Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Banner készítés weboldalad hirdetéséhez

A remarketing a banner hirdetés leghatékonyabb módszere A remarketing a banner hirdetés leghatékonyabb módszere

A banner készítés jelentősége

Az 1990-es évek végétől egészen 2005-ig (az AdWords széles körű elterjedéséig) a banner készítés és kihelyezés volt a hirdetések legelterjedtebb eszköze.

Ezek a hirdetések nem voltak túl hatékonyak.

Egy barátom egyszer meghirdette a cégét 2000 környékén Magyarország egyik legnagyobb internetes híroldalán az Indexen egy bannerrel. 100 000 megjelenésért 250 000 forintot fizetett. A 100 000 megjelenés néhány óra alatt lefutott. A barátom egész nap figyelte az Indexet, és csak néha látta saját hirdetését, mert az oldalakon annyi párhuzamos banner futott. A hirdetésnek pedig nem lett haszna. Negyedmillió forintja bánta ezt a kísérletet.

Ezért a banner készítés folyamatosan elvesztette jelentőségét, mindenki az AdWords szöveges hirdetésire tért át, mert itt csak akkor kell fizetni, ha valaki rá is kattint a hirdetésedre.

Egy idő után azonban az AdWords is lehetővé tette a bannerek kihelyezését. A bannerek nem a Google keresési listájában jelennek meg, hanem az úgynevezett Display Hálózaton, vagyis azokon a weboldalakon, amelyek szerződést kötöttek a Google céggel, és a lehetővé teszik, hogy a keresőóriás bannereket helyezzen el az oldalukon. Kattints ide, ha a Google banner hirdetéseiről szeretnél részletesen olvasni.

A banner hirdetések nagyon jók akkor, ha olyan célcsoportot szeretnél elérni, aki még nem keresi a terméked, szolgáltatásod.

A Facebook szintén lehetővé teszi a banneres hirdetést. A nagy lökést a banner készítés számára azonban az AdWords remarketing banner hirdetések megjelenése jelentette. Erről itt olvashatsz részletesen.

A banner készítés eszközei

A banner készítés legegyszerűbb eszköze a Paint, amit a Windows alapszoftverei között találsz. Vannak szabvány banner méretek, de ma már egyedi megállapodást lehet kötni minden weboldallal, hogy milyen típust fogadnak.

Fontos, hogy ha az AdWords remarketing hirdetéseit szeretnéd igénybe venni, akkor minimum 5 féle, előre megadott méretű bannert kell elkészítened.

A Paint csak statikus, vagyis nem mozgó banner készítését teszi lehetővé. Vannak azonban olyan formátumok (GIF, FLV), amelyek lehetővé teszik animált, mozgó banner készítését is. Az interneten számos ingyen letölthető banner készítő programot találsz, csak írd be a Google keresőbe, hogy „free animated banner software”.

Mire ügyelj, ha banner készítésbe kezdesz?

1. A nagy fáljok lassan töltődnek be. Ezért legyen minél kisebb legyen az elkészült fájl mérete. Használj álló képhez használj JPG vagy PNG formátumot, kerüld a tömörítetlen BMP használatát!

2. Jobb a mozgó kép, mint a statikus. A GIF fájl lehetővé teszi egyszerűbb animációk készítését, de ha igazi mozgó bannert szeretnél, akkor készíts vagy készíttess Flash bannert. Videót is tartalmazó animált (mozgó) GIF fájlok hatalmas méretűek lehetnek, ezért készíttess inkább Flasht, még ha ez bonyolultabb vagy többe kerül is. A Flash banner készítés bonyolult dolog, drága szoftver kell hozzá, és komoly hozzáértés. Jobban jársz, ha szakemberre bízod!

3. Ne csak szövegeket, hanem képeket is használj a banner készítés során. A képek megragadják a szemet, felkeltik az érdeklődést, így többen kattintanak majd az elkészült banneredre.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél profi bannert a céged hirdetéséhez, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!