Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Dolgoztam boltban eladóként, tanították, hogy a kereskedelem első számú törvénye: „A vevőnek mindig igaza van!” De mi a helyzet a szolgáltató ágazatban, ahol nem egy konkrét termékről van szó, hanem egy összetett, néha komoly iskolai végzettséget igénylő tevékenységről? Miben kell ilyenkor a vevőnek igazat adni, és miben nem?

Kategória: Blog

Könyvajánló - HVG könyvek: Énmárka2010 elején úgy éreztem ha fel akartam venni a versenyt a konkurens weboldal készítők mindent elöntő áradatával, tovább kell képeznem magam. A szigorúan szakmai könyvek mellett főként a HVG kínálatából válogattam. Az Énmárkát a berlini IFA kiállításra vittem magammal szeptember elején, és a reptéren kezdtem bele az olvasásába.

Az Énmárkát csak ajánlani tudom mindenkinek. Ez a könyv is nagy szerepet játszott abban, hogy ne a cégemet hirdessem, hanem inkább saját magam. A potenciális ügyfelek számára a Kanga Design név nem sokat mond, márkát építeni a cégemnek pedig nincs elég pénzem. De szakmai körökben vagy a lakhelyemen Leányfalun ismernek, és ha a hirdetésemben a fotómat látják, egyszerűen az utcán is megszólítanak, hogy: „Mennyiért csinálna egy honlapot?”

Kategória: Blog

A halak nem a horogra harapnak, hanem a csaliraErről a fenti bölcsességről mintha megfeledkeznének a weboldal tulajdonosok és honlap készítők. Egy olyan honlap, ami a cég adatait mutatja be, ami arról szól, hogy "cégünk 15 éve..." és hogy "ISO 9000-es minősítésünk..." az olyan, mintha a vállalkozás csupasz horoggal akarna halat fogni.

A csali az, ami lázba hozza a vevőt, ami után ellenállhatatlan vágyat fog érezni, amit ha kihagyna, úgy érzi hatalmas hibát követne el. A te vállalkozásodnak, a te cégednek mi a csalija? Milyen ellenállhatatlan ajánlatot kínálsz a vevőidnek?

Kategória: Blog

Úgy tűnik szinte lehetetlen előre megmondani, hogy mekkora hasznot fog hozni készülő weboldalad a jövőben. Pedig a dolog egyáltalán nem olyan bonyolult, mint ahogy látszik. Mai bejegyzésemben elárulom a titkát:

Hogyan döntheted el, hogy jó e a webes alapkoncepciód?

Kategória: Weboldal tervezés

A honlap szerkesztés a weboldalad tartalmának rendszerbe állítását jelenti. A honlap szerkesztés során a weboldalad szerkezetének, dizájnjának, szövegeinek, képeinek és videóinak egymáshoz, a Google keresőhöz és az ügyfeled igényeihez való viszonyát határozod meg.

A honlap szerkesztés megelőzi a weboldalad elkészítését, és nagyban hozzájárul annak hatékonyságához, sikerességéhez.

A weboldal készítés esetében kétféle módszert alkalmazhatsz: készíthetsz passzív vagy aktív weboldalt.

A passzív weboldalaknál a tartalmat a weboldalakat felépítő (html) kód tartalmazza, és a böngészők (Internet Explorer, Firefox, Opera, Chrome) alakítják át azt a látogatók számára is élvezhető formává.

A dinamikus weboldalaknál ezzel szemben a tartalom egy úgynevezett adatbázisban kerül tárolásra, és a szerveren futtatott programok alakítják ki ezekből az adatokból a böngésző számára emészthető html weboldalt.

Az egyik komoly hiba, amit weboldal készítés közben elkövethetsz, az úgynevezett belépő weboldal alkalmazása. Képzeld el, ha a weboldalamra érve ennyit találnál:

KANGA DESIGN

BELÉPÉS

Kezdő webmester koromban én is elkövettem ilyen hibát.

A weboldal készítés során az oldaltérképnek kettős haszna van:

1. segít a látogatóidnak eligazodni a weboldaladon
2. segít a keresőoptimalizálásban.

Persze fontos az is, hogy a látogatóid sokkal könnyebben megtalálják az oldaltérkép segítségével a honlapodon lévő cikkeket. Az is lényeges azonban, hogy ha az oldaltérkép megfelelő kódolású (XML formátum esetén) akkor annak tartalma automatikusan továbbítható a Google Webmester Eszközök részére. Így az oldaltérkép automatikusan „jelenti” a weboladon megjelent új cikkeket a Google számára.

Az alábbiakban összegyűjtöttem azokat a leggyakoribb kérdéseket, amelyeket partnereim az elmúlt években honlapjuk készítése során feltettek. Érdemes lehet átolvasni, hasznos információkat találhatsz benne, ha Te is weboldalt szeretnél készíttetni.

Kategória: Gyakori kérdések

„Másfél éve megvan a honlapunk, de talán ha két érdeklődőt hozott a cégünknek.”

Sok vállalkozó ezzel kezdi, mikor megkérdezem tőle, hogy miért keresett fel.

Meglepődnél, hogy milyen gyakran fordul elő, hogy a cégek több százezer forintot fizetnek ki a honlapjukért, és csak egy-két év elteltével tudatosul bennük, hogy a ráfordított költség kidobott pénz volt. Ez az egyik legnagyobb probléma, ami a weboldalak esetén előfordul. A másik a következő:

„Fél éve készül a honlapunk. A grafikus megtervezte a dizájnt, a honlapkészítő cég feltelepítette a szoftvert, de elakadtunk a munka során, még mindig nem működik a weboldal.”

Kategória: Weboldal tervezés
4. oldal / 5