Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

internet-sikerkalauz-3dLehet, hogy egy új weboldalt szeretnél készíttetni.

Lehet, hogy a meglévő honlapod nézettségét akarod növelni, mert több vevőt szeretnél.

Az Internet Sikerkalauz abban segít neked, hogy a weboldaladat kevesebb munkával, kisebb költséggel tehesd hatékonyabbá.

Az Internet Sikerkalauz nem számítástechnikai könyv. Ha semmit nem értesz a számítástechnikához, ha a telefonodon nem tudsz megírni egy SMS-t, az Internet Sikerkalauz segítségével akkor is megérted, mi fontos üzletileg a weboldaladon és mi nem.

Mitől függnek a linképítés árak, milyen típusú linkeket vásárolhatsz? Miért változnak olyan széles skálán az árak? Az alábbiakban megtudhatod ezekről a legfontosabb információkat.

Hogy ne kelljen végigolvasnod az egészet: a legolcsóbb link amit nálam tudsz rendelni, 1300 forintba került. Azt javaslom, hogy ez alatt az ár alatt ne is vásárolj linket, mert kidobott pénz lesz! Ha csak az ár számít, nem kell tovább olvasnod. Ha viszont szeretnéd megtudni, hogy mit kaphatsz a pénzedért, kérlek olvass tovább.

A prémium linképítés folyamata a következő főbb lépésekből áll:

1. Piackutatás azoknak a kulcsszavaknak a felkutatásához, amellyel az emberek a Google keresőben a termékeidet vagy szolgáltatásaidat keresik.

Egyre többször keresnek meg cégvezetők a következővel:

„Van egy weboldalam, ami évek óta megvan. Saját magam optimalizáltam, hozott is vevőket rendesen. Most viszont visszaestünk a Google listáján, ezért kéne egy kis segítség.”

Az alaposabb átvizsgálás azt mutatja, hogy ezeket a honlapok Google büntetést kaptak valamilyen nem megengedett keresőoptimalizálási módszer használata miatt.

A tulajdonos lehet, hogy nem is tudta, hogy illegális módszert alkalmaz, vagy nem tudta, hogy olyan céget bízott meg, aki ilyen módszerrel "doppingolta" a honlapját. Dopping alatt értsd: nem megengedett látogatószerző módszerek.

Az alábbiakban azt tudhatod meg, hogy hogyan lehet hatékony versenytárs elemzést végezni a honlapod keresőoptimalizálásához. Ha másféle konkurencia analízist szeretnél, javaslom keress más weboldalt.

Az interneten az a konkurensed, aki megelőz téged egy adott értékesítési csatornán. Ha a Google keresőben szeretnél megjelenni, akkor az a konkurensed, aki egy kulcsszóra előbb áll a Te honlapodnál (Különböző kulcsszavakra különböző konkurenseid lehetnek!). Ha AdWords hirdetést indítasz, az a versenytársad, akinek a hirdetése előbb, vagy többször jelenik meg a Tiédnél. Ha az Árukeresőn vagy az Árgépen szeretnél megjelenni, akkor az a konkurens vállalkozás, aki ugyanazt a terméket – általában olcsóbban – kínálja.

A Google már évekkel ezelőtt szabadalmaztatott egy „duplikált dokumentum felismerés” nevű eljárást böngésző rendszerében. A szabadalom azt határozza meg, hogy a keresőmotor hogyan szűri meg a duplikált weboldal tartalmakkal.

Mi is a duplikálás, mi a duplikált tartalom?

A Google szabadalma pontosan leírja:

Lehet egy weboldalt doppingolni? Ha igen, le lehet bukni a doppingteszten? Erről írnék most neked...

2013-ban a Tour De France-on induló kerékpárosok lényegesen gyengébb eredményeket produkáltak, mint néhány évvel korábban. Mindezt azért, mert a kerékpáros versenyszövetség egyre hatékonyabban képes szűrni a versenyzők körében általánosan elterjedt doppingot. Több mint egy évtizedre visszamenően töröltek el világbajnoki címeket emiatt, többek között Lance Armstrong és Michael Rasmussen díjait.

Mi köze ennek a Google keresőoptimalizáláshoz?

Ez a cikk a keresőoptimalizálás legfontosabb alapját, a kulcsszavakat mutatja be. A cikkben bemutatok neked egy ingyen szoftvert is, amivel ellenőrizni tudod, milyen kulcsszavak szerepelnek leggyakrabban a weboldaladon.

Mielőtt megismernéd a kulcsszó sűrűség fogalmát és jelentőségét, először is nézzük meg, mit jelent maga a kulcsszó.

A kulcsszó az a szó vagy kifejezés, amire szeretnéd, ha a weboldalad a Google keresőben az első helyre kerüljön.

Mi a horgönyszöveg?

