Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Közösségi oldalak (Facebook, Google+, stb.) és a keresőoptimalizálás

Közösségi oldalak (Facebook, Google+, stb.) és a keresőoptimalizálás Közösségi oldalak (Facebook, Google+, stb.) és a keresőoptimalizálás

Bár a Facebook és Google+ kedvelések és megosztások közvetlenül nem javítják a honlapod Google helyezéseit, nagy hiba, ha a honlapod tartalma nincs rendszeresen megosztva a közösségi oldalakon. Az alábbi cikkből megtudod miért.

Számítanak a közösségi oldalak a Google helyezésekben?

Az interneten a keresőoptimalizálással foglalkozó cégek és szakemberek között jelentős véleménykülönbségek vannak abban, hogy milyen hatással van a Facebook és Google+ megosztások száma egy honlap helyezésére a Google keresőben.

Sokan vallják azt a véleményt, hogy a Facebook és Google+ megosztások javítják a Google helyezéseket. A keresőóriás azonban nyilatkozatban erősítette meg, hogy a megosztások száma nem javítja a Google helyezéseket.

Miért fontos mégis, hogy rendszeresen megoszd honlapod tartamait a közösségi oldalakon?

A Google a keresőoptimalizálásnál a honlapod tartalmát és a honlapodra mutató linkek számát és minőségét veszi alapul a helyezések kialakításánál.

Két weboldal közül, amelyeknek nagyjából azonos a tartalma, az fog jobb helyezést elérni, amelyikre több link mutat más weboldalakról.

Persze nem mindegy, hogy hogyan linkelik be a weboldalad. Kattints ide, ha szeretnél részletesen olvasni a prémium linképítés legfontosabb szabályairól.

A prémium linképítés tehát fontos dolog. Ne téveszd azonban szem elől azt, hogy miért tartja fontosnak a Google a honlapodra mutató linkeket!

Azért mert a keresőóriás úgy véli, hogy akkor linkeli be valaki a honlapod tartalmát, ha az ÉRDEKES számára.

Ki hallott azonban arról, hogy több tucatnyian belinkelik egy honlap cikkeit saját weboldalukon vagy blogjaikban, de soha nem osztják meg azt a Facebookon vagy a Google+-on?

Ez ugye elég hihetetlen.

Tehát a Google azokat a weboldalakat, amelyekre sok link mutat (több mint 40-50), de amelyeknek nincs egyáltalán közösségi megosztása, azokat tiltott keresőoptimalizálás miatt SPAM oldalaknak minősíti és visszasorolja.

A megoldás az, hogy a cégednek minél előbb el kell indítania saját Facebook és Google + oldalát is, és a honlapon lévő tartalmakat minél többször megosztani azokon.

A Facebook megosztásokra érdemes havi 10.000-30.000 forintos Facebook hirdetési büdzsét is tervezni, hogy a posztok eljussanak a lehetséges célközönséghez.

A Google+ oldalakat a Facebook rendszeréhez hasonlóan közvetlenül hirdetni nem lehet. A megoldás az, ha a cég minél több alkalmazottja aktivizálja saját Google fiókját, és rendszeresen megosztja illetve „plusszolja” a cég által megosztott tartalmakat.

Ha van energiád, érdemes a Linkedin és a Twitter hálózatán is közzétenni a posztokat.

Nagyban elősegíti a honlapod tartalmainak megosztását, ha a honlapod erre elő van készítve.

Fontos, hogy az oldalaidon ott legyenek a Facebook és Google+ megosztás gombok, és hogy ezek a megfelelő tartalmakat osszák meg!

Nem árt ellenőrizni a honlapod úgynevezett Open Graph protokollját, ugyanis ez határozza meg, a tartalmaid hogyan jelennek meg majd a közösségi oldalakon.

Legyél profi, dolgoztass profival!

Ha szeretnél egy olyan Joomla weboldalt, amelynek taralmait egyszerűen tudják megosztani a látogatók, hívd a következő telefonszámot:

hivjamost-mobil

Mobilról kattintva azonnal hívható!