Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Joomla keresőoptimalizálás (Joomla SEO)

Joomla keresőoptimalizálás (Joomla SEO) Joomla keresőoptimalizálás (Joomla SEO)

Az elmúlt 10 évben több száz Joomla honlapot készítettem és keresőoptimalizáltam.

Ha téged is ez érdekel, akkor először is azt a kérdést tisztázzuk, hogy:

Miben más egy Joomla honlap optimalizálása, mint az általános keresőoptimalizálás?

Az alapelvek nyilván ugyanazok mint egy bármilyen más weboldal esetén. Vannak azonban speciális beállítási és egyedi optimalizálási alternatívák is.

A Joomla alapszoftver már önmagában is sok keresőoptimalizálási lehetőséget biztosít, és ez igaz a legnépszerűbb kiegészítő komponensekre is. Megoldott a keresőbarát névátírás (SEF), adhatsz minden menüpontnak külön egyéni Title tagot.

Megadhatod a meta leírásokat és meta kulcsszavakat a cikkekben, a webáruház termékeinél vagy blogbejegyzésekben - bár ezeket a Google az elmúlt években nem veszi figyelembe, így felesleges munka vesződni vele.

Ha azonban keresőoptimalizálás szempontjából a maximumot szeretnéd kihozni céged Joomla honlapjából, akkor ennél többre van szükség. Vannak olyan komponensek és beállítások, amelyek a Joomla honlapból a maximumot hozzák ki SEO szempontból.

Mielőtt azonban ezeket ismertetném, beszéljünk először a Joomla oldalakon használt hibás keresőoptimalizálási technikákról.

Automatizált Joomla SEO?

Sok honlapkészítő úgy akarja megoldani a Joomla keresőoptimalizálását, hogy feltelepít egy SEO vagy SEF (keresőbarát névátírás) komponenst. Ezek automatikusan hoznak létre meta leírásokat, meta kulcsszavakat, saját névátírást használnak, stb. A legismertebbek az sh404sef a SEO generator az RSSeo vagy az Artio Joomsef. Ezek többségét kipróbáltam, és ha használni akarod a honlapodon, akkor nem vállalom annak az optimalizálását. Ezek ugyanis tapasztalataim szerint több kárt okoznak mint hasznot. A Joomla weboldalak egyes funkcióit teljesen működésképtelenné tehetik, külön adatbázisba töltik a szükséges beállításokat, így később az eltávolításuk problémás lehet.

Ne az automatizált komponensekben bízz, a gondosan a cégedre szabott, lépésről lépésre végrehajtott célirányos keresőoptimalizálás hoz eredményt.

Joomla szoftveres keresőoptimalizálás

2008 óta számtalan olyan kisebb nagyobb kiegészítést alkalmazok az általam használt Joomla honlapokon, amelyek jelentősen javítják a SEO esélyeidet, ha fontos, hogy hol jön be a weboldalad a Google listáján.

A Joomla alapvető keresőoptimalizálása

A Joomla alap keresőoptimalizálásának kezdőlépései a következők.

1. Keresőbarát névátírás (SEF) bekapcsolása

A Joomla saját keresőbarát névátírásának bekapcsolása. Ehhez szükség van a .htaccess fájlra, és olyan tárhelyre, amely lehetővé teszi ennek a funkciónak a működtetését.

2. H1 tagok beállítása minden aloldalon

Alapesetben a H1 (Heading 1 vagy Címsor 1) formázás jelöli a Google számára az „érdemi szöveg” (cikk szövege, termékleírás, stb.) kezdetét. Az, hogy pl. a cikkek címei H1 vagy H2 formázásúak lesznek-e, befolyásolja az alkalmazott Joomla sablon. De még ha be is állítod a Joomla sablonban ezt a funkciót, akkor sem lehet minden kiegészítőnél (webáruház, képgaléria, keresések, stb.) elérni azt, hogy legyen az oldalaknak H1 tagja.

Ezért az általam optimalizált Joomla honlapokon ezt a funkciót kézzel állítom be minden egyes kiegészítőre. Így a H1 címsor minden aloldalon megjelenik, és pont ott, ahol kell: az érdemi szöveg elején.

3. Joomla SEO fejlesztés: tag cloud (címkefelhő)

A címkefelhő eredetileg a Wordpress blogmotor sajátja volt. A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek hamar rájöttek, hogy a Google a címkefelhővel ellátott oldalakat hamarabb indexeli, és jobb helyen hozza, ezért aztán tudatosan kezdték használni kulcsszavak elhelyezésére. A tag cloud (címkefelhő) tehát nem csak tetszetős, de keresőoptimalizálás szempontjából is nagyon fontos!

A Joomla keresőoptimalizálás fontos része a címkék (tag-ek) elhelyezése a cikkek mellett. Ilyet találsz ezen a honlapon is, például ez alatt a cikk alatt is. Erre persze megint külön telepíthető, megfelelően beállított komponensre van szükség, amit az általam optimalizált weboldalakon alkalmazok is.

Ráadásul egy olyan speciális változatot, amely rendkívüli módon felturbózza honlapod Google helyezéseit. Ennek a fejlesztésnek az a lényege, hogy a címkékre kattintva olyan URL-ek jönnek létre, amelyek ékezetes formában tartalmazzák a neked legfontosabb kulcsszavakat. Valahogy így:

Ez a tapasztalataim szerint jelentős mértékben javítja egy Joomla honlap Google helyezéseit.

4. Oldaltérkép alkalmazása.

A Joomla honlapokon alaphelyzetben nincs oldaltérkép. Többféle oldaltérkép kiegészítő alkalmazható hozzá, ingyenes és fizetős is. Többet is kipróbáltam, míg végül találtam egy olyan változatot, amelyet a Google Webmester eszközök el is fogad, és be is indexeli az általa felkínált oldalakat. Azoknak az ügyfeleimnek, akik megrendelik tőlem, ezt is telepítem.

Hogyan segíthetek én a Joomla weboldalad keresőoptimalizálásában?

A Joomla weboldalak optimalizálása két nagy részre oszlik:

a, Joomla keresőoptimalzálást segítő kiegészítők telepítése, beállítása

b, A honlapod minden egyes aloldalának egyenként történő optimalizálása.

Ez utóbbiról pár szót részletesebben.

Minden Joomla oldalon több aloldal van, mint ahány cikk vagy menüpont van rajta. Főként akkor, ha címkefelhő is kerül rá. Hiszen ha egy cikkhez 5 címkét rendelek, és minden címkére kattintva új aloldal jön létre, akkor 5-ször annyi aloldal lesz mint cikk. Ez persze így nem igaz, hiszen bizonyos címkék ismétlődnek a cikkekben, de nagyjából azt lehet mondani, hogy a címkefelhőt alkalmazó honlapokon 3-5 ször annyi aloldal van, mint amennyi cikk.

Tapasztalataim szerint még egy több száz aloldalból álló weboldal esetén is a Google általában csak 40-50 aloldalra hoz ténylegesen látogatókat. Ezek az aloldalak azonban akár 20-30 kulcsszóra is megjelenhetnek a Google keresőben.

Ezeket a legfontosabb aloldalakat érdemes egyenként kielemezni, és ha nincsenek a Google első 10 helyezésében, akkor külön-külön optimalizálni azokat.

Ennek a munkának az elvégzését teljesítménydíjazással vállalom (ft/aloldal). Ajánlatot a cikk végén lévő telefonon tudsz kérni!

Joomla weboldal készítés tanácsadás

Joomla weboldalak keresőoptimalizálását csak előzetes, fizetős konzultáció után vállalom!

A konzultáció kettős célt szolgál:

1. A weboldalak készítése, keresőoptimalizálás során olyan speciális, az általam több százszor kipróbált, tesztelt módszereket alkalmazok, amelyeket más forrásból nem ismerhetsz és amelyeket én sem teszek közzé sehol. A konzultáció során ezeket a módszereket veled is megosztom, hogy így el tud dönteni, érdemes-e belevágni a közös munkába. Ezeket a módszereket akkor is fel tudod használni, ha később valaki mással végezteted el a munkát. Tehát a konzultációból akkor is profitálsz, ha a munkát nem tőlem, hanem valaki mástól rendeled meg, vagy saját magad végzed el. Ha a konzultáció során megismered ezeket a lehetőségeket, gyorsabban elérheted üzleti céljaidat, elkerülheted a felesleges pénzkiadást és energia befektetést.

2. Ahogyan a kezelés vagy a gyógyszer felírása előtt a doktornak is diagnózist kell felállítania, nekem is meg kell tudnom, hogy milyen problémára keresel megoldást. Meg kell ismernem, hogy pontosan mit szeretnél.

Az árajánlat előtti konzultáció óradíjas szolgáltatás. Díjszabása:

Tanácsadás kiszállással Budapest területén: 15.000 Ft megkezdett óránként
Tanácsadás Leányfalun: 10.000 Ft megkezdett óránként
Tanácsadás Skype-on vagy telefonon keresztül: 7500 Ft megkezdett óránként

Árajánlatot csak a személyes konzultáció után adok.

Amennyiben a konzultáció és az árajánlat kézhezvétele után úgy döntesz, hogy megrendeled a kívánt munkát,  a konzultáció díját levonom a munkadíjból.

Hiszek abban, hogy amennyiben meg tudunk állapodni, közös munkánk mindkettőnk számára üzletileg előnyös együttműködést fog biztosítani.

A konzultáció megrendeléséhez, további információk kéréséhez hívd a következő telefonszámot:

hivjmost