Joomla és Wordpress weboldalak készítése és keresőoptimalizálása

Nyár elején e-mailt kaptam egy hölgytől. Tanácsot kért tőlem weboldalával kapcsolatban. A levelében megakadtam egy mondaton:

„Nekem úgy tűnik, hogy csak úgy lehet pénzt keresni az interneten, ha a honlapomon kínálok egy szolgáltatást, vagy terméket. De mi van akkor, ha nem akarok mindenképpen felkutatni egy terméket amit aztán le kell nyomnom a látogatóim torkán.”

Nem először hallottam ezt. Rásózza, lenyomja a torkán, ráerőlteti – így nevezik a cégvezetők az eladást, értékesítést. Szégyellik, hogy el akarnak adni valamit. Azt mondják:

Kategória: Online marketing

Nemrégiben egy színházi társulat vezetője keresett meg azzal, hogy a weboldalukat fel kellene újítani. Mikor beszélgetni kezdtünk, a második mondata az volt:

- A mi kis vállalkozásunk más mint a többi. A mi weboldalunk elkészítésénél nem lehet azokat az üzleti szabályokat alkalmazni, amit a többi cégnél.

Ilyen mondatokat halottam már mindenféle cég vezetőjétől. Hallottam könyvelőtől, nyomdásztól, szálloda tulajdonostól, ékszerkészítőtől, személyi tanácsadótól, üzemtervezéssel foglalkozó cég tulajdonosától. Sorolhatnám napestig.

Te mit mondanál?

Kategória: Weboldal tervezés

Van egy akadémikus professzor ismerősöm, aki egy hazai egyetemen oktat marketinget. Mikor elkezdtem neki mesélni az online marketing módszereimről, kijeleztette, hogy ez "vad marketing", nem felel meg a "szabályoknak", és azok a kisebb cégek, akiknek dolgozom nek is igazi vállalkozások. Kicsit ideges lettem ettől. 

Tény, hogy a partnereim által működtetett cégek 90%-a nem éri el az éves 15 milliós bevételt. De ilyen vállalkozásból több százezer van Magyarországon. Professzorunk pedig több milliárdos cégeknek kitalált marketinget oktat az egyetemen. Ezekből nem sok van Magyarországon.

Kategória: Weboldal tervezés

Szeretnélek megkérni valamire. Hunyd be a szemed 10 másodpercre, és figyelj kicsit arra, hogy mit hallasz magad körül. Szóval, csukd be a szemed, most… (nem fogok szólni, mikor nyisd ki újra!).

Mit hallottál? Madárcsicsergést? Emberek beszélgetését? Autók zaját? Zenét a rádióból?

A világ tele van hangokkal. Ebből van ami hasznos vagy kellemes, és van ami kimondottan kellemetlen. Nálunk itt falun például nemsokára beindulnak a mostanában oly divatos motoros fűkaszák. Szóval már a vidéki élet sem csak a madárcsicsergésről és tücsökciripelésről szól.

A zajról talán neked is valami zavaró, kellemetlen hang ugrik be. De nem csak kellemetlen hang lehet zavaró. Ha például két rádióadó szól egyszerre, akkor az egyik adó hangja zaj a másik adó műsorában. Tehát két harmonikus dallam, ami külön öröm a fülednek, egyszerre már zavaró zaj.

Kategória: Weboldal tervezés

Szeretném elkérni tőled az órabéred egy hatodát. Ugyanis egy hatod óra, 10 perc, amíg a mai bejegyzésem elolvasod. Lehet, hogy kidobott pénz lesz, de lehet, hogy megtakarítasz vele nagyon sok időt. Vagyis pénzt.

Tényleg, számoltad már, hogy mennyi az órabéred? Ha alkalmazott vagy, és fix havi béred van, akkor egyszerű. A havi béred elosztod a havi munkaórák számával (Optimális esetben 160. 8 óránál hosszabb munkanapok esetén felmehet 200-ra is.).

Ha vállalkozásod van, akkor azonban nem ilyen egyértelmű a helyzet. A vállalkozás bevétele ugyanis állandóan változik, és vannak költségeid is, amik a bevételt csökkentik.

Kategória: Online marketing

Nem tudom felfigyeltél-e arra, hogy ha a Google keresőben valamilyen szolgáltatásra keresel (nyomda, fodrász, lakatos, kőműves stb.), akkor a keresési eredmények mellett egy Google térkép is megjelenik piros és kék pontokkal:

Kategória: Online marketing

Lehet, hogy butaságnak tartod, hogy az embereket típusokba, csoportokba sorolja valaki. Én ebben nem akarok állást foglalni, de statisztikai alapon mégis azt kell mondjam: a cégvezetők két típusa szokott megkeresni, hogy készítsek neki weboldalt. Az egyiket úgy hívom Főnök, a másikat úgy Partner.

Kategória: Online marketing

Miért nem hoz a weboldalam ügyfeleket?2011-ben felmérést indítottam a weboldalamon arról, hogy mi a cégvezetők legnagyobb gondja a weboldalukkal. Egy hét alatt csaknem 100 szavazat jött. Az eredmény: a legtöbb vállalkozónak (19%) az a problémája, hogy weboldala nem hoz ügyfeleket a cégnek, illetve nem boldogulnak a szövegírással (17%). A két dolog összefügghet, ezért ma ezekre a gondokra keresünk megoldást külön-külön, illetve összefüggéseiben. Tehát először is tisztázzuk azt:

Miért nem hoz a weboldalad ügyfeleket a cégednek?

Ennek három oka lehet:

Kategória: Online marketing

Te hiszel abban, hogy a weboldalad ügyfeleket hozhat a cégednek? Hiszel abban, hogy naponta, vagy hetente fognak keresni emberek azért, mert a weboldaladon megtalálták a telefonszámod vagy e-mail címed?

Ha nem hiszel, nem hibáztatlak. Lehet, hogy évek óta van már weboldalad, de semmi hasznod belőle. Lehet, hogy fizettél egy „szakembernek”, aki „keresőoptimalizálta” az oldalad – minden eredmény nélkül. Szóval megértelek, ha nem hiszel abban: a weboldalad folyamatosan új ügyfeleket hozhat a cégednek. Ez még a saját ügyfeleimmel is előfordul.

Kategória: Weboldal tervezés

Ez az írás nem csak akkor hasznos, ha saját vállalkozás indításán gondolkozol, de akkor is, ha már van céged, és több bevételt szeretnél magadnak.

A sztori:

Géza három éve dolgozott kőművesként egy jól menő építőipari vállalkozó alkalmazottjaként. A főnök sokszor rábízta a segédmunkások felügyeletét, mert lelkiismeretesen és jól végezte munkáját. Géza egyre többet gondolt arra, hogy ennyi erővel saját maga is vállalhatná a munkákat, és akkor nem a főnök – aki a legtöbbször ott sincs az építkezéseken – szakítaná a nagy lét, hanem ő maga. Látta, hogy megrendelőik egymás ajánlására maguktól is keresik a céget, reklám nélkül is folyamatosan vsn munkájuk.

Kategória: Online marketing
2. oldal / 4