházad Google helyezéseit. A linképítés hatása minden kulcsszó esetén más-más (ez főleg a konkurencia erősségétől függ). Lesznek olyan kulcsszavak, amivel sok helyezést lép előre az oldalad, és lesznek, amivel kevesebbet.

A honlapod általában nem csak azokra a kulcsszavakra lép előre, amelyekre abban a hónapban volt linképítés. Egy olyan honlap, amely 150 kulcsszóra a Google lista első 50 helyén belül van jellemzően legalább 40-50 kulcsszóval 200-250 helyezést lép előre egy-egy prémium linképítési ciklusban.

Persze mindig vannak olyan kulcsszavak is, amelyekkel a honlapod visszalép. Ezek általában azok, ahol te nem rendeltél linket, a konkurensed viszont igen (vagy más módon fejlesztette a honlapját, pl. szövegeket töltött fel az adott kulcsszavakkal).

Innentől a keresőoptimalizálás optimális esetben havi ciklusokban folyik. A ciklus elején Google helyezés ellenőrzés, ezután az aktuális havi linképítési stratégia kialakítása. Ha a havi prémium linképítés megindult, akkor az egy hónapos várakozási időszakban érdemes új kulcsszavakra szövegeket írni, bővíteni a kategória vagy termék leírásokat a webáruházban, stb.

SEO tanácsadás

Keresőoptimalizálást csak előzetes, fizetős konzultáció után vállalok!

A konzultáció kettős célt szolgál:

1. A weboldalak készítése, keresőoptimalizálás során olyan speciális, az általam több százszor kipróbált, tesztelt módszereket alkalmazok, amelyeket más forrásból nem ismerhetsz és amelyeket én sem teszek közzé sehol. A konzultáció során ezeket a módszereket veled is megosztom, hogy így el tud dönteni, érdemes-e belevágni a közös munkába. Ezeket a módszereket akkor is fel tudod használni, ha később valaki mással végezteted el a munkát. Tehát a konzultációból akkor is profitálsz, ha a munkát nem tőlem, hanem valaki mástól rendeled meg, vagy saját magad végzed el. Ha a konzultáció során megismered ezeket a lehetőségeket, gyorsabban elérheted üzleti céljaidat, elkerülheted a felesleges pénzkiadást és energia befektetést.

2. Ahogyan a kezelés vagy a gyógyszer felírása előtt a doktornak is diagnózist kell felállítania, nekem is meg kell tudnom, hogy milyen problémára keresel megoldást. Meg kell ismernem, hogy pontosan mit szeretnél.

Az árajánlat előtti konzultáció óradíjas szolgáltatás. Díjszabása:

Tanácsadás kiszállással Budapest területén: 15.000 Ft megkezdett óránként
Tanácsadás Leányfalun: 10.000 Ft megkezdett óránként
Tanácsadás Skype-on vagy telefonon keresztül: 7500 Ft megkezdett óránként

Árajánlatot csak a személyes konzultáció után adok.

Amennyiben a konzultáció és az árajánlat kézhezvétele után úgy döntesz, hogy megrendeled a kívánt munkát,  a konzultáció díját levonom a munkadíjból.

Hiszek abban, hogy amennyiben meg tudunk állapodni, közös munkánk mindkettőnk számára üzletileg előnyös együttműködést fog biztosítani.

A konzultáció megrendeléséhez, további információk kéréséhez hívd a következő telefonszámot:

hivjmost