Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Nálam a gazdasági válság nem 2008-ban kezdődött, hanem már 2007-ben. Műszaki újságírásból éltem, de a magazinok példányszáma az internet elterjedése miatt zuhanni kezdett. A kiadók egyre kevesebbet fizettek, és egyre kevesebb cikkemre tartottak igényt.

Egy barátom látva rossz anyagi helyzetem, azt javasolta, kezdjek blogot írni, és szerezzek pénzt Google Adsense hirdetésekből. Az AdSense ugyanis automatikusan a szöveghez passzoló hirdetéseket rak ki a weboldalra, és ha rákattint valaki, fizet érte.

Kategória: Szövegírás

Ki tudod húzni a saját céged a mocsárból?Gyerekkoromban Münchausen kalandjai közül az ragadott meg a leginkább, mikor a báró lovával egy mocsárba tévedt, ahol süllyedni kezdett. Nem esett kétségbe: megragadta saját haját, és annál fogva kiemelte magát és lovát a mocsárból!

Mikor olvastam, még el is kezdtem húzni a saját hajam, pedig éreztem micsoda képtelen ötlet: saját hajánál fogva felemeli valaki saját magát!

Később az iskolában aztán tanultam fizikát, és hallottam Archimédeszről. Megtudtam, hogy csak úgy lehet valamit elmozdítani, ha van egy rajta kívül lévő rögzített pont. Meg volt a fizikai magyarázat is, miért nem sikerült Münchausennek kihúzni magát a mocsárból.

Ilyen rögzített pont nem csak a fizikában szükséges, hanem szinte az élet minden területén. Például egy vállalkozás „kimozdításához” is.

Kategória: Online marketing

A napokban az egyik nagyon kedves megrendelőm, akinek több webodalt is készítettem egy kétségbeesett levelet írt nekem:

„Fogytán a munkánk! Ha feltennénk néhány újabb referenciát a honlapunkra, hozna megrendeléseket?”

Mit mondhatnék erre? Igen, ha ír valamit a honlapjára, főleg minden héten egy új cikket egy negyed éven keresztül, az előbb utóbb hoz majd ügyfeleket, de az átmeneti vevőhiányra nem jelent megoldást!

Kategória: Online marketing

8 óra munka, 8 óra pihenés

Biztos te is ismered a Beatrice dalt: 8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás…

A 8-8-8 szlogenről sokáig azt hittem hogy Marx vagy Lenin mondta. Valóban balos mondásról van szó, de eredete régebbi. Robert Owen gyártulajdonos 1817-ben így foglalta össze munkásai követeléseit: 8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás.

Phű de jó lenne, ha így lenne! Igaz? De ki az aki ezt megteheti? Én sokszor 12-14 órán át nyomom az ipart, és így se jutok ötről hatra! – mondja a legtöbb ismerősöm. (Ok, én is hajnali fél négykor kelek, és általában 11-kor esem az ágyba. Málenkíj robot.)

Kategória: Blog

nem-kedves-ismerosUgye neked is vannak olyan ismerőseid, akik elől menekülsz? Ha meglátod az utca túloldalán, akkor az árnyékba húzódva suhansz. Ha csörög a telefonod, és látod, hogy ez az ismerősöd keres, hagyod csöngeni és nem veszed fel. Ha véletlenül elkap valahol, és nem sikerül elmenekülnöd, elindul belőle a szóáradat, és csak magáról beszél, arról, hogy Ő milyen szuper, hogy neki mennyi gondja van, hogy Ő mit csinál! (Ezért nem beszéltünk már olyan régen?)

Kategória: Online marketing

Dolgoztam boltban eladóként, tanították, hogy a kereskedelem első számú törvénye: „A vevőnek mindig igaza van!” De mi a helyzet a szolgáltató ágazatban, ahol nem egy konkrét termékről van szó, hanem egy összetett, néha komoly iskolai végzettséget igénylő tevékenységről? Miben kell ilyenkor a vevőnek igazat adni, és miben nem?

Kategória: Blog

Könyvajánló - HVG könyvek: Énmárka2010 elején úgy éreztem ha fel akartam venni a versenyt a konkurens weboldal készítők mindent elöntő áradatával, tovább kell képeznem magam. A szigorúan szakmai könyvek mellett főként a HVG kínálatából válogattam. Az Énmárkát a berlini IFA kiállításra vittem magammal szeptember elején, és a reptéren kezdtem bele az olvasásába.

Az Énmárkát csak ajánlani tudom mindenkinek. Ez a könyv is nagy szerepet játszott abban, hogy ne a cégemet hirdessem, hanem inkább saját magam. A potenciális ügyfelek számára a Kanga Design név nem sokat mond, márkát építeni a cégemnek pedig nincs elég pénzem. De szakmai körökben vagy a lakhelyemen Leányfalun ismernek, és ha a hirdetésemben a fotómat látják, egyszerűen az utcán is megszólítanak, hogy: „Mennyiért csinálna egy honlapot?”

Kategória: Blog

A halak nem a horogra harapnak, hanem a csaliraErről a fenti bölcsességről mintha megfeledkeznének a weboldal tulajdonosok és honlap készítők. Egy olyan honlap, ami a cég adatait mutatja be, ami arról szól, hogy "cégünk 15 éve..." és hogy "ISO 9000-es minősítésünk..." az olyan, mintha a vállalkozás csupasz horoggal akarna halat fogni.

A csali az, ami lázba hozza a vevőt, ami után ellenállhatatlan vágyat fog érezni, amit ha kihagyna, úgy érzi hatalmas hibát követne el. A te vállalkozásodnak, a te cégednek mi a csalija? Milyen ellenállhatatlan ajánlatot kínálsz a vevőidnek?

Kategória: Blog

Úgy tűnik szinte lehetetlen előre megmondani, hogy mekkora hasznot fog hozni készülő weboldalad a jövőben. Pedig a dolog egyáltalán nem olyan bonyolult, mint ahogy látszik. Mai bejegyzésemben elárulom a titkát:

Hogyan döntheted el, hogy jó e a webes alapkoncepciód?

Kategória: Weboldal tervezés

A weboldal készítés esetében kétféle módszert alkalmazhatsz: készíthetsz passzív vagy aktív weboldalt.

A passzív weboldalaknál a tartalmat a weboldalakat felépítő (html) kód tartalmazza, és a böngészők (Internet Explorer, Firefox, Opera, Chrome) alakítják át azt a látogatók számára is élvezhető formává.

A dinamikus weboldalaknál ezzel szemben a tartalom egy úgynevezett adatbázisban kerül tárolásra, és a szerveren futtatott programok alakítják ki ezekből az adatokból a böngésző számára emészthető html weboldalt.

3. oldal / 4