Horgonyszöveg az a szó vagy kifejezés egy szövegben, melyre linket raktak. Vagyis ha a szövegnek erre a részére kattintasz, akkor egy másik honlapra, vagy a honlap egy másik helyére visz a böngésződ (Firefox, Chrome, Internet Explorer, stb.).

Bár Magyarország szinte minden tájáról vannak partnereim (sőt néhányan küldöldiek is), a legtöbb cég akinek a honlapját keresőoptimalizálom Budapesti, vagy Budapest környéki. Én a Dunakanyarban, Leányfalun élek, és ritkán mozdulok ki itthonról, hiszen a keresőoptimalizálás munkáját itthonról is tökéletesen el tudom látni.

Ha szeretnéd a honlapod minél több kulcsszóra a Google első helyén látni,
először ismerd meg a weboldal optimalizálás feltételeit.

Vagyis azt, hogy mi alapján fogja a Google a weboldalad az első helyre tenni.

A weboldal optimalizálás feltételei két nagy csoportra oszthatók:

A hétvégén egy segélykérő e-mailt kaptam egy cégvezetőtől, aki saját maga készítette a weboldalát, és saját maga végzi annak a kereső optimalizálását is. Elolvastam, és elgondolkodtam rajta. Két kérdés merült fel bennem:

1. Vajon ez a cégvezető mennyire képzi magát kereső optimalizálás terén?

2. A gyakorlatban mit tud megvalósítani a tudásából?

Idézem a levelet:

A honlap optimalizálás sokkal megfelelőbb kifejezés a kereső optimalizálás vagy Google optimalizálás helyett. A keresőoptimalizálás ugyanis - éppúgy mint a katasztrófavédelem – nyelvileg helytelen kifejezés, hiszen nem a Google keresőt optimalizáljuk, hanem a honlapot (és nem a katasztrófát védjük…).

A helyes kifejezés tehát: honlap optimalizálás.

A honlap optimalizálás során tehát igyekszünk egy honlapot úgy kialakítani, hogy az a rajta lévő tartalmakkal, linkekkel, képekkel, funkciókkal támogassa a Google keresőben jó helyezések elérését. Nézzük át, mi az a három legfontosabb szempont, ami elősegíti a honlap optimalizálás sikerességét:

Bár a Facebook és Google+ kedvelések és megosztások közvetlenül nem javítják a honlapod Google helyezéseit, nagy hiba, ha a honlapod tartalma nincs rendszeresen megosztva a közösségi oldalakon. Az alábbi cikkből megtudod miért.

Szerinted mit jelent az a szó, hogy keresőmarketing?

És mi a különbség a keresőoptimalizálás és a keresőmarketing között?

Hiába Googliztam rá, a talált weboldalakon össze-vissza beszéltek róla a szerzők.

Annyit tudtam megállapítani, hogy a keresőmarketing olyan fogalom, amiről sokan beszélnek, de valójában azt sem tudják mit jelent.

Ezért elmondom, hogy mit jelent a keresőmarketing az én megfogalmazásomban.

A Google index határozza meg, hogy egy-egy meghatározott kulcsszóra vagy kifejezésre milyen honlapok és milyen sorrendben jelennek meg a Google keresőben.

Képzeld el az internetet úgy, mint egy hatalmas könyvtárat, ahol minden weboldal egy könyv számos oldallal. Ebben a „könyvtárban” a Google tölti be a „katalógus” szerepét. A Google minden általa felfedezett honlapot „kiolvas” vagyis eltárolja és elemzi a rajtuk lévő szövegeket. A feltérképezési folyamat során lényegében „beszkenneli” a honlapok aloldalait, majd ennek alapján létrehoz egy indexet.

2016. március 7-én a Google bejelentette, hogy törli a PageRank értékeket. Mivel a PageRank a linképítés alapja volt, joggal merül fel, hogy a jövőben minek alapján lehet eldönteni egy honlap értékét? Ezt nézem át az alábbi cikkben.

(És miért hiszik olyan sokan, hogy nem az?)

A Google keresőoptimalizálás látszólag két egyszerű tevékenységből áll:  szövegírás és linképítés. Az elmúlt két évben a legtöbb cégvezető mégis belebukott, ha saját maga próbálkozott optimalizálni saját céges weboldalát. Az alábbi cikkből megtudhatod, miért olyan nehéz eredményeket elérni – még ha úgy látszik is, hogy nem az...

Az elmúlt héten több partnerem oldalával kapcsolatban a következő figyelmeztetést kaptam a Google Webmester Eszközöktől (Search Console):

„A nem biztonságos jelszógyűjtés figyelmeztetéseket generál az 56-os verziójú Chrome-ban a(z) xxx oldalon.”

Mit jelent ez a figyelmeztetés? Mennyire kell komolyan venni, és hogyan befolyásolja a keresőoptimalizálás eredményét?