Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

A lehetséges vevőid január 1-én megfogadták, hogy az új évben leszoknak a dohányzásról, fogyókúráznak majd, végre pénzügyi tervet készítenek, új könyvelőt keresnek, eladják a régi kocsijukat stb. Ezért az első dolguk, hogy miután január első munkanapján bekapcsolták a számítógépüket, a reggeli kávéjuk iszogatása közben kiguglizzák (beírják a Google keresőbe) azokat a szavakat, amikkel újévi fogadalmaikat meg akarják valósítani. És mivel még frissen él bennük elhatározásuk energiája, ezért meg is veszik maguknak, ami a terveik megvalósításához kell, meg is rendelik amit szeretnének.

Kategória: Weboldal tervezés

Lehet, hogy butaságnak tartod, hogy az embereket típusokba, csoportokba sorolja valaki. Én ebben nem akarok állást foglalni, de statisztikai alapon mégis azt kell mondjam: a cégvezetők két típusa szokott megkeresni, hogy készítsek neki weboldalt. Az egyiket úgy hívom Főnök, a másikat úgy Partner.

Kategória: Online marketing

Miért nem hoz a weboldalam ügyfeleket?2011-ben felmérést indítottam a weboldalamon arról, hogy mi a cégvezetők legnagyobb gondja a weboldalukkal. Egy hét alatt csaknem 100 szavazat jött. Az eredmény: a legtöbb vállalkozónak (19%) az a problémája, hogy weboldala nem hoz ügyfeleket a cégnek, illetve nem boldogulnak a szövegírással (17%). A két dolog összefügghet, ezért ma ezekre a gondokra keresünk megoldást külön-külön, illetve összefüggéseiben. Tehát először is tisztázzuk azt:

Miért nem hoz a weboldalad ügyfeleket a cégednek?

Ennek három oka lehet:

Kategória: Online marketing

Te hiszel abban, hogy a weboldalad ügyfeleket hozhat a cégednek? Hiszel abban, hogy naponta, vagy hetente fognak keresni emberek azért, mert a weboldaladon megtalálták a telefonszámod vagy e-mail címed?

Ha nem hiszel, nem hibáztatlak. Lehet, hogy évek óta van már weboldalad, de semmi hasznod belőle. Lehet, hogy fizettél egy „szakembernek”, aki „keresőoptimalizálta” az oldalad – minden eredmény nélkül. Szóval megértelek, ha nem hiszel abban: a weboldalad folyamatosan új ügyfeleket hozhat a cégednek. Ez még a saját ügyfeleimmel is előfordul.

Kategória: Weboldal tervezés

Ez az írás nem csak akkor hasznos, ha saját vállalkozás indításán gondolkozol, de akkor is, ha már van céged, és több bevételt szeretnél magadnak.

A sztori:

Géza három éve dolgozott kőművesként egy jól menő építőipari vállalkozó alkalmazottjaként. A főnök sokszor rábízta a segédmunkások felügyeletét, mert lelkiismeretesen és jól végezte munkáját. Géza egyre többet gondolt arra, hogy ennyi erővel saját maga is vállalhatná a munkákat, és akkor nem a főnök – aki a legtöbbször ott sincs az építkezéseken – szakítaná a nagy lét, hanem ő maga. Látta, hogy megrendelőik egymás ajánlására maguktól is keresik a céget, reklám nélkül is folyamatosan vsn munkájuk.

Kategória: Online marketing

Nálam a gazdasági válság nem 2008-ban kezdődött, hanem már 2007-ben. Műszaki újságírásból éltem, de a magazinok példányszáma az internet elterjedése miatt zuhanni kezdett. A kiadók egyre kevesebbet fizettek, és egyre kevesebb cikkemre tartottak igényt.

Egy barátom látva rossz anyagi helyzetem, azt javasolta, kezdjek blogot írni, és szerezzek pénzt Google Adsense hirdetésekből. Az AdSense ugyanis automatikusan a szöveghez passzoló hirdetéseket rak ki a weboldalra, és ha rákattint valaki, fizet érte.

Kategória: Szövegírás

Ki tudod húzni a saját céged a mocsárból?Gyerekkoromban Münchausen kalandjai közül az ragadott meg a leginkább, mikor a báró lovával egy mocsárba tévedt, ahol süllyedni kezdett. Nem esett kétségbe: megragadta saját haját, és annál fogva kiemelte magát és lovát a mocsárból!

Mikor olvastam, még el is kezdtem húzni a saját hajam, pedig éreztem micsoda képtelen ötlet: saját hajánál fogva felemeli valaki saját magát!

Később az iskolában aztán tanultam fizikát, és hallottam Archimédeszről. Megtudtam, hogy csak úgy lehet valamit elmozdítani, ha van egy rajta kívül lévő rögzített pont. Meg volt a fizikai magyarázat is, miért nem sikerült Münchausennek kihúzni magát a mocsárból.

Ilyen rögzített pont nem csak a fizikában szükséges, hanem szinte az élet minden területén. Például egy vállalkozás „kimozdításához” is.

Kategória: Online marketing

A napokban az egyik nagyon kedves megrendelőm, akinek több webodalt is készítettem egy kétségbeesett levelet írt nekem:

„Fogytán a munkánk! Ha feltennénk néhány újabb referenciát a honlapunkra, hozna megrendeléseket?”

Mit mondhatnék erre? Igen, ha ír valamit a honlapjára, főleg minden héten egy új cikket egy negyed éven keresztül, az előbb utóbb hoz majd ügyfeleket, de az átmeneti vevőhiányra nem jelent megoldást!

Kategória: Online marketing

8 óra munka, 8 óra pihenés

Biztos te is ismered a Beatrice dalt: 8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás…

A 8-8-8 szlogenről sokáig azt hittem hogy Marx vagy Lenin mondta. Valóban balos mondásról van szó, de eredete régebbi. Robert Owen gyártulajdonos 1817-ben így foglalta össze munkásai követeléseit: 8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás.

Phű de jó lenne, ha így lenne! Igaz? De ki az aki ezt megteheti? Én sokszor 12-14 órán át nyomom az ipart, és így se jutok ötről hatra! – mondja a legtöbb ismerősöm. (Ok, én is hajnali fél négykor kelek, és általában 11-kor esem az ágyba. Málenkíj robot.)

Kategória: Blog

nem-kedves-ismerosUgye neked is vannak olyan ismerőseid, akik elől menekülsz? Ha meglátod az utca túloldalán, akkor az árnyékba húzódva suhansz. Ha csörög a telefonod, és látod, hogy ez az ismerősöd keres, hagyod csöngeni és nem veszed fel. Ha véletlenül elkap valahol, és nem sikerül elmenekülnöd, elindul belőle a szóáradat, és csak magáról beszél, arról, hogy Ő milyen szuper, hogy neki mennyi gondja van, hogy Ő mit csinál! (Ezért nem beszéltünk már olyan régen?)

Kategória: Online marketing
3. oldal / 